افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

تو خونه های قوطی کبریتی الان مشکل کمبود نور داری؟ با این 5 راهکار هلو خونتو دلباز کن

  • کد خبر : 99193
تو خونه های قوطی کبریتی الان مشکل کمبود نور داری؟ با این 5 راهکار هلو خونتو دلباز کن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- همه فکر میکنن تنها وجود مبلمان لاکچری و وسایل خفنه که میتونه خونه رو همه چی تموم نشون بده، در حالی که میزان تاثیرگذاری نور به شدت بالاست و شما هرچقدر هم که تو یه خونه لوازم لوکس بریزید باز اگه نور به اندازه […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- همه فکر میکنن تنها وجود مبلمان لاکچری و وسایل خفنه که میتونه خونه رو همه چی تموم نشون بده، در حالی که میزان تاثیرگذاری نور به شدت بالاست و شما هرچقدر هم که تو یه خونه لوازم لوکس بریزید باز اگه نور به اندازه کافی و در جای مناسب نباشه یه تیکه کار به شدت میلنگه. این روزا با توجه به اینکه همه خونه ها شدن آپارتمانی و از نوع نقلی، خب دیگه فوقش دو سه تا پنجره باشه که اونهم به روشنایی کامل خونه نمیرسه. البته که این روشنایی باید جای درستش استفاده بشه و قرار نیست کل خونه رو پروژکتور فرا بگیره!

اما اگر شما هم از دست افرادی هستید که با کمبود نور تو خونه مشکل دارید و براتون تبدیل شده به دغدغه، پس حتما با ادامه این مطلب همراه باشید.

تاثیر نور در خانه

تاثیر نور در روحیه که یه چیز کاملا قابل لمسی هستش چرا که حتی روانشناسان هم معتقدن وجود نور میتونه انسان رو شاداب تر کنه و افرادی که احساس افسردگی دارند از قرارگیری تو جای تاریک اجتناب کنند. 

از طرفی هم استفاده از وسایلی به مانند لوستر و آباژور و … در معماری به نوعی علم است و علاوه بر زیبایی که به خونه میتونن بدن، بر روشنایی خونه به صورت تیکه ای و یا قسمتی بزرگ، تاثیر بسیاری دارند. نور ها میتونن تاکید بر فضا هم باشند.

1- استفاده از منابع نور مناسب

برخی از منابع نوری به مانند نورهای مخفی هستند که میتونن کمک کننده خوبی باشند و در سقف به طور مخفی نصب بشن. این نور ها به خصوص برای آشپزخانه میتونه خیلی کاربردی باشه اما به شرط اینکه از رنگ سفیدشون استفاده بشه.

گاهی وقتا استفاده از منابع نوری با نور بسیار زیاد و پرقدرت، باعث تیره شدن فضای اتاق خواهد شد و شما میتونید از نور های کوچیک و کم استفاده کنید تا به اونچه میخواید برسید و فضایی رمانتیک هم بسازید.

Untitled

2- استفاده از نور طبیعی در خانه

قطعا وجود نور طبیعی تو خونه میتونه علاوه بر روشنایی یه حس خوب به آدم بده. پس پرده ها رو کنار بکشید و نور رو به خونه خود راه بدید. اگر هم علاقه ای ندارید چنین حرکتی رو بزنید و میخواید از بیرون هیچ دیدی به داخل نباشه، پس بهتره که از پرده های ضخیم استفاده نداشته باشید و در عوض جنس پرده رو لطیف و نازک انتخاب کنید تا نور طبیعی مهمون خونتون بشه و حس دلگیری رو ازتون دور کنه.

3- قدرت رنگ های روشن رو فراموش نکنید

از دیگر روش های نوردهی به خونه به شکل نامحسوس، استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها و لوازم خونه می باشد. اگر از دست رنگ هیا تیره برای این موارد ذکر شده استفاده کنید باعث دلگیری و همچنین تاریکی شدن هر چه بیشتر فضا خواهد شد.

solutions-for-low-light-spaces-5-768x530

4- استفاده از کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری ها بسیار متنوع هستند، هم از لحاظ رنگ و هم طرح. برای جلوگیری از تاریکی و کوچیک نشون دادن خونه بهتره که از کاغذ دیواری های روشن با طرح های کمتر استفاده کنید چرا که طرح شلوغ قطعا هم میتونه فضا رو کوچیک تر نشون بده و هم روشنایی رو کم کنه.

5- چیدمان خونه کم نور به این شکل

شاید عجیب به نظر بیاد اما استفاده از لوازم و اکسسوری هایی به مانند گلدان شیشه ای و آینه و قاب های نقاشی و … میتونن خونه شما رو روشن تر نشون بدن. گلدان هایی که وقتی توشون آب پر می کنید از بیرون مشخص باشن و یا آینه هایی با اشکال مختلف.

Untitled

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=99193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.