افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

جاذبه های استان فارس/ شیراز فقط حافظیه نیست که با این آبشارها از شمال خطرناک تر است.

  • کد خبر : 234357
جاذبه های استان فارس/ شیراز فقط حافظیه نیست که با این آبشارها از شمال خطرناک تر است.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- عید 1403 بسیار نزدیک است و در آستانه ورود به تونل تعطیلات نوروزی هستیم. خب ما ایرانی ها عید زیبایمان را دوست داریم. چون با فرا رسیدن عید بهار می آید و سال عوض می شود. خوب چه زمانی بهتر از رسیدن بهار برای شروع […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- عید 1403 بسیار نزدیک است و در آستانه ورود به تونل تعطیلات نوروزی هستیم. خب ما ایرانی ها عید زیبایمان را دوست داریم. چون با فرا رسیدن عید بهار می آید و سال عوض می شود. خوب چه زمانی بهتر از رسیدن بهار برای شروع سال و رفتن به سفر و تعطیلات خوش؟ عید طوری است که چند روز اول برای دیدن و بازدید می رویم اما به محض اینکه گذشت بار را می بندیم و به دل جاده می رویم.

شهرهای ایران بسیار زیبا هستند. ما در شهرمان چهار فصل داریم و با فرا رسیدن بهار گل‌های زیبا و برگ‌های سبز کم‌رنگ همه جا را فرا می‌گیرد، گویی وارد بهشت ​​شده‌ای. بسیاری از مسافران به شمال می روند و شهرهای شمالی را برای سفر انتخاب می کنند، اما بسیاری از خانواده ها شهرهای توریستی دیگری مانند استان فارس را نیز انتخاب می کنند تا به دل تاریخ و شاعران بروند و از این مدل خاطره بسازند. اما مشخصه این است که بیشتر مردم فارس را فقط با نام تخت جمشید و حافظیه می شناسند، در حالی که این شهر شگفت انگیز شیراز مکان های دیدنی زیادی دارد که می تواند برای شما سفر و خاطره ای عالی شود. شما فقط باید آنها را بشناسید. آیا دوست دارید بدانید این مکان های زیبا کجا هستند؟ پس با ما همراه باشید.

به روستای قلات در استان فارس بروید و عکس بگیرید.

یکی از بی نظیرترین شهرهایی که متعلق به استان فارس است، شهر قلات است که برای مردم آن منطقه مانند برغان و کردان و مردم تهران و کرج است. گمانه زنی های متعددی درباره این شهر وجود دارد که می گویند سعدی شاعر بزرگ فارسی زبان چند روزی را در این شهر گذرانده است و همین امر باعث شده بسیاری از مسافران ادب دوست این بهشت ​​روی زمین را برای دیدن و بازدید انتخاب کنند.

این شهر در نزدیکی کوه قلات قرار دارد و به همین دلیل این نام را به خود اختصاص داده است. درختان سرسبز و چشمه جوشان این شهر می تواند من و شما را آرام و سرحال کند. اگر می خواهید به این شهر زیبا سفر کنید، می توانید به جاده یاسوج به شیراز بروید. اگر در شیراز باشید کمتر از یک ساعت با ماشین از مرکز آن تا شهر قلات فاصله دارید.

مکان های گردشگری شیراز

عجیب است که شیراز این همه جذابیت دارد. اما به تنگه حیقار بروید و لذت ببرید.

بسیاری از مردم این را نمی دانند و شاید برای شما جالب باشد که بدانید در کنار تخت جمشید که جهان را به یاد تمدن ایرانی می اندازد، تنگه هایقر وجود دارد که از دیگر مکان های معروف استان فارس است. یک یادآوری از تاریخ و تمدن ایران و این استان. در واقع وقتی از بالا به این تانک زیبا نگاه می کنید، اگر تاریخچه و وقایع آن را بدانید، صدای سربازان را که فریاد می زنند «هایقر» همراه با صدای بی نظیر پرندگان و آب روان تصور می کنید. می گویند وقتی انگلیسی ها خواستند به آنجا حمله کنند، سربازان قشقایی به آنها اجازه ندادند. سوال اینجاست که آیا این طبیعت زیبا به آنها کمک کرده است؟ تنگه هایقر دو کوه بلند است که چشم انداز رودخانه قره آغاج را با عمق 450 متر پر می کند. در این شهر نه تنها با عشایر و کوهنوردان همراهی خواهید داشت، بلکه می توانید در آب غوطه ور شوید و تسلیم طبیعت زیبای آن شوید. برای رفتن به تنگه هایقر باید به جنوب شهر فیروزآباد بروید.

مکان های گردشگری شیراز

آبشار مارگون در استان فارس مانند نقاشی خداست

شاید فکر کنید فقط در شهرهایی مانند مازندران و گیلان آبشار وجود دارد در حالی که استان فارس یکی از زیباترین مناظر طبیعی مانند آبشار مارگون را دارد. این آبشار که یکی از جاذبه های این استان است در سپیدان قرار دارد و همانطور که از نامش پیداست شکل این آبشار به شکل مار است. در زمستان بسته می شود و فضایی منحصر به فرد برای بسیاری از یخ نوردان به حساب می آید.

این آبشار 70 متری در بهار و تابستان منتظر ماست تا بیاییم و از زیبایی آن لذت ببریم. در اطراف این آبشار غارهایی وجود دارد که می توانند فضایی را برای کنجکاوی شما فراهم کنند. جالب است بدانید که این رودخانه ها خاستگاه این آبشار نیستند، بلکه آب آن فقط از چشمه های اطراف تامین می شود.

مکان های گردشگری شیراز



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.