افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

تولید سالانه 13 هزار تن گیاهان دارویی در آذربایجان شرقی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 181571
تولید سالانه 13 هزار تن گیاهان دارویی در آذربایجان شرقی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، گیاهان دارویی، زعفران و صنایع وابسته با حضور 20 شرکت از 11 تا 14 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. استان آذربایجان شرقی . معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در آستانه برگزاری دومین […]

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، گیاهان دارویی، زعفران و صنایع وابسته با حضور 20 شرکت از 11 تا 14 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. استان آذربایجان شرقی .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، گیاهان دارویی زعفران و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور اعضای استانی دیدار کرد. غرفه استان آذربایجان شرقی با حضور 20 شرکت در استان گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت بسیار بالایی در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی دارد و در قلمرو بیش از 40 نوع تولید می کنند. از گیاهان دارویی استانی که از نظر اقتصادی، اقلیمی، سازگاری و ارزش افزوده بی نظیر هستند.

اکبر کرامتی با اشاره به برگزاری منظم کمیته فنی گیاهان دارویی در استان با حضور صنایع، دانشگاه ها، پژوهشگران و اهالی نقش آفرینی گفت: در سال جاری با توجه مقرر شده است سطح زیر کشت و اصلاح ارقام گیاهان دارویی در استان با بیش از 3 هزار هکتار اراضی افزایش یابد. از من گیاهان دارویی پس از فارس در تولید گیاهان دارویی در رتبه دوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل در حوزه گیاهان دارویی مربوط به صنایع تبدیلی است، ادامه داد: گل محمدی و بسیاری از گیاهان دارویی تولید شده در استان به صورت خام در بازارهایی مانند تهران و اصفهان به فروش می رسد و متأسفانه نمی توانیم ارزش افزوده را جذب کنیم. از آن برای استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: هدف ما تکمیل زنجیره ارزش تولید گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی است و نظارت های مربوطه نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کمبود صنایع تبدیلی مشکل اصلی در حوزه تولید و محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: خام فروشی محصولات کشاورزی که کم است. سودآورترین روشی متداول برای کسب درآمد در استان ما است و یکی از نمونه های آن گیاهان دارویی است که در بازارهای تهران و اصفهان به صورت خام به فروش می رسد و انواع فرآوری شده با قیمت های چند برابر در این شهر به فروش می رسد.

کرامتی با بیان اینکه این استان با وجود نداشتن یک درخت خرما بزرگترین صادرکننده خرما در کشور است، گفت: خط به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با 14 سال سابقه در زمینه فرآوری و صادرات خرما در حال حاضر بزرگترین صادرکننده این محصول در کشور است و با 15 کارخانه فرآوری و بسته بندی موفق به شناسایی بازارهای هدف و ذائقه آنها شده است. و با واردات محصولات خرما از پنج استان حاصلخیز، خود را به عنوان بهترین استان در فرآوری و بسته بندی خرما معرفی کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رتبه سوم آذربایجان شرقی در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی با 850 واحد تولیدی و ظرفیت 5.5 میلیون تن در کشور خبر داد و افزود: آذربایجان شرقی در فرآوری انگور، تخم مرغ، رتبه سوم را دارد. فرآوری، بسته بندی عسل، فرآوری خشکبار، مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این استان با 19 واحد از وضعیت بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بخش فرآورده های گیاهی دارویی برخوردار است، گفت: برای رسیدن به هدف تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی در کشور سخت تلاش می کند. مگا پروژه در حال اجرا و سرمایه گذاری شامل شرکت میوه کاری و صنعتی آذربایجان و فرآوری و تغلیظ انواع میوه و خشکبار ویژه در زمینی به مساحت 14 هکتار در شهرک صنعتی شماره 2 مرند با سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریالی، کشت سهند هشترود می باشد. و صنعت در زمینی به مساحت حدود 70 هکتار با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال، زنجیره تولید ژلاتین شرکت داروسازی ره آورد وطن ژلاتین به مساحت 25 هکتار و سرمایه گذاری اولیه 30 میلیارد ریال تخم مرغ آرمین تجارت. زنجیره تولید و فرآوری با ایجاد زنجیره تولید مرغ مادر، جوجه کشی، خوراک دام، کشتارگاه و فرآوری تخم مرغ و همچنین شهرک تخصصی ۴۵ هکتاری صنایع تبدیلی در شهرستان بناب با سرمایه گذاری مسکن بسیج. و موسسه توسعه اجتماعی.

وی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل و توانمندی هایی که استان در زمینه گیاهان دارویی دارد و قطب تولید خشکبار کشور محسوب می شود، تصمیم گرفتیم دومین نمایشگاه بین المللی را برگزار کنیم. بین المللی خشکبار گیاهان دارویی زعفران و صنایع وابسته از 2 تا 5 بهمن 1402 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بین المللی تهران باید مشارکت فعال داشته باشد، ادامه داد: در غرفه استان آذربایجان شرقی در این نمایشگاه گروه های کالایی شامل تولیدکنندگان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت خشکبار، گیاهان دارویی، زعفران، خشکبار، حبوبات، عسل به نمایش گذاشته شده است. ، جلبک دریایی و نان پیتا. آجیل، پنیر لیقوان و مجموعه ای از شرکت های مبتنی بر دانش گیاهان دارویی حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.