افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

ترفندهایی برای جلوگیری از چسبیدن غذا به قابلمه و تابه / غذا را زیبا تحویل دهید، بد تحویل ندهید

  • کد خبر : 215820
ترفندهایی برای جلوگیری از چسبیدن غذا به قابلمه و تابه / غذا را زیبا تحویل دهید، بد تحویل ندهید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- آشپزی یک تجربه لذت بخش است زیرا شما در حال خلق غذاهای خوشمزه هستید. البته اگرچه این تجربه می تواند بسیار آرامش بخش باشد و حس خوشایندی را منتقل کند، اما درست زمانی که می بینید غذایتان به ته قابلمه یا تابه چسبیده است، همه […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- آشپزی یک تجربه لذت بخش است زیرا شما در حال خلق غذاهای خوشمزه هستید. البته اگرچه این تجربه می تواند بسیار آرامش بخش باشد و حس خوشایندی را منتقل کند، اما درست زمانی که می بینید غذایتان به ته قابلمه یا تابه چسبیده است، همه چیز خراب می شود و آن وقت است که همه چیز خسته می شود! حیف نیست مثلا داری سیب زمینی سرخ میکنی ببین دل بیخیال میچسبه چیپس له میشه! یا یه ته دیگ میذاریم روی ته دیگ زیر برنج بعد که بیرون میاریم ببینیم خدایا چرا گیر کرده! پس تکلیف شیرینی ما چه خواهد شد؟

خب اینجا باید بهتون بگیم نه خانم زحمت ندین چون این مسائل هم مثل هر چیز این دنیا راه حل داره. کافی است آنها را بشناسید و یاد بگیرید. برای یادگیری تمام ترفندها با ما همراه باشید.

با حرارت دادن از چسبیدن غذا به ماهیتابه جلوگیری کنید

یکی از بهترین ترفندهایی که می توانیم برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ته قابلمه یا تابه انجام دهیم این است که ظرف مورد نظر را قبل از ریختن غذا در آن خوب گرم کنیم. در واقع این کار به ایجاد یک سطح نچسب در کف تابه کمک می کند. برای رسیدن به چنین چیزی ابتدا باید ظرف را چند دقیقه روی آتش بگذارید تا داغ شود و بعد از داغ شدن حالا غذا را بریزید. برای روغن بگذارید داغ شود و سپس هر چه را که می خواهید سرخ کنید با احتیاط داخل ظرف قرار دهید.

تابه نچسب واقعا معجزه می کند

یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ته ظرف، خرید تابه های نچسب است. این سبک تابه ها با مواد نچسب در کف، حس آشپزی جذابی را در شما ایجاد می کند و حس بسیار خوب و رضایت بخشی دارد.

شلوغی بیش از حد ظرف باعث چسبندگی غذا می شود.

شلوغ شدن بشقاب و ریختن زیاد غذا یکی دیگر از دلایل چسبیدن غذا به کف تابه و قابلمه خواهد بود. در هنگام سرخ شدن اولیه غذا مراقب باشید ظرف را زیاد مخلوط نکنید که نتیجه جالبی نخواهد داشت.

اگر غذا به تابه نچسبد چه کار کنم؟

استفاده از روغن زیتون و نمک را دست کم نگیرید.

یکی از راه های دیگر برای جلوگیری از چسبیدن غذا به تابه و قابلمه استفاده از روغن زیتون است. برای این کار، بشقاب مورد نظر را با کمی روغن زیتون چرب کنید و دقت کنید که تمام بشقاب با روغن آغشته شده باشد و غذا از یک طرف آن نسوزد.

باید بدانید که غذا خیلی سریعتر به قابلمه ها و تابه های آلومینیومی می چسبد. به همین دلیل برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ته این ظروف پیشنهاد می کنیم روغن آفتابگردان را داخل کاسه بریزید. سپس کمی نمک به آن اضافه کنید. دقت کنید که نمک به خوبی در سرتاسر بشقاب پخش شود و در طول این فرآیند توجه داشته باشید که نمک زیادی در بشقاب نریزید تا غذای شما شور نشود.

اگر غذا به تابه نچسبد چه کار کنم؟



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=215820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.