افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

ترانزیت روسیه از ایران چهار برابر شد

  • کد خبر : 216753
ترانزیت روسیه از ایران چهار برابر شد

به گزارش بازار، سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل، راه و شهرسازی در نشست مشترک با معاون حمل و نقل فدراسیون روسیه و هیئت همراه از جمله معاون وزیر راه آهن روسیه که امروز برگزار شد. ، چهار شنبه . مسئول ساخت خط ریلی آستارا-رشت به طول 164 کیلومتر در ساختمان دادمان با اشاره […]

به گزارش بازار، سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل، راه و شهرسازی در نشست مشترک با معاون حمل و نقل فدراسیون روسیه و هیئت همراه از جمله معاون وزیر راه آهن روسیه که امروز برگزار شد. ، چهار شنبه . مسئول ساخت خط ریلی آستارا-رشت به طول 164 کیلومتر در ساختمان دادمان با اشاره به افزایش حجم محموله های روسیه ابراز امیدواری کرد که این فاز هر چه زودتر راه اندازی شود. در حال عبور از ایران

در این جلسه لغو سامانه مجوز تردد از دیگر موارد مطرح شده از سوی هادیانفر برای تسریع در ترانزیت بین دو کشور بود.

وی یادآور شد: تا حد زیادی تلاش کرده ایم تا مشکلات رانندگان روسی در مرز آستارا برطرف شود و با رایزنی با آذربایجان برخی مشکلات در حال رفع است.

هادیان فر گفت: روند عبور کامیون های روسی از آستارا مطلوب است اما امیدواریم با رفع برخی محدودیت ها تردد کامیون ها از مرز آذربایجان دو برابر شود.

معاون حمل و نقل، راهداری و شهرسازی کشورمان تاکید کرد: لازم است نشست مشترک ایران، روسیه و آذربایجان برگزار شود تا شاهد تسهیل تردد در حوزه ترانزیت باشیم.

وی یادآور شد: آمادگی میزبانی شورای هماهنگی کریدور هشتم شمال – جنوب را داریم و این جلسه باید هر چه سریعتر برگزار شود تا فعال شدن کریدور شمال – جنوب تسریع شود.

هادیانفر ادامه داد: ساختار دبیرخانه کریدور شمال به جنوب تهیه شده و می خواهیم کریدور شمال به جنوب را در قالب یک سازمان بین المللی تعریف کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم همکاری دو کشور ایران و روسیه تاکید کرد: بروکراسی های اضافی را حذف کنید و هر دو طرف باید با تعامل و انعطاف بیشتری پیش روند تا بتوانیم اقدامات جدی و عملیاتی انجام دهیم.

هادیانفر در خصوص تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر تمامی بخش‌های حمل‌ونقل گفت: ما آمادگی کامل برای همکاری با منافع دو طرف را داریم و امیدواریم با رویکرد جدید گام‌های بلندی در توسعه ترانزیت برداریم.

در این نشست دیمیتری آزبروف، معاون وزیر حمل و نقل روسیه افزایش 4 برابری حمل و نقل جاده ای روسیه از طریق ایران را یک اتفاق بزرگ دانست و گفت: هدف این است که حمل و نقل از طریق ایران (کریدور شمالی – جنوبی) به 4 برسد. میلیون تن در سال.” تحویل خواهیم داد

آزبروف راه اندازی خطوط هوایی جدید بین دو کشور و ایجاد شرکت های همکاری در زمینه حمل و نقل را از دیگر اقدامات مهم دانست.

وی افزود: در نظر داریم در سال 2024 حمل و نقل بار از کریدور شمال به جنوب در شاخه شرقی و قلمرو قزاقستان را افزایش دهیم.

آزبروف تصریح کرد: همکاری ها و برنامه های ایران و روسیه نه تنها برای منطقه، بلکه برای سیاست های حمل و نقل جهان نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: در سال 2023 حمل بار از طریق ایران را به 600 هزار تن رسانده ایم و می خواهیم این رقم در سال 2024 به 4 میلیون تن برسد.

معاون حمل و نقل روسیه گفت: شاخه شرقی کریدور شمال – جنوب تا افتتاح راه آهن رشت – آستارا مسیر اصلی ترانزیت بار خواهد بود.

وی افزود: از طریق انشعاب غرب این کریدور و راه آهن رشت – آستارا می توانیم حمل بار را به 10 میلیون تن در سال برسانیم و تصمیم دو کشور برای اجرای شاخه غربی این کریدور به دلیل انعقاد توافقنامه است. .

ازبروف تاکید کرد: اراده کلی این است که در اسرع وقت قرارداد پروژه رشت – آستارا امضا و اجرا شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.