افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

تل آویو دیپلمات های خود را به آنکارا احضار کرد

  • کد خبر : 113927
تل آویو دیپلمات های خود را به آنکارا احضار کرد

آفتاب نیوز: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در نشریه ای در کانال آویو نوشت. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در یک گردهمایی جمعی در حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوزات اسرائیل به غزه گفت که غرب به دلیل حمایت کامل از کشتار کودکان در غزه، بزرگترین مسئولیت کشتار و جنگ در غزه […]

آفتاب نیوز:

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در نشریه ای در کانال آویو نوشت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در یک گردهمایی جمعی در حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوزات اسرائیل به غزه گفت که غرب به دلیل حمایت کامل از کشتار کودکان در غزه، بزرگترین مسئولیت کشتار و جنگ در غزه را بر عهده دارد. رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور ترکیه گفت: کسانی که تا دیروز برای ظلم در اوکراین اشک می ریختند، امروز از اسرائیل حمایت می کنند و دستشان به خون مردم غزه آغشته است و مقامات غربی به فریاد قربانیان غزه توجهی نمی کنند. غزه و همچنین درخواست های دبیرکل سازمان ملل متحد.

رجب طیب اردوغان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بدون حمایت کشورهای غربی حتی سه روز هم دوام نخواهد آورد، تصریح کرد: در حال معرفی چین برای اعلام رژیم اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی در مقابل جهان هستیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و آب، برق و غذا بسیار کمیاب است، خاطرنشان کرد: اقدامات اسرائیل در غزه دفاع از خود نیست، بلکه یک قتل اساسی است و نباید در جنایات علیه غزه قرار گیرد. که مردم غزه شریک هستند.

رجب طیب اردوغان افزود: آنچه در غزه اتفاق می افتد تنها به مردم غزه مربوط نمی شود. بلکه برای همه ما اینطور است. لذا به ملت ها و دولت های منطقه یادآوری می کنیم که وحدت مایه قوت و تفرقه مایه سردرگمی است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود در این تظاهرات گسترده افزود: هدف از برگزاری این تظاهرات ابراز همدردی و حمایت از برادرانمان در غزه است. ما از آنچه در غزه اتفاق می افتد ناراحت هستیم. اما برخی افراد حماس را با اسرائیل یکی می دانند.

اردوغان ادامه داد: اسرائیل و برخی احزاب دیگر از سازمان های تروریستی در شمال سوریه و عراق حمایت می کنند.

رئیس جمهور ترکیه قبل از حضور در این نشست بزرگ با دعوت از شهروندان ترکیه برای شرکت در آن تاکید کرد که ما بار دیگر همدردی و حمایت خود را از برادران فلسطینی خود به جهانیان اعلام می کنیم و درخواست های خود را برای حمایت از ملت فلسطین تقویت و تکرار می کنیم. علیه ظلم اسرائیل

شمار زیادی از شهروندان ترکیه بعد از ظهر امروز در تظاهراتی تحت عنوان «تظاهرات بزرگ در حمایت از فلسطین» در فرودگاه آتاتورک استانبول، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

در این نشست تعداد زیادی از مقامات ارشد ترکیه و دیپلمات ها و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف شرکت دارند. همچنین در این تظاهرات چهره‌های سرشناس فلسطینی مقیم ترکیه و ورزشکاران، فعالان رسانه‌ای و هنرمندان ترک نیز شرکت کرده‌اند.

روز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۲، نیروهای مقاومت فلسطین برای مقابله به مثل و جبران شکست خود، عملیات غافلگیرانه ای به نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس و این رژیم آغاز کردند. و عملیات مقاومت را متوقف کند. گذرگاه های نوار غزه را بسته است و این منطقه را بمباران می کند.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی تحت عنوان دفاع از خود عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو برای ادامه کشتار وحشیانه کودکان و زنان فلسطینی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.