افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

بیانیه حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود از انتخابات خبرگان – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 186915
بیانیه حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود از انتخابات خبرگان – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین روز از اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حسن روحانی رئیس جمهور سابق رد صلاحیت خود را اعلام و در بیانیه ای اعلام کرد. آه تو وی این تصمیم شورای نگهبان را ناشی از نگاه سیاسی بررسی صلاحیت دانست. میزبان. وی در این بیانیه اعلام کرد […]

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین روز از اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حسن روحانی رئیس جمهور سابق رد صلاحیت خود را اعلام و در بیانیه ای اعلام کرد. آه تو وی این تصمیم شورای نگهبان را ناشی از نگاه سیاسی بررسی صلاحیت دانست. میزبان.

وی در این بیانیه اعلام کرد که شورای نگهبان نیز مانند او هزاران کاندیدای شورای اسلامی را به دلایل عمدتا سیاسی رد صلاحیت کرده و شورای نگهبان حق حضور را از آنها سلب کرده است.

روحانی در روند بررسی صلاحیت ها تردید ایجاد خواهد کرد خاکستر خبرگان رهبری برای شرکت در انتخابات در این بیانیه نوشته اند که علیرغم احتمال می توان برای رد صلاحیت، او خود را در معرض حملات و تهاجم قرار داد.

وي افزود: شوراي نگهبان قانون اساسي به جاي مخالفت با مصوبه ضد قانون اساسي اخير مجلس مبني بر محدود كردن حق انتخاب مردم در انتخابات، تصويب آن مصوبه و تحريم اقدامات غيرقانوني شوراهاي اجرايي و نظارت، در حقيقت است. روحیه مردم را تضعیف کرد، انتخابات را تقویت کرد و نه تنها به قول صریح سخنگوی این شورا، بلکه در عمل نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بی مسئولیت نشان داد. این واقعیت تلخ به وضوح در تضاد با تمایل رهبران به این است که ایجاد شرایط برای حضور حداکثری در انتخابات را وظیفه همه نهادها بدانند.

رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم با وام گرفتن وی با برگرفته از ادبیات اصلاح طلبان تندرو در مورد آنچه «اقلیت حاکم» نامید نوشت: آنها می خواهند انتخابات و زمینه تعیین سرنوشت مردم را از بین ببرند تا بتوانند با تصمیم خود سرنوشت مردم را رقم بزنند. . . به همین دلیل اکنون بیش از هر زمان دیگری باید بر اهمیت رای مردم و تصمیم صندوق رای تاکید کرد و به طرح حذف صندوق و حذف جمهوریت از نظام اعتراض کرد. هیچ راه دیگری برای اعتراض جز اصل وجود ندارد. ما باید راهی پیدا کنیم تا «رای اعتراضی» را صدا کنیم بیان مردم ایران باشید. من همچنان معتقدم که باید در انتخابات شرکت کنم، هرچند من هم رد شدم. باید با رای گیری اعتراض کرد. رای ندادن عمل به خواست کسانی است که می خواهند ما رای ندهیم و به تدریج حق مسلم «انتخاب» را از مردم سلب می کنیم. بنابراین این وظیفه نمایندگان سیاسی قابل قبول مردم است که به آنها نشان دهند چگونه به اعتراض اعتراض کنند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت خود در مسئولیت های مختلف کشور، این سوال را مطرح کرد که به چه دلیل قانونی صلاحیت وی زیر سوال رفته است؟ هستند و افزود اگر قصد جانبدارانه شما سیاست ندارید و از ترس. رای شما خودتان آن را حذف نکرده اید، چرا این دلایل را با مردم در میان نمی گذارید؟

روحانی در بیانیه خود خطاب به شورای نگهبان، باید پرسید که آیا این رویکرد به نفع نظام و کشوری است که به فضل الهی جز نیروی حمایت و کمک مردم توان دیگری ندارد. و آیا در مواجهه با تهدیدات مختلف تنها انسجام و مشارکت مردم است که امنیت و پیشرفت کشور را تضمین می کند؟ آیا آسایش نظام را بهتر از مردم و مدیرانی که مشارکت و رقابت را لازمه انتخابات حداکثری می دانند، تشخیص می دهید؟

در پاراگراف آخر برجسته کنید رد صلاحیت اراده آنان را برای ادامه دفاع از حقوق ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی تضعیف نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.