افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

تصمیم برای افزایش سن بازنشستگی مشکل دارد

  • کد خبر : 146260
تصمیم برای افزایش سن بازنشستگی مشکل دارد

به گزارش بازار، عبدالرضا مصری نایب رئیس شورای اسلامی در برنامه خط مقدم شبکه خبر گفت: امروز دست ما پر از سیاست های اعلام شده است. تاکید رهبر انقلاب بر قوانین راهبردی نیز مبتنی بر تحلیل مسئله و حل مشکلات ناشی از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … است. وی ادامه داد: مجلس از روز […]

به گزارش بازار، عبدالرضا مصری نایب رئیس شورای اسلامی در برنامه خط مقدم شبکه خبر گفت: امروز دست ما پر از سیاست های اعلام شده است. تاکید رهبر انقلاب بر قوانین راهبردی نیز مبتنی بر تحلیل مسئله و حل مشکلات ناشی از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … است.

وی ادامه داد: مجلس از روز اول به دنبال این بود که قانون را بر اساس مشکل سازی وضع کند. اولین مشکل در زمان مجلس فعلی این بود که ما برجام را امضا کرده بودیم و همه تعهدات را اجرا کرده بودیم و اورانیوم غنی شده از کشور خارج شده بود و دشمن باید به تعهدات خود عمل می کرد، اما آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند. تعهدات بنابراین اولین اقدام راهبردی مجلس، رسیدگی به تحریم ها بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: در قانون اقدام راهبردی تعهدات را مشروط کردیم که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند و باید از برجام سود اقتصادی بگیریم، بنابراین وقتی سودی ندارد، «قرار نیست از آن حمایت کنیم. و مجلس قانون را تصویب کرد و آنها تا جایی که توانستند عمل کردند، ما باید عمل کنیم و اگر نکردند دولت.

وی افزود: اولین اقدام عملیاتی این بود که دولت غنی سازی 20 درصدی را آغاز کند و به مراحل بعدی رفتیم و امروز در حال ایجاد چندین ظرفیت انرژی اتمی هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس تصریح کرد: اقدام راهبردی راه را هموار کرد و کشور را از اقدامات سایر کشورها نجات داد، چرا که همه مسائل به برجام مرتبط بود و اکنون به دور از برجام، رشد 8 درصدی را هدف گذاری کرده ایم. و یک برجام دیگر. به سمتش برویم

مصری گفت: سعی می کنیم در قوانین واقع بین باشیم. خانه به مدت هشت سال تعطیل بود، حتی روندی که در گذشته وجود داشت متوقف شد. اقدام بعدی مجلس قانون رونق مسکن بود و باید سالی یک میلیون می شد. ما یک صندوق حمایت از مسکن ایجاد کردیم و عوارض صدور پروانه را 30 درصد کاهش دادیم و به دولت دستور دادیم تمام زمین هایی را که در اختیار دارد برای تولید مسکن رزرو کند.

وی ادامه داد: در حال تولید مسکن هستیم و زمانی که راه اندازی شود آثار مثبت بهتری خواهد داشت. در بسیاری از استان ها نهضت مسکن ملی ایجاد شده است و بر اساس قانون جمعیت جوانان، یک قطعه زمین به فردی که دارای سه فرزند است اعطا می شود. بیست روز پیش در یکی از استان هایی بودم که شخصی ثبت نام کرده بود و هیچ متقاضی در صف نبود.

نایب رئیس شورای اسلامی گفت: زمانی که سازمان صنعت خودرو را تصویب کردیم با خودرو مشکل داشتیم. پس از تصویب این قانون قیمت خودرو در بازار خودرو کاهش یافت. این هماهنگی برای حذف رانت انجام شد و به محض اینکه اعلام شد مجوز واردات را می دهیم، قیمت ها کاهش یافت، البته این روند طولانی شد.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: از آنجایی که واردات انجام نمی شد، دستور دادیم این کار انجام شود. به دلیل برخی حرف‌های بد، اطمینان چندانی وجود ندارد که این اتفاق نیفتد و کالا وارد نشده و خانه ساخته نشده است، اما در عمل شاهد هستیم که کارهای زیادی انجام شده است و فکر می‌کنم سال آینده این کار را انجام خواهیم داد. . شاهد تحویل خانه

مصری با بیان اینکه با جدا شدن یک میلیون خانوار از بازار تقاضا قیمت مسکن کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در اشتغال، صدور مجوز بود که شش ماه و یک سال طول کشید، اما قانونی که وضع شد و وزارت اقتصاد وضع کرد. در حال کار بر روی آن است و بیش از یک میلیون و دویست هزار مجوز از پورتال مجوز صادر شده است.

