افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

این 5 ماده غذایی پوست شما را سالم نگه می دارد

  • کد خبر : 246933

گزارش کردن به گفته متخصصان تغذیه، آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و پیری پوست شما تأثیر بگذارد. در این مقاله به بررسی پنج مورد از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت پوست می پردازیم. 1. آجیل گردو دارای خواص زیادی است که آن را به یک ماده غذایی عالی […]

گزارش کردن به گفته متخصصان تغذیه، آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و پیری پوست شما تأثیر بگذارد. در این مقاله به بررسی پنج مورد از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت پوست می پردازیم.

1. آجیل

گردو دارای خواص زیادی است که آن را به یک ماده غذایی عالی برای سلامت پوست تبدیل می کند. مغز گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری است، چربی هایی که بدن قادر به تولید آنها نیست.

در واقع گردو نسبت به سایر مغزها از نظر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 غنی تر است.

علاوه بر این، گردو حاوی مواد مغذی دیگری است که پوست شما برای عملکرد صحیح و سالم ماندن به آنها نیاز دارد. 28 گرم گردو حاوی 8 درصد روی است. دریافت روی برای بهبود زخم و مبارزه با باکتری ها و التهاب ضروری است.

2. تخمه آفتابگردان

به طور کلی، آجیل و دانه ها منابع خوبی از مواد مغذی تقویت کننده پوست هستند. تخمه آفتابگردان نمونه بسیار خوبی است که 28 گرم آن 49 درصد نیاز به ویتامین E، 41 درصد سلنیوم، 14 درصد روی و 5.5 گرم پروتئین را پوشش می دهد.

3. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C است و حاوی تمام کاروتنوئیدهای اصلی از جمله لیکوپن است. بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند و همچنین در جلوگیری از چین و چروک موثر هستند. از آنجایی که گوجه فرنگی سرشار از کاروتنوئید است، یک غذای عالی برای حفظ سلامت پوست است.

4. چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک کند.

یک مطالعه 12 هفته ای با حضور 60 زن نشان داد که نوشیدن روزانه چای سبز می تواند قرمزی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را تا 25 درصد کاهش دهد. چای سبز همچنین رطوبت، زبری، ضخامت و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

5. شکلات تلخ

در یک مطالعه، شرکت کنندگان پس از مصرف پودر کاکائو غنی از آنتی اکسیدان هر روز به مدت 6 تا 12 هفته، پوست آنها سفت تر و هیدراته تر شد. علاوه بر این، پوست شرکت‌کنندگان انعطاف‌پذیرتر شد، آن‌هایی که لایه‌برداری را تجربه کردند کاهش یافت، پوست شرکت‌کنندگان نسبت به آفتاب سوختگی کمتر حساس بود و جریان خون در پوست بهبود یافت و اجازه داد مواد مغذی بیشتری به پوست برسد.

نتایج مشابهی در بسیاری از تحقیقات در مورد اثرات مصرف کاکائو بر روی پوست مشاهده شده است، از جمله بهبود ظاهر پوست و کاهش چین و چروک. سعی کنید شکلات تلخ 70% را انتخاب کنید تا فواید آن را به حداکثر برسانید و قند آن را به حداقل برسانید.

آبنما: خط سلامت

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.