به گزارش رکنا، بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی و تحلیل الگوهای سینوپتیک، وضعیت هواشناسی استان تهران از بعدازظهر امروز (اول دی ماه) با نفوذ سامانه بارشی و بروز ناپایداری تا روز دوشنبه (14 دی) به تناوب. آسمان نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با باران و باد، در نیمه شمالی بارش برف و در شب بارش باران، برف، گاهی وزش باد شدید و کولاک و گاهی مه پیش بینی می شود.

از بعدازظهر فردا (دوم دی) تا سه شنبه (14 آذر) در مقاطعی وزش باد شدید گاهی بسیار شدید پیش بینی می شود. برای امروز و فردا افزایش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا تا ساعاتی دیگر در مناطق پر تردد پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (دوم دی) نیمه ابری و غبار محلی به تدریج ابری و بارش پراکنده، گاهی وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر 11 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه پیش بینی می شود. (12 دی) نیمه ابری تا نیمه ابری، در برخی ساعات پیش بینی می شود با حداقل دمای 5 و حداکثر 14 درجه سانتی گراد از افزایش ابر و افزایش وزش باد به تدریج کاسته شود.

بر اساس اعلام این اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای 8- درجه سانتیگراد سردترین فصل استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.