افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

تند راه رفتن؛ مزایا و انواع + نکاتی که باید رعایت کنید

  • کد خبر : 196621
تند راه رفتن؛  مزایا و انواع + نکاتی که باید رعایت کنید

آیا می دانید تفاوت بین راه رفتن سریع و دویدن چیست؟ پیاده روی سریع یک فعالیت ورزشی بسیار جذاب برای ورزش دوستانی است که نیازی به تجهیزات یا محیط خاصی ندارند. این ورزش محبوب فواید بسیاری برای سلامتی دارد و کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. هنگام راه رفتن تند، بدن کالری می سوزاند. […]

آیا می دانید تفاوت بین راه رفتن سریع و دویدن چیست؟ پیاده روی سریع یک فعالیت ورزشی بسیار جذاب برای ورزش دوستانی است که نیازی به تجهیزات یا محیط خاصی ندارند. این ورزش محبوب فواید بسیاری برای سلامتی دارد و کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. هنگام راه رفتن تند، بدن کالری می سوزاند. در نتیجه این ورزش کاهش وزن را آسان می کند، اما آیا این ورزش برای شما مناسب است؟ با ما همراه باشید تا با هم مزایا و انواع پیاده روی سریع را بررسی کنیم.

پیاده روی سریع چیست؟

پیاده روی تند به معنای طی کردن حدود 1600 متر در 15 دقیقه یا کمتر است. در این نوع پیاده روی، سرعت حرکت شما بیشتر از پیاده روی معمولی است، اما سرعت شما به اندازه ای نیست که به عنوان دویدن در نظر گرفته شود. هنگام راه رفتن تند، ضربان قلب افزایش می یابد و عضلات مختلف بدن فعال می شوند. پیاده روی سریع سبک های مختلفی دارد. از راه رفتن سریع تا راه رفتن قدرتمند. مسابقات این ورزش در بازی های المپیک نیز برگزار می شود و برای موفقیت در آن باید تکنیک های مختلفی را یاد بگیرید تا بتوانید حرکات دست ها و پاهای خود را تنظیم کنید.

فواید پیاده روی سریع

محققان می گویند پیاده روی سریع کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. طول عمر را افزایش می دهد و برای سلامتی بسیار مفید است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که در یک ساعت پیاده روی تند چند کالری می سوزانید؟ این ورزش مانند هر فعالیت بدنی دیگری باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود. طبق تحقیقات انجام شده، پیاده روی تند کاهش شاخص توده بدن و سایز را برای افراد آسان تر می کند.

یکی دیگر از فواید پیاده روی سریع، تقویت عضلات قلب است. ضربان قلب با راه رفتن تند افزایش می یابد و خون سریعتر در بدن گردش می کند. این تمرین ماهیچه های قلب شما را تقویت می کند و ضربان قلب شما در حالت استراحت کاهش می یابد. در نتیجه فشار کمتری به قلب وارد می شود.

طبق تحقیقات، پیاده روی سریع خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله زوال عقل و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، علاوه بر این، کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد و عملکرد مغز را تقویت می کند. به همین دلیل در طول روز عملکرد بهتری خواهید داشت.

پیاده روی دامنه حرکتی مفاصل را افزایش می دهد و فشار را از مفاصل به عضلات منتقل می کند. کارشناسان می گویند پیاده روی در سربالایی تاثیر بیشتری بر رشد عضلات و حفظ سلامت استخوان ها دارد و به تدریج باعث تقویت عضلات پاها و شکم می شود.

انواع راه رفتن سریع

سبک های مختلفی برای پیاده روی سریع وجود دارد. ورزشکاران با توجه به هدف و سبک خود این ورزش را انجام می دهند و در هر سبک تکنیک های مختلفی را انجام می دهند. مسابقات پیاده روی سریع نیز در دنیا برگزار می شود که هر کدام قوانین خاص خود را دارند. در زیر به معرفی سبک های مختلف این ورزش می پردازیم.

1. پاور واک

در این سبک راه رفتن، ورزشکاران برای افزایش سرعت، دست های خود را حرکت می دهند. یکی از اصول این نوع مارش خم شدن بازوها است. این به ورزشکار کمک می کند تا حرکات منظمی داشته باشد و زود خسته نشود. اگر قصد دارید پیاده روی با قدرت را شروع کنید، باید از یک متخصص ورزش راهنمایی بگیرید و حرکت بازوهای خود را در حین راه رفتن یاد بگیرید.

