افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

تعطیلی صنایع یا مهاجرت صنعتگران؛ مشکل این است که این پیکان آماده تولید است

  • کد خبر : 247160
تعطیلی صنایع یا مهاجرت صنعتگران؛  مشکل این است که این پیکان آماده تولید است

بازار؛ گروه استان ها: اعمال محدودیت ها بر بخش خصوصی و صنایع از یک سو و افزایش چند برابری نرخ برق هزینه های تولید را افزایش داده و تولیدکنندگان را در آستانه تعطیلی یا خروج قرار داده است. بخش صنعت مازندران کمتر از 10 درصد از تعداد مشترکان برق مازندران را به خود اختصاص داده […]

بازار؛ گروه استان ها: اعمال محدودیت ها بر بخش خصوصی و صنایع از یک سو و افزایش چند برابری نرخ برق هزینه های تولید را افزایش داده و تولیدکنندگان را در آستانه تعطیلی یا خروج قرار داده است.

بخش صنعت مازندران کمتر از 10 درصد از تعداد مشترکان برق مازندران را به خود اختصاص داده است، اما با توجه به افزایش بار پیک برق در فصل گرم یا سرد، بیشترین فشار به آنها وارد می شود و برای جلوگیری از قطعی گاز و برق. در بخش داخلی، فیوزهای تولید پایین پرتاب می شوند.

در ماده 16 ابلاغیه وزارت نیرو، واحدهای تولیدی و صنایع برق موظفند با احداث نیروگاه های خورشیدی یا کوچک مقیاس سالانه یک درصد برق مورد نیاز خود را تامین کنند و با اجرای این مصوبه و ماده برای تولیدکنندگان مازندرانی تبدیل شده است. مشکل.

عبدالعلی طهماسبی با بیان اینکه نرخ برق و انرژی برای بخش کشاورزی و صنعت محاسبه می شود، اظهار داشت: برق برای بخش های کشاورزی، صنعتی و چندبخشی محاسبه می شود، از سوی دیگر بر اساس ماده 16 قرارداد منعقده عطف به ماسبق می شود. . و مربوط به می شود قبل

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشاورز در این شرایط چگونه می تواند تولید کند و در سال گذشته به دلیل ثابت بودن قیمت ها در رنج هستیم در حالی که امنیت غذایی زمانی به وجود می آید که تولیدکننده نیز در امنیت باشد؟

یک تولید کننده: با قیمت های دستوری و سایر شرایطی که اعمال می شود، قدرت تولید کاهش می یابد زیرا نهاده ها نیز به مشکل برق اضافه می شود و این شرایط نمی تواند ادامه یابد.

وی ادامه داد: با قیمت های دستوری و سایر شرایطی که تحمیل می شود، توان تولید کاهش می یابد زیرا بحث برق نیز به نهاده ها اضافه شد و این شرایط نمی تواند ادامه یابد.

این فعال اقتصادی هشدار داد: شعار امسال افزایش تولید با افزایش تعرفه ها و هزینه ها قابل تحقق و عمل نیست زیرا به محض بروز مشکل تولید دستگاه های مختلفی وارد می شوند در حالی که در صورت پایداری تولید امکان کاهش نهایی وجود دارد. قیمت

طهماسبی با بیان اینکه گوشت مرغ و گوشت از سفره مردم حذف شده است، اظهار کرد: از مسئولان می خواهیم حمایت کنند و اجازه دهند تولید ادامه پیدا کند و اگر قرار است هزینه های کشور از سوی تولیدکنندگان و فعالان عرصه کشاورزی پرداخت شود، باید پرداخت شود. پرسید این هزینه ها چگونه باید تامین شود و چگونه می توانیم حقوق و مزایای بیش از 1200 کارگر فعال را تامین کنیم؟

شرایط نامناسب تولید و هزینه های نابرابر همراه با تعرفه های زیاد و چندگانه برق و انرژی، فشار زیادی بر تولید وارد کرده و این معضل باعث مهاجرت خانواده برخی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به مناطق دیگر شده است.

