افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

توصیه رئیس جمهور به کارکنان دولت برای حضور در دانشگاه ها در روز دانشجو – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 139645
توصیه رئیس جمهور به کارکنان دولت برای حضور در دانشگاه ها در روز دانشجو – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری ضمن تبریک ایام پیروزی ملت شریف غزه و فلسطین به دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تجربه نشان داده است که دانشجویانی که داوطلبانه در فعالیت های گروه های دانشجویی در زندگی فردی خود شرکت کرده و در آینده در جامعه موفق تر […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری ضمن تبریک ایام پیروزی ملت شریف غزه و فلسطین به دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تجربه نشان داده است که دانشجویانی که داوطلبانه در فعالیت های گروه های دانشجویی در زندگی فردی خود شرکت کرده و در آینده در جامعه موفق تر خواهند بود. این نوع فعالیت های داوطلبانه ثمرات زیادی دارد و باعث می شود دانش آموز زندگی تک بعدی را رها کند و به معنای دقیق آن دانشجو شود.

کلانتری افزود: دانش آموز در تاریخ ایران از ارزش و منزلت بالایی برخوردار است. مصداق بارز آن 3 آذر اهورایی است که نیم قرن پیش در مقابل استکبار و ظلم آمریکا ایستادگی کردند و جان خود را در این راه دادند و این مایه مباهات دانشگاهیان است که پیشرو و راننده هستند. از این مبارزه .

وی خاطرنشان کرد: در حادثه اخیر غزه علمای کما در گذشته خوش درخشیدند. ما برنامه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی زیادی در بستر دانشگاه ها داشتیم که بسیاری از آنها به صورت خودجوش انجام شد که نشان داد دانشگاه همچنان زنده است و راه درست را می شناسد و با جبهه کفر و استکبار و ظلم مواجه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: برنامه های خوبی برای روز دانشجو در سراسر کشور تدارک دیده شده است و طبیعتا مراسم روز دانشجو نسبت به سال گذشته هیجان انگیزتر خواهد بود. بر اساس ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چارچوب فعالیت دانشگاه‌ها مشخص و تاکید شده است که جشن روز دانشجو با حمایت مجموعه‌های دانشگاهی به‌ویژه تشکل‌ها و سازمان‌ها انجام شود. حتی الامکان از مسئولیت دانشگاه ها و مسئولین دانشگاه ها پرهیز کنید و کار را مجموعه های دانشگاهی انجام دهند.

وی گفت: علاوه بر این باید برای بسترها و مکان های آزاد اندیشی در دانشگاه ها مساعدت لازم صورت گیرد و شوراهای تامین نیز حمایت بیشتری داشته باشند و مسئولان دولتی نیز در دانشگاه ها حضور داشته باشند.

کلانتری افزود: رئیس جمهور همچنین به مسئولان شورای حاکمیتی تاکید کرد که حضور خود را در دانشگاه ها به ویژه در روز شانزدهم آذرماه افزایش دهند. شورای اطلاع رسانی دولت نیز بر حضور مسئولان در دانشگاه ها نظارت دارد، همانطور که مسئولان سایر قوا نیز در دانشگاه ها حضور دارند، باید از خرقه محافظه کاری و احتیاط های نابجا و غیر ضروری بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه دانشجو باید سیاسی باشد گفت: دانشجو باید این فضا را بشکند و به نوعی وارد چارچوب فعالیت های سیاسی مدنی شود.

کلانتری افزود: دانشجویان باید در دانشگاه و کشور شروع به نقد کنند و در این راه به ویژه تشکل های اسلامی باید بدانند که حزب سیاسی نیستند و دیگران نیز نباید از آنها انتظار داشته باشند.

وی گفت: استقلال تشکل ها و گروه های دانشجویی بسیار مهم است و به هیچ وجه نباید خدشه دار شود. این مسیر باید ادامه یابد تا در زمستان 1402 انتخاباتی پرشور و مشارکتی با حضور همه سلیقه ها داشته باشیم.

کلانتری افزود: جلسات متعددی با معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم و پس از رایزنی با مراکز و مجموعه های صنفی و دانشگاهی به این نتیجه رسیدیم که نسل جدید فعالیت های دانشجویی به طور کلی و انجمن های علمی باید یک گام فراتر از آنچه تاکنون انجام داده اند بروند و به نوعی وارد عرصه فناوری و نوآوری شوند.

وی خاطرنشان کرد: با همت و دغدغه معاونت فناوری و نوآوری باعث خوشحالی شد که به دلیل تسهیل گری از این فرصت استفاده کردند و همه گروه های دانشجویی باید فراتر از مدل های فعالیت کلاسیک به سمت فعالیت های نوآورانه حرکت کنند. از این نظر ابلاغیه خوبی به دانشگاه ها ارسال شد که باید از آن بهره برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: طبیعی است که انجمن های علمی مسیر آسان تری برای ورود به این فضا دارند و با تعاملات مناسبی که پارک های علم ایجاد می کنند، می توانند هسته های فناوری را تشکیل دهند و با این حوزه آشنا شوند. فعالیت شرکت ها و اکوسیستم فناوری؛ مراکزی نیز می توانند در این منطقه حضور داشته باشند.

کلانتری ابراز امیدواری کرد: بتوانیم سن ورود به فعالیت های فناورانه را کاهش دهیم تا آشنایی با فضای نوآوری و فناوری در اوایل دوران دانشجویی اتفاق بیفتد.

وی در پایان سخنان خود افزود: در این دهه حمایت های خوبی از فعالیت های فناورانه در کشور صورت گرفته است و دولت سیزدهم نیز به طور جدی به این موضوع پایبند است و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید کرده اند. وزارت علوم نیز در نظر دارد این مجموعه ها را افزایش دهد. اولین اقدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایجاد معاونت فناوری و نوآوری و گسترش فعالیت پارک ها بود و بر این اساس آیین نامه ارتقاء را نیز بازنگری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.