افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 19 May , 2024
0

تحلیل «مهدی علی‌نژاد» از عملکرد ورزش ایران در بازیهای آسیایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 97478
تحلیل «مهدی علی‌نژاد» از عملکرد ورزش ایران در بازیهای آسیایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مهدی علی نژاد نایب رئیس فدراسیون جهانی ووشو و معاون اسبق وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد و آسیب شناسی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در دو رویداد المپیک و بازی‌های آسیایی، ما شاهد رقابت بین کشورها هستیم نه فدراسیون‌ها، حاکمیت کشورها به دنبال به رخ کشیدین نحوه مدیریت و قدرت […]

مهدی علی نژاد نایب رئیس فدراسیون جهانی ووشو و معاون اسبق وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد و آسیب شناسی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در دو رویداد المپیک و بازی‌های آسیایی، ما شاهد رقابت بین کشورها هستیم نه فدراسیون‌ها، حاکمیت کشورها به دنبال به رخ کشیدین نحوه مدیریت و قدرت خود در این مسابقات هستند. از آنجایی که تمام رشته‌های ورزشی در اینگونه از مسابقات به رقابت می‌پردازند ما می‌توانیم عملکرد کشورها در مدیریت ورزش را شاهد باشیم.

او ادامه داد: ما در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۰۶ دوحه موفق به کسب ۱۱ مدال طلا شدیم و در رده ششم جدول قرار گرفتیم؛ تعداد طلاهای ایران در سال ۲۰۱۰ به عدد ۲۰ رسید و در مکان چهارم آسیا قرار گرفتیم که جهش بسیار خوبی بود. اما متأسفانه این عدد ۲۰ برای مدال‌های طلای کاروان کشورمان تقریباً ثابت ماند به گونه‌ای که ما در سال ۲۰۱۴، ۲۱ مدال طلا و در سال ۲۰۱۸، ۲۰ طلا کسب کردیم و عملکرد کشورمان در مدت ۱۲، ۱۳ سال تغییر چندانی نکرد.

علی نژاد افزود: می‌توان گفت ما در ۳ دوره گذشته شاهد افت عملکرد کاروان ایران نبودیم و بعضاً رقبای ما به واسطه شرایطی که داشتند از ما سبقت می‌گرفتند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ کشور اندونزی که میزبان بازی‌های آسیایی بود، رشته‌ای را وارد مسابقات کرد به نام «پنجاب سیلاک» که کمتر کشوری در آن نماینده داشت و توانست در آن رشته ۱۴ مدال طلا را از آن خود کند. و اگر این رشته در آن مسابقات نبود، ما می‌توانستیم در مکان پنجم جدول قرار بگیریم که اندونزی از میزبانی خود نهایت استفاده را برد و توانست از ما سبقت بگیرد.

۳۵ درصد از مدال‌های طلای گذشته خود را از دست داده ایم!

علی نژاد که با رادیو ورزش گفت و گو می‌کرد، خاطر نشان کرد: متأسفانه در این دوره عملکرد ما نزولی بوده و ۳۵ درصد مدال‌های طلای خود را از دست داده ایم و به جایگاهی که در ۲۰ سال گذشته داشتیم، عقب گرد کردیم. این اتفاق بسیار تلخ است و باید بررسی کارشناسی شود. نکته‌ای دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که در این دوره از مسابقات ما فاصله ۵ ساله با دوره قبلی داشتیم. ما دو سال قبل در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور پیدا کردیم که با توجه به اینکه رشته‌هایی مانند ووشو، کوراش و… هم در آن حضور نداشتند در بین کشورهای آسیایی در مکان چهارم قرار گرفتیم.

وزارت ورزش و جوانان مسئول این عملکرد ضعیف است

معاون اسبق توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص راه حل برای ورزش کشور در مسابقات و رویدادهای پیش رو گفت: در دو سال گذشته ما شاهد عملکرد خوبی از سوی وزارت ورزش و جوانان نبوده ایم و نتیجه‌ای که گرفتیم حاصل همان عملکرد ضعیف است. بی برنامگی و بی نظمی در این دو سال بسیار بر ورزش کشور حاکم شده بود که خدا را شکر دولت محترم تغییراتی در رأس مدیریت آن صورت داد و مطمئنم که کیومرث هاشمی با توجه به فعالیت‌های ورزشی و تجربه‌ای که دارد، می‌تواند شرایط ورزش کشور را رو به جلو هدایت کند.

او ادامه داد: خود دولت و مجلس هم از عملکرد ورزش کشور راضی نبودند و این عملکرد ضعیف و عقب گرد به گذشته، دقیقاً نتیجه دستاورد وزارت ورزش است. خراب کردن راحت و ساختن مجدد بسیار سخت و زمان بر است. ما در برخی از رشته‌ها با آسیب بزرگی مواجه شده ایم و اینکه چطور باید در ۹، ۱۰ ماه آنها را به جایگاه قبلی رساند واقعاً نیازمند یک مدیریت حرفه‌ای است. در اینگونه مواقع آدم‌های باتجربه باید به کمک ورزش کشور بیایند.

در رشته‌هایی که شانس مدال آوری داریم باید سرمایه گذاری کرد

علی نژاد درباره فعالیت‌هایی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان باید در این مدت انجام دهند تا در المپیک پاریس شاهد کیفیت بهتری از کاروان ایران باشیم، بیان کرد: مسئولان باید آسیب شناس کنند و مهم‌تر از آن برای کارهایی که انجام می‌دهند برنامه ریزی کنند. تیراندازی ایران شرایط مدال آوری در میادین بین المللی را دارد، وزنه برداری هم برخلاف دوره‌های گذشته که قهرمان می‌شدیم در این دوره نایب قهرمان شدیم. ما در المپیک می‌توانیم مدال خوشرنگی در این رشته‌ها کسب کنیم. در رشته صخره نوردی هم ما استعدادهای زیادی داریم که باید روی آن سرمایه گذاری شود و باید به رشته‌هایی که می‌توانند پرچم ایران را به اهتزاز در آورند باید بیشتر توجه کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=97478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.