نایب رئیس مجلس گفت: مثبت است که نرخ تورم کاهش پیدا کرده است، اما نرخ تورم کاهش یافته است، مردم فکر می کنند قیمت کالاها کاهش یافته است، اما این یعنی افزایش قیمت نداشته است. من معتقدم سفره مردم کم شده و دلیلش هم این است که اگر تورم 30 درصد افزایش داشته باشد و درآمد مردم 30 درصد افزایش پیدا کند تورم رخ نداده است و همان جدول قبلی ایجاد می شود بدون اینکه امکان ایجاد یک خانواده، پس اگر حقوق ها را 20 درصد افزایش دادیم و تورم پنجاه درصد بود، یعنی تورم ایجاد شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس در تعریف مشکل اختلاف نظر ندارند، اما در مورد چگونگی حل مشکلات مردم اختلاف نظر دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: در صفحه محصولات الکترونیکی بحث این بود که اگر مرغ 50 هزار تومان است مردم آن را کیلویی 20 هزار تومان بخرند و مابقی را از حساب یارانه واریز کنند. به حساب فروشنده، اما این کار انجام نشد. این اهداف برای معیشت است که توسط قانون احراز صلاحیت معلمان احیا شده است و برای بازنشستگان در تساوی ایجاد نشده است. اینکه بتوانیم با کاهش قیمت ها قدرت خرید مردم را افزایش دهیم خوب است اما اگر فقط پول تزریق کنیم مدل کاهی است چون تورم ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: معیشت، اشتغال و مسکن جوانان از مهمترین اولویت های دولت و مجلس است.

مصری تصریح کرد: قانون بودجه 1403 بر اساس ساختار جدید برای اولین بار تقدیم مجلس می شود. قبلاً دولت همزمان احکام، کلیات و ادله ارائه می کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در قانون جدید ساختار بودجه کلیات خود را لحاظ کرده است که از جمله آن می توان به تعیین اهداف و اینکه درآمد باید در کلیات قانون مشخص شود تا با مشکل مواجه نشویم. کسری بودجه، زیرا وقتی بودجه را با کسری می بندیم، اهداف محقق نمی شود.

وی افزود: هدفی که در قانون برنامه هفتم در نظر گرفته شده کاهش یک پنجمی در سال اول قانون بودجه و یکسان سازی حقوق بازنشستگان است که گفتند نمی توانیم در سال اول این یکسان سازی را انجام دهیم. به این نتیجه رسیدیم که اگر خوب اجرا شود، 40 درصد در سال اول دوباره فعال می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: در قانون بودجه 20 درصد افزایش حقوق وجود دارد و آن 40 درصد به پایه اضافه می شود. برای تامین اجتماعی پیش بینی هایی انجام شد و شاهد قانون هفت حقوق سربازان بودیم. اشتغال باید متکی به تولید باشد و فقط تولید می تواند اشتغال ایجاد کند.

مصری افزود: ذخایر بزرگ معدنی در کشور داریم اما اکتشاف انجام نمی شود چون پول اکتشاف ندارند و به سازمان های توسعه ای اجازه می دهیم قرارداد خرید و فروش ببندند.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس گفت: در خصوص نفت به دلیل اینکه منابع کافی برای اکتشاف نداریم، به صندوق توسعه ملی اجازه دادیم تا برای اکتشاف و حفظ حاکمیت دولت بر چاه نفت سرمایه گذاری کند. از نفتی که استخراج می شود، صندوق توسعه اخذ می شود.

وی ادامه داد: با این زنجیره ها در صورت به ثمر رسیدن می توانیم یک میلیون شغل در صنایع معدنی، پتروشیمی و پتروشیمی ایجاد کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه هفتم یک برنامه پنج ساله است. قانون برنامه هفتم هم توسط همین دولت تهیه شده و بودجه هم بر عهده دولت است که قانون را اجرا کند و نباید قانونی را در مجلس تدوین کنیم که نتوانیم آن را اجرا کنیم. دولت بودجه را بر اساس برنامه هفتم خود تهیه کرده است. قانون برنامه طوری نوشته شده که صددرصد اجرا شود، چیزی که تا حالا نشده، من می گویم تا 60 درصد اجرا می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: در قانون برنامه هفتم تلاش کرده ایم که ارقام واقعی باشد و چرخه های پتروشیمی و پتروشیمی ها تکمیل شود و تجارت دریایی توسعه یابد و توسعه پلایاس کرمانشاه را اعلام کرده ایم. مکران.

مصری بیان کرد: در خصوص همسان سازی آنچه در مجلس تصویب شد، نمایندگان با آن موافق نبودند و به دلیل صعب العلاج بودن آن، هیچکس راضی نشد و ما علاقه مند بودیم که حداقل 70 درصد همسان سازی در مقعد اول انجام شود. میکند. اینکه در سال اول 40 درصد آوردیم برای اجرا بود.

وی گفت: ما هیچ منعی برای ارائه اصلاحیه و تبدیل آن سه سال به دو سال نداریم. پیش بینی درآمد در قانون تعریف شده است. در بودجه دخل و خرج قطعی است اما در صورت عدم تحقق درآمد و تعهد هزینه باید از بانک مرکزی وام بگیریم تا کسری را جبران کنیم و تورم ایجاد شود بنابراین در بودجه به دنبال هزینه واقعی هستیم. . .

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: افزایش سن بازنشستگی دو سه بار از سوی کمیسیون تلفیق روی میز گذاشته شده است. حداقل یک مطالعه در دنیا انجام شده است. بیش از پنجاه سال پیش که قانون سن تدوین شد، امید به زندگی کم بود و امروز به 75 سال رسیده ایم. من خیلی مخالفم که یکی از آن موسسات با 25 سال بازنشستگی و یک فرد 43-44 ساله بازنشسته شود که وقتی در این سن بازنشسته می شود روحیه را از بین می برد.

نایب رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: جدولی که برای تصویب افزایش سن بازنشستگی ارائه شده در سنوات خود نقص دارد و اگر شورای نگهبان و شورای نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادی پیدا کنند، اصلاح می شود چرا که کسی که به سن بازنشستگی رسیده است نمی تواند 35 سال خدمت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.