افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

جبران عقب ماندگی رشد اقتصادی دهه 90 در دستور کار قرار گرفته است

  • کد خبر : 222578
جبران عقب ماندگی رشد اقتصادی دهه 90 در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش بازار، میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری صبح امروز در همایش شرکت های اقتصادی مهم و مولد وابسته به صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون، رشد اقتصادی پایدار در کشور را موضوع مهمی دانست و گفت: بسیاری از مردم نگران رشد اقتصادی پایدار هستند. وی با بیان اینکه متوسط ​​رشد اقتصادی در دهه […]

به گزارش بازار، میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری صبح امروز در همایش شرکت های اقتصادی مهم و مولد وابسته به صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون، رشد اقتصادی پایدار در کشور را موضوع مهمی دانست و گفت: بسیاری از مردم نگران رشد اقتصادی پایدار هستند.

وی با بیان اینکه متوسط ​​رشد اقتصادی در دهه 90 نزدیک به 1 درصد و رشد بهره وری حدود 0.4 درصد بوده است، افزود: تکرار رشد منفی یا نزدیک به صفر باعث شد تأثیر آن را در جدول مردم ببینیم اما در دو سال اخیر عملکرد در بخش‌های مختلف این است که بیش از 4.3 درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم که رشد خوبی است، هرچند هنوز از 8 درصد پیش‌بینی‌شده در برنامه‌های توسعه عقب هستیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری تاکید کرد: رشد تولید در بنگاه های اقتصادی و جامعه از سه مکان افزایش سرمایه، موجودی سرمایه، افزایش اشتغال و نیروی کار و محل بهره وری اتفاق می افتد. در 2 مورد اول بحث منابع است که وضعیت آن از قبل مشخص است. به همین دلیل، همه نگاه ها به سمت بهره وری است. بهره وری ریشه در نبوغ و نوآوری دارد.

پیشوایی تصریح کرد: هر ساله گزارش بین المللی نوآوری منتشر می شود و اکنون ایران رتبه 63 را در بین سایر کشورها دارد. البته نسبت به سال های قبل رشد کرده ایم. این گزارش به این موضوع می پردازد که یکی از دلایل رشد کشورها در عرصه اقتصادی، لکوموتیو اقتصادی است و بنگاه های اقتصادی یکی از آن لوکوموتیوها هستند. متاسفانه در ایران فقط نام یک شرکت اقتصادی مانند ایران لوکوموتیو ذکر می شود در حالی که در برخی کشورها 200 شرکت در این لیست وجود دارد.

رئیس سازمان ملی بهره وری افزود: پیشنهاد ما به وزارت تعاون این است که از زیرمجموعه های خود طرحی را درخواست کند تا به نتیجه برسیم. کاری که سازمان ملی بهره وری انجام می دهد برنامه افزایش و سنجش بهره وری شرکت ها است. اکنون شرکت های دولتی با بیش از 50 درصد سهام، کارایی روشنی دارند.

روز اولی که این کار را در دولت انجام دادیم، تمام اطلاعات شرکت ها را وارد سامانه آینه بهره وری ایران کردیم. رشد اقتصادی 4.3 درصدی که در دولت سیزدهم مردم رخ داد باید رشد خوبی باشد تا بتوانیم مشکلاتی را که در دهه 90 به وجود آمد جبران کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.