افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

بازار املاک ایران ثبات ندارد/نیازمند ورود چینی ها هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 225381
بازار املاک ایران ثبات ندارد/نیازمند ورود چینی ها هستیم – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

کامبیز یوسفی، مدیر اجرایی سابق فدراسیون بین المللی املاک و صنعت ساختمان ایران (FIABCI) در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ساختمان های بالای 30 سال را «ضایعات» می نامند، گفت: ساخت و ساز در کشور. ضعیف است و به نظر می رسد که ساخت و ساز به کشور خیانت کرده است؛ زیرا تمام […]

کامبیز یوسفی، مدیر اجرایی سابق فدراسیون بین المللی املاک و صنعت ساختمان ایران (FIABCI) در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ساختمان های بالای 30 سال را «ضایعات» می نامند، گفت: ساخت و ساز در کشور. ضعیف است و به نظر می رسد که ساخت و ساز به کشور خیانت کرده است؛ زیرا تمام مصالح ساختمانی بی کیفیت در ایران استفاده شده و عمر ساختمان ها در ایران در 50 سال گذشته به کمتر از 30 سال رسیده است.

این پژوهشگر صنعت ساختمان در ادامه تاکید کرد: دوران کرونا، تغییرات اقلیمی و جنگ متخصصان این صنعت. در آن در زمینه سازه های معماری و همچنین مصالح و مصالح ساختمانی باید به فکر تولید مصالح مدرن و باکیفیت بود. در آینده عمر مفید بیشتر ساختمان ها و سازه ها، افزایش کیفیت مصالح ساختمانی، سبک سازی و در عین حال مقاومت بیشتر آنها با ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آتش، عایق صوتی، نفوذ ناپذیری، 100 درصد آتش سوزی پیشنهاد شده است. مقاومت و غیره پروژه های تحقیقاتی صنعت ساختمان

یوسفی خاطرنشان کرد: چینی ها و آمریکایی ها در تولید این محصولات در دنیا پیشتاز هستند، اما ایرانی ها نیز از این نظر عقب نبودند و از این نظر با موفقیت در دستیابی به فرمول تولید مواد مذکور، کارخانجات ساختمانی برای تولید محصولات جدید و مصالح ساختمانی در دستور کار قرار دارد. چین و آمریکا در دوران کرونا پیشروان تولید این مصالح ساختمانی در جهان بودند و همزمان تولید این محصولات در ایران نیز آغاز شد و اکنون کارخانه در عمان در حال ساخت است. اما تمام مواد معدنی و تامین آنها از خاک ایران و معادن ایران تامین می شود.

وی گفت: تولید ورق های نسوز (اکسید منیزیم) توسط دو کشور چین و آمریکا انجام می شود و فرمول شیمیایی طراحی شده برای این ورق ها مختص ایران و خارج از فرمول چین و آمریکا است. زیرا ما علاقه مند بودیم که این مصالح ساختمانی در خاورمیانه استفاده شود و با اقلیم خاورمیانه سازگار باشد. بازار مصرف بزرگ در منطقه شما. از ما (خاورمیانه و شمال آفریقا) که شامل کشورهایی می شود که در کنار دریا قرار دارند یا کشورهایی که بیابان هستند یا در ارتفاعات قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: مصالح ساختمانی نسوز داخل عملاً به آرامی می سوزند و در دمای 60 تا 700 درجه ذوب می شوند. در کشور مصالح ساختمانی که در برابر آتش بالای 300 درجه مقاومت می کنند، نسوز محسوب می شوند.

این پژوهشگر صنعت ساختمان درباره موانع پیش روی تولیدکنندگان گفت: در مسیر هر تولیدکننده موانعی وجود دارد. در امارات 6 روزه و بعد از رفع مشکل زیست محیطی مجوز کارخانه را گرفتم اما 6 ماه است که دنبال مجوز هستیم و هنوز نتوانسته ایم آن را بگیریم. به هر حال به دلیل این موانع از اخذ مجوز در داخل ایران منصرف شدیم.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز ایران به فناوری های چینی نیاز دارد نه اینکه فناوری درجه سه یا چهارم چین را انتخاب کند. خانه های فوک چینی نباید وارد کشور شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.