افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
5

ایمن از شب ادراری؛ با 7 دستور العمل گیاهی ساده و بدون درد، درمان نهایی شوو!

  • کد خبر : 20166
ایمن از شب ادراری؛  با 7 دستور العمل گیاهی ساده و بدون درد، درمان نهایی شوو!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوزشب ادراری در کودکان معمولاً به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود، در ابتدایی معمولاً کودک در سال های اول زندگی محل خود را خیس می کند و در دوره ثانویه کودک پس از مدتی مثلاً شش ماه بعد. باز شدن پوشک با کنترل […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوزشب ادراری در کودکان معمولاً به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود، در ابتدایی معمولاً کودک در سال های اول زندگی محل خود را خیس می کند و در دوره ثانویه کودک پس از مدتی مثلاً شش ماه بعد. باز شدن پوشک با کنترل مثانه ناگهان دچار شب ادراری می شود که بیشتر به دلیل استرس و ترس یا چیزهای دیگر اتفاق می افتد شب ادراری اولیه در کودکان بیشتر است اما شب ادراری ثانویه در کودکان بزرگتر شایع است بزرگسالان کسانی که از ادرار رنج می برند. بی اختیاری معمولاً بیماری خاصی دارد، کودکان معمولاً به دلایل مختلفی مانند ارث از اجداد، خواب بسیار عمیق، تنبلی کودک برای دستشویی رفتن قبل از خواب، کوچک بودن مثانه و … به آن مبتلا می شوند. ناتوانی آنها در نگه داشتن ادرار منجر به شب ادراری اولیه می شود که بهتر است با روش های گیاهی درمان شود. دلیل این اتفاق در بزرگسالان می تواند دلایل زیادی داشته باشد، اگر بیماری یا مشکل جسