افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

با مصرف این غذاها خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهید

  • کد خبر : 135842
با مصرف این غذاها خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهید

یک مطالعه جدید ارتباط بین برخی از غذاهای بسیار فرآوری شده و افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری قلبی و سرطان را نشان داد. بیشترین خطر مربوط به محصولات حیوانی فرآوری شده و شیرین کننده های مصنوعی بود. بر کسی پوشیده نیست که غذاهای بسیار فرآوری شده ناسالم هستند. غذاهای بسیار فرآوری […]

یک مطالعه جدید ارتباط بین برخی از غذاهای بسیار فرآوری شده و افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری قلبی و سرطان را نشان داد.

بیشترین خطر مربوط به محصولات حیوانی فرآوری شده و شیرین کننده های مصنوعی بود.

بر کسی پوشیده نیست که غذاهای بسیار فرآوری شده ناسالم هستند. غذاهای بسیار فرآوری شده اغلب به صورت انبوه تولید می شوند و شامل غلات صبحانه بسته بندی شده، کلوچه ها، محصولات گوشتی فرآوری شده، نودل های فوری و نوشابه های شیرین می شوند.

یک مطالعه جدید بزرگ مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده و همزیستی دو یا چند بیماری مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را مورد بررسی قرار داد.

نتایج نشان می دهد که مصرف بالا برخی از محصولات بسیار فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان و چندین بیماری قلبی متابولیک را افزایش می دهند. اما همه غذاها اثر یکسانی ندارند.

دکتر هاینز فریسلینگ، نویسنده این مطالعه از آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، گفت: “در حال حاضر، یک بیماری بار سنگینی برای بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی است، اما داشتن دو بیماری به طور همزمان آن را دشوار می کند. خیلی سخت تر.”

و ادامه می دهد: آنچه انگیزه مطالعه ما را فراهم می کند شناسایی عوامل خطری است که می تواند در پیشگیری از بیماری های متعدد مرتبط با بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی کمک کند.

این مطالعه با 266666 شرکت کننده در هفت کشور اروپایی انجام شد.

شرکت کنندگان در زمان استخدام سرطان، بیماری قلبی یا دیابت نوع 2 نداشتند.

محققان با استفاده از پرسشنامه، مصرف غذا و نوشیدنی شرکت کنندگان را در یک دوره 12 ماهه اولیه ارزیابی کردند. پس از میانگین 11.2 سال پیگیری، 4461 شرکت کننده به سرطان و بیماری های قلبی متابولیک مانند سکته مغزی و دیابت مبتلا شدند.

نتایج نشان دهنده قوی ترین ارتباط بین چندین بیماری و مصرف محصولات حیوانی بسیار فرآوری شده و نوشیدنی های مصنوعی و شیرین است.

یک یافته منحصر به فرد از این مطالعه این است که همه غذاهای فوق فرآوری شده ناسالم تلقی نمی شوند.

محققان دریافتند که سایر غذاهای بسیار فرآوری شده مانند نان، غلات و محصولات گیاهی هیچ خطری برای سلامتی ندارند.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.