افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
4

با این دمنوش ها با یک مرگ خاموش خداحافظی کنید. ملاقات کنید و چای ضد آلودگی هوا بنوشید!

  • کد خبر : 21525
با این دمنوش ها با یک مرگ خاموش خداحافظی کنید.  ملاقات کنید و چای ضد آلودگی هوا بنوشید!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز امروزه آلودگی هوا یکی از معضلات اساسی بشریت محسوب می شود و مشکلاتی از جمله بیماری های پوستی، ریوی و تنفسی را به دنبال دارد و به دلیل سوختن بیش از حد سوخت، هوای کشور در برخی شهرها مانند تهران حتی از حالت قرمز خارج […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز امروزه آلودگی هوا یکی از معضلات اساسی بشریت محسوب می شود و مشکلاتی از جمله بیماری های پوستی، ریوی و تنفسی را به دنبال دارد و به دلیل سوختن بیش از حد سوخت، هوای کشور در برخی شهرها مانند تهران حتی از حالت قرمز خارج شده است. . و در ارغوانی رسیده است. در این وضعیت آلودگی هوا باید بیش از گذشته به تغذیه خود توجه کنید. دمنوش های گیاهی زیادی برای کاهش اثرات آلودگی هوا وجود دارد که برای استفاده در این شرایط آب و هوایی توصیه می شود. ذرات معلق و سایر آلاینده ها از تنفس هوای آلوده وارد ریه ها شده و باعث التهاب می شوند که برای کاهش این اثرات می توان از دمنوش های مفید استفاده کرد. مصرف برخی دمنوش ها اثرات آلودگی هوا را کاهش داده و بدن را سالم می کند.

چای های آلودگی هوا

چای سرخارگل

گیاه سرهرگل یکی از بهترین گیاهان برای پاکسازی بدن و خون از سموم ناشی از آلودگی های محیطی به ویژه آلودگی هوا محسوب می شود. طرز تهیه: مقداری از این سبزی را با کمی آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید و روزی دو تا سه لیوان از این دمنوش را با عسل بنوشید.

جوشانده گل گاوزبان

نوشیدن چای گل گاوزبان و سنبل الطیب در هوای آلوده توصیه می شود. این چای آرام بخش است و از گرفتگی عروق قلب در هوای آلوده جلوگیری می کند. طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری (یک مشت) گل گاوزبان و یک قاشق غذاخوری (یک مشت کوچک) سنبل الطیب را با دو لیوان آب جوش آماده کنید. نیم ساعت صبر کنید تا دم بکشد و قرمز گیلاسی شود. در حین تهیه نوشیدنی گل گاوزبان، می توانید یک لیمو عمانی نیز اضافه کنید یا چند قطره لیموترش را در فنجان خود بچکانید.

5

چای زنجبیلی

زنجبیل خواص زیادی دارد. می توانید زنجبیل را در چای بریزید یا به عنوان دم کرده از آن استفاده کنید. طرز تهیه: مقداری زنجبیل تازه را در یک کتری و آب جوش بریزید و بگذارید 20 دقیقه دم بکشد. همچنین می توانید از پودر زنجبیل در چای استفاده کنید.

چای جینسینگ

چای جینسینگ این روزها بسیار مفید است. طرز تهیه: مقداری جینسینگ را در آب جوش بریزید و بعد از 20 دقیقه از آن استفاده کنید. این دمنوش در روزهای آلوده به بیماران قلبی کمک می کند.

6

چای ریشه شیرین بیان

از گیاه شیرین بیان برای پاکسازی بدن مانند گل ختمی و میخک استفاده می شود. این گیاه به “سم زدایی عالی” معروف است. طرز تهیه: مقدار کمی از این سبزی را تهیه کنید و روزی دو یا سه بار مصرف کنید. در روزهایی که آلودگی هوا وجود دارد سعی کنید از گیاهانی استفاده کنید که باعث تعریق بدن می شود، مثلاً زنجبیل یا بومادران تهیه کنید و روزی یک یا دو فنجان از آن بنوشید. چای گل رز همچنین به دفع سموم از بدن کمک می کند.

چای آویشن و لیمو

طرز تهیه: چند برگ آویشن و لیمو عمانی را در آب بجوشانید و صبر کنید تا خوب بجوشد سپس با کمی عسل و کارامل مصرف کنید.

8

جوشانده علف لیمو

طرز تهیه: 15 گرم گیاه سیترونلا را در یک لیتر آب جوش ریخته و روی حرارت مستقیم گاز قرار دهید تا بجوشد و پس از سرد شدن و افزودن کمی عسل یا کارامل هفته ای سه تا چهار فنجان میل کنید.

چای هاپ

رازک، مقوی عمومی بدن، مقوی اعصاب، درمان سوء هاضمه، هضم کننده غذا، ادرار آور، ضدعفونی کننده، ضد میکروب، محرک دستگاه گوارش، تصفیه کننده خون، تب بر، ضد درد، اشتها آور، ضد تشنج، مفید برای کودکان کم خون و ضعیف، ضد حساسیت، ضد باکتری ، ضد اسپاسم، ضد تومور، خلط آور، خلط آور و مقوی معده. طرز تهیه: دو قاشق چایخوری گل را در قوری بریزید و یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از 10-5 دقیقه صاف کنید و بنوشید (بهتر است این دمنوش را شب یا قبل از خواب بنوشید) می توانید این دمنوش را تا سه بار به روز

9

جوشانده دارچین

طرز تهیه: چند تکه چوب دارچین را در یک کتری فلزی بریزید و حدود دو لیوان آب اضافه کنید و روی آتش بگذارید تا بجوشد. نوشیدن این جوشانده دو تا سه بار در هفته توصیه می شود. البته زنان باردار باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند.

چای پانیرباد

طرز تهیه: حدود یک فنجان شیر داغ گاو، بادام، برنج، سویا یا بز را با نصف قاشق چای‌خوری پودر این گیاه یا برگ‌های خشک آن مخلوط کنید، بگذارید پانزده دقیقه بماند و خنک شود. سپس آن را صاف کرده و بنوشید.

10

چای سنبل الطیب

طرز تهیه: سنبل الطیب را در قوری بریزید و بگذارید حداقل 15 تا 21 دقیقه در آب جوش با در بسته دم بکشد. ریشه ها معمولاً به زمان بیشتری نسبت به برگ ها نیاز دارند تا عصاره را در آب آزاد کنند. می توانیم قسمتی از ریشه را پودر کنیم تا زمان کمتری برای تهیه آن صرف شود.

چای ریحان

چای ریحان یکی دیگر از دمنوش های گیاهی است که می توانید در این فصل از سال نوش جان کنید. این چای شما را گرم نگه می دارد و اثرات منفی آلودگی هوا را کاهش می دهد. طرز تهیه: مقداری برگ ریحان تازه یا خشک را در آب جوش بریزید و بعد از 20 دقیقه میل کنید.

بیست

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.