مجتبی رضوی رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه امروز شاهد فشارهای زیادی بر تولیدکنندگان هستیم افزود: موضوع تولید باید به اندازه غذا و نان نمایندگان مجلس باشد.

مربی خانواده صنعتگر

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در شرایط فشارهای اقتصادی فعلی برخی از تولیدکنندگان تمایلی به کار ندارند زیرا فشارها بر تولید زیاد است و مهاجرت خانواده ها ناشی از فشارهای اقتصادی است.

رضوی تصریح کرد: بحث اصل 16 نتیجه اقدامات مجلس است و باید به نمایندگان مجلس اطلاع داده شود که این مصوبه چیست و اگر بدانند چه بار مادی بر تولید تحمیل می کند و لازم است آن را اصلاح کنند.

در استان مازندران 11 هزار تعاونی صنعتی وجود دارد که کمتر از 10 درصد منابع انرژی را مصرف می کنند و مشارکت صنعت در اقتصاد استان چندان قوی نیست، اما اعمال محدودیت ها و تعطیلی های یک یا دو روزه در فصل گرما است. و تعدیل انرژی منجر به ایجاد مشکلاتی در این زمینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران تعداد مشترکان این شرکت را یک میلیون و 630 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و 200 هزار مشترک داخلی و 11 هزار و 403 مشترک صنعتی هستند که کمتر از هفت دهم درصد است.

تعطیلی صنایع یا مهاجرت صنعتگران؛  مشکل این است که این پیکان آماده تولید است

سید کاظم حسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه کل مصرف صنایع ما از کوچک تا بزرگ 180 مگاوات است در حالی که ذوب آهن اصفهان به تنهایی 500 مگاوات برق مصرف می کند، افزود: صنعت مازندران چندان قوی نیست و در عین حال میزان انرژی عرضه شده در سال گذشته از 1401 5.5 درصد رشد داشته است.

میانگین مصرف برق مازندران تا سال گذشته 300 مگاوات بود که با تلاش های صورت گرفته به 450 مگاوات رسیده است و 80 درصد مشترکان در این رده قرار دارند.

وی با عنوان اینکه مازندران از نظر نرخ برق در منطقه چهارم گرمسیری قرار دارد، افزود: تغییر منطقه و نرخ در اختیار مجلس است و دولت و استان هیچ مشارکتی در آن ندارند و تا همین اواخر سال گذشته میانگین الگوی مصرف برق در مازندران 300 مگاوات بوده و با تلاش های صورت گرفته به 450 مگاوات افزایش یافته و 80 درصد مشترکان در این رده قرار دارند.

حسینی تصریح کرد: امسال به دلیل بدی آب و هوا و استفاده مردم از تهویه مطبوع بر آن شدیم تا میانگین مصرف را 550 مگاوات افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران قیمت تعرفه های انرژی را از دیگر موضوعاتی که در دست مجلس و دولت است خواند و گفت: همچنین هزینه انشعاب در اختیار استان ها نیست.

حسینی با اشاره به ماده 16 و تقاضای خرید انرژی توسط صنایع، گفت: همه فشارها ناشی از کمبود تولید است زیرا بین تولید و مصرف برق و شدت مصرف برق در کشور ما تناسب ندارد به پنج. برابر کشورهای دیگر، بنابراین مهم نیست که چه چیزی تولید کنیم، باز هم با کمبود تولید برق مواجه هستیم.

وی گفت: دولت باید نیروگاهی بسازد که به صرفه نیست یا طرح همکاری و محدودیت برای رفع عدم تعادل و پایداری برق اجرا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران تصریح کرد: بخشی از تامین برق از طریق نیروگاه برق آبی تامین می شود و اگر سدهای ما پر آب نباشند در تولید با مشکل مواجه خواهیم شد و سال گذشته مجبور شدیم صنایع را تعطیل کنیم. یکی دو روز برای جبران کمبود آب و انرژی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.