افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

تعرفه تجاری ایران و سوریه صفر است توافق برای برقراری محموله های منظم و توسعه حمل و نقل.

  • کد خبر : 148099
تعرفه تجاری ایران و سوریه صفر است توافق برای برقراری محموله های منظم و توسعه حمل و نقل.

به گزارش بازار، محمد مخبر روز شنبه در نشست خبری مشترک با حسین ارنوس نخست وزیر سوریه که در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد برگزار شد، اظهار داشت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها به دلیل هژمونی شکسته شده از آنها، باید جبران کنند. این شکست، به شهادت زنان و کودکان متوسل شده و چون به اهدافشان نرسیده، […]

به گزارش بازار، محمد مخبر روز شنبه در نشست خبری مشترک با حسین ارنوس نخست وزیر سوریه که در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد برگزار شد، اظهار داشت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها به دلیل هژمونی شکسته شده از آنها، باید جبران کنند. این شکست، به شهادت زنان و کودکان متوسل شده و چون به اهدافشان نرسیده، از زنان و کودکان انتقام می گیرند.

وی افزود: همه کشورهای آزاده به ویژه کشورهای مسلمان باید به کمک بیایند و جلوی این فجایع را بگیرند و عاملان و مسئولین را به دست عدالت بسپارند.

این مخبر افزود: عملیات هجومی الاقصی توانست هم افزایی و انسجام رویکرد جریان های مقاومت را به منصه ظهور برساند و وحدت طرفین جبهه مقاومت را متجلی کند و این اتحاد سخت ترین شکست برای جبهه مقاومت خواهد بود. صهیونیست ها و حامیان غربی آنها.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با سوریه از جمله راهبردهای ایران است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشته اند و رئیس جمهور نیز بسیار پیگیر است و در سفر رئیس جمهور گشایش های خوبی در روابط دوجانبه ایجاد شد و با جدیت پیگیر این توافقات هستیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: پس از مدت ها وقفه پانزدهمین نشست کمیته عالی همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار شد که در آن 6 سند از جمله موافقت نامه تجارت آزاد، تفاهم نامه در حوزه گردشگری بین طرفین امضا شد. ، موزه، رسانه و کتابخانه است.

مخبر افزود: از دستاوردهای مهم مذاکرات امروز می توان به توافق بر سر ایجاد حمل و نقل منظم دریایی و توسعه حمل و نقل بین دو کشور اشاره کرد.

وی گفت: علاوه بر این سند توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور امضا شد که یکی از مزیت های آن صفر بودن تعرفه تجاری بین دو کشور است.

حسین ارنوس نخست وزیر سوریه نیز در این نشست مشترک اظهار داشت: این نشست یکی از موفق ترین دیدارهایی است که بین دو کشور برگزار شد زیرا در این دیدار صراحت، صداقت و درک متقابل وجود داشت.

نخست وزیر سوریه تصریح کرد: رنج و دردی که مردم فلسطین در حال حاضر دارند و جنگ ظالمانه و هولناکی که کشورهای غربی علیه غزه به راه انداخته اند با یک سری اهداف دروغین و دروغین و نقض حقوق بشر انجام می شود. موضعی که ایران و سوریه در این زمینه دارند، موضع حمایت از محور مقاومت است. قطعاً اجازه نخواهیم داد آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف خود برسند و قطعاً مجبور خواهند شد تسلیم خواسته های مردم فلسطین شوند.

وی بیان کرد: سفر ما به ایران در دو چارچوب و دو هدف برنامه ریزی شده است. ابتدا برای پیگیری نتایج تفاهمات و توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق در تاریخ 3 و 4 می 2023 به اینجا آمده ایم. مجموعه ای از کارهای مشترک که منافع دو کشور و دو ملت را به واقعیت تبدیل می کند.

آرنوس خاطرنشان کرد: دومین هدف ما از این سفر برگزاری پانزدهمین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور است که آخرین آن در سال 2019 برگزار شد.

وی با بیان اینکه حمایت های ایران در جنگ ظالمانه علیه ملت سوریه را فراموش نخواهیم کرد، گفت: در این دیدار درباره وضعیت اقتصادی و توافقاتی که باید بین دو کشور اجرایی شود نیز بحث و تبادل نظر شد.

نخست وزیر سوریه گفت: به عنوان نماینده جمهوری عربی سوریه از رهبران و مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین مردم ایران که در دوران ظالمانه از مردم سوریه حمایت کردند تشکر و قدردانی می کنم. جنگی که آنها علیه کشور ما داشتند.

نخست وزیر سوریه روز گذشته 26 آذرماه به دعوت معاون اول رئیس جمهور کشورمان و در راس هیاتی بلندپایه وارد تهران شد.

پیش از این وزیر امور خارجه ایران در 17 شهریور ماه سال جاری در جریان سفر به دمشق و دیدار با نخست وزیر سوریه با ارسال پیامی از معاون اول رئیس جمهور برای سفر به تهران و شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون عالی دو کشور دعوت کرده بود. کشورها.

حضور در پانزدهمین اجلاس کمیته عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، دیدار با رئیس‌جمهور، رئیس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی و امضای اسناد همکاری و مشاوره در زمینه اجرای توافق‌های دوجانبه در چندین زمینه از برنامه های آرنوس در این سفر سه روزه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.