2. مسابقات پیاده روی

مسابقات پیاده روی قوانین خاص خود را دارد و ورزشکاران این رشته از تکنیک خاصی استفاده می کنند. هنگام راه رفتن باید زانوی خود را از لحظه برخورد پای جلویی به زمین صاف نگه دارید تا زمانی که پای شما از زیر بدن شما عبور کند. در این سبک یک پا همیشه با زمین در تماس است. ورزشکاران در مسابقات پیاده روی مانند پیاده روی با سرعت از بازوهای خود کمک می گیرند. این تکنیک به آنها کمک می کند سریعتر باشند و بدنشان دیرتر خسته شود.

3. مسابقات پیاده روی المپیک

مسابقات پیاده روی در سال 1906 وارد بازی های المپیک شد این ورزش یکی از زیر مجموعه های دو و میدانی است که ورزشکاران در مسافت های 20 و 50 کیلومتری به رقابت می پردازند. مسابقات 20 کیلومتری برای بانوان و آقایان وجود دارد اما در مسابقه 50 کیلومتری فقط آقایان شرکت می کنند. سرعت پیاده روی تند در این سبک زیاد است و ورزشکاران حدود 1600 متر را در 6 دقیقه یا کمتر طی می کنند.

هنگام راه رفتن تند مراقب بدن خود باشید

شخصی که قبل از پیاده روی سریع خود را گرم می کند.

همیشه قبل از پیاده روی بدن خود را گرم کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید و تمرین خود را بهبود بخشید. حداقل 5 دقیقه با سرعت آهسته راه بروید و سپس با حرکات کششی ملایم بدن خود را برای شروع تمرین آماده کنید. اگر در پیاده روی تازه کار هستید، تکنیک های پیاده روی سریع را در طول زمان تمرین کنید تا عضلات شما آسیب نبینند. کارشناسان می گویند برای مبتدیان بهتر است چند دقیقه سریع راه بروند، چند دقیقه به آرامی راه بروند و به تدریج زمان راه رفتن سریع را افزایش دهند. با این کار عضلات و مفاصل به مرور زمان قوی تر می شوند و احتمال آسیب کاهش می یابد. در زیر به بررسی نکات مهم مراقبت از بدن در این ورزش می پردازیم.

1. مراقبت از پا

طبق تحقیقات انجام شده، هر فردی که راه می رود در ابتدای تمرین دچار درد در قسمت جلویی ساق پا شده است. به این حالت شین اسپلینت می گویند و التهاب دردناک ماهیچه ها، تاندون ها و بافت استخوانی استخوان ساق پا است. متخصصان بر این باورند که این درد ناشی از استفاده بیش از حد از پا و فشار روی آن است. دویدن، کوهنوردی و پیاده روی سریع می تواند باعث درد شود.

علت اصلی درد ساق پا، خستگی عضلات است. وقتی سریع راه می روید، ماهیچه های پای شما سعی می کنند انگشتان پا را بالا نگه دارند و سپس به آرامی آنها را به سمت زمین بلغزند. این درد با کاهش سرعت یا توقف برای مدتی از بین می رود، بنابراین بهتر است در حین راه رفتن مراقب پای خود باشید. اگر مبتدی هستید، بهتر است با تمرینات سبک شروع کنید تا عضلات پای شما فرصت رشد و ترمیم خود را داشته باشند.

2. از وزنه های قابل حمل استفاده نکنید

برخی از ورزشکاران برای سوزاندن کالری بیشتر و افزایش قدرت بدنی از وزنه های قابل حمل استفاده می کنند. این وزنه ها روی مچ و پاهای شما قرار می گیرند و در حین حرکت فشار بیشتری به عضلات شما وارد می کنند. متخصصان فیزیوتراپی می‌گویند این وزنه‌ها فشار زیادی به گردن، شانه‌ها، آرنج و مچ دست وارد می‌کنند و می‌توانند باعث آسیب جدی شوند. آنها توصیه می کنند از این وزنه ها استفاده نکنید و تمرینات وزنه برداری را جدا از پیاده روی انجام دهید.

آخرین کلمه

پیاده روی سریع یکی از ورزش هایی است که نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این تمرین ماهیچه های قلب را تقویت می کند و از تحلیل رفتن استخوان ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، در کیفیت خواب نقش دارد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. راه رفتن با سرعت تند تکنیک های مختلفی دارد که برای جلوگیری از آسیب های احتمالی باید آنها را یاد بگیرید. متخصصان ورزشی می گویند اگر دویدن را دوست دارید اما هرگز آن را امتحان نکرده اید، می توانید برای مدتی پیاده روی سریع را امتحان کنید تا بدن خود را برای دویدن آماده کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظر خود را در مورد راهپیمایی سریع برای ما بنویسید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مراجعه به پزشک یا متخصص ضروری است. اطلاعات بیشتر


اصول و روش های عملی برای یادگیری سریع و پایدار. هر زبان جدید


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.