افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

بسیج دریابانی اقیانوس نیز فعال شد/ روایتی از آزادسازی نفتکش ایرانی در زمان رستم قاسمی

  • کد خبر : 156934
بسیج دریابانی اقیانوس نیز فعال شد/ روایتی از آزادسازی نفتکش ایرانی در زمان رستم قاسمی

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه صبح امروز در همایش نقش بسیج و اقتدار دریایی در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: از همان ابتدای دفاع مقدس و حصر آبادان فکر می کردیم. در طول جنگ باید از آب عبور کنیم و ما به یک شناور نیاز داریم. وی افزود: در عملیات بیت المقدس […]

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه صبح امروز در همایش نقش بسیج و اقتدار دریایی در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: از همان ابتدای دفاع مقدس و حصر آبادان فکر می کردیم. در طول جنگ باید از آب عبور کنیم و ما به یک شناور نیاز داریم.

وی افزود: در عملیات بیت المقدس از قایق های مردمی برای عبور از کارون استفاده کردیم و این تجربه در عملیات خیبر نیز تکرار شد. قبل از عملیات خیبر با این ناوها شناسایی های لازم را انجام دادیم. نمی توان فراموش کرد که در حصر آبادان از شناورها و لنج های مردمی برای حمل مهمات و نیرو استفاده می کردیم و در واقع حضور مردم باعث شد راهی برای نفس کشیدن از حصر آبادان پیدا کنیم.

هشدار صریح فرمانده معظم کل قوا: نوک پیکان انقلاب اسلامی به سمت آمریکا و اسرائیل است.

فرمانده ارشد سپاه: از دشمن نمی ترسیم/ هدف آنها امنیت ایران است

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در عملیات بدر به کشتی های خودساخته دست یافتیم اما با وجود این ناوها همچنان به کشتی های مردمی نیاز داشتیم. در والفجر هشت از شناورهای انسانی برای حمل مهمات و نیرو استفاده می کنیم.

دریادار تنگسیری تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که این نیروی مردمی حتی بعد از جنگ هم قابل استفاده است و در نتیجه در جریان آبگرفتگی خوزستان توانستیم 103 فروند شناور را به خوزستان منتقل کنیم که 64 فروند آن غیرنظامی بود.

و افزود: بر همین اساس بسیج دریایی را تشکیل دادیم. اکنون مفتخریم که 55 هزار نفر و 33 هزار شناور را در قالب بسیج دریایی سازماندهی کرده ایم. مرحله اول بسیج نیروی دریایی ارتش در خلیج فارس تشکیل شده و در حال برنامه ریزی برای تشکیل فاز دوم در شمال کشور هستیم. جالب است بدانید زمانی که دزدان دریایی سومالیایی یک لنج دریایی بسیج را تسخیر کردند، عزیزان ما با شجاعت آنها را دستگیر کردند و 9 نفر را به ما تحویل دادند.

دریادار تنگسیری ادامه داد: اکنون بسیج دریایی اقیانوس را سازماندهی کرده ایم و در این بسیج کشتی ها و لنج های بزرگی را سازماندهی کرده ایم که ظرفیت حرکت به سمت تانزانیا را دارند. بعدی ایجاد یک سایه آبی سرمه ای است. امروزه در برخی روستاها شناورهای نظامی مردمی قرار داده ایم و این بسیجی ها با این شناورها و سلاح ها مانند موشک های 107 میلی متری شلیک می کنند و در مواقع لزوم از آن ها استفاده می شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی از نظر تجهیزات و در حوزه برد دریایی استراتژیک است. انواع تجهیزات از جمله تانک ها و خودروهای پرسنل آبی خاکی را می توان در نیروی دریایی سازماندهی کرد. نیروی دریایی در زمین، هوا، دریا و حتی زیر دریا حضور دارد بنابراین باید به نیروی دریایی بیشتر توجه شود.

وی گفت: اگر در زمان صلح نیروی دریایی قوی نسازیم در زمان جنگ نمی توانیم از آن استفاده کنیم. ما باید دید وسیعی از دریا داشته باشیم. اگر اطلاعات دقیق و عمیقی از دریا و جزایر نداشته باشیم در آینده خالی خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق نفت به ما گفت که یکی از نفتکش های ما در کشوری توقیف شده و آن بندر به چندین سامانه راداری مجهز است. 11 نفر از کارشناسانی را که نحوه پرتاب قایق را بلد بودند روی یک لنج بسیج قرار دادیم و 32 قایق را آماده کردیم و در خارج از آبهای سرزمینی آن کشور حضور داشتند.

وی ادامه داد: این کشتی 10 ماه بود که توقیف شده بود و گازوئیل آن به قیر تبدیل شده بود به همین دلیل چهار ساعت حرارت را روشن کردیم تا سوخت گازوئیل آماده شود. در فاصله دو مایلی ناوشکن آمریکایی از کشتی عبور کردیم و آمریکایی‌ها فکر کردند ما داریم تمرین می‌کنیم.

تنگسیری تصریح کرد: زمانی که کشتی در بندرعباس پهلو گرفت و سیستم های ناوبری را روشن کرد، آن کشور تازه متوجه شد که ما کشتی را گرفته ایم. این یکی از آثار بسیج دریایی است.

۲۱۹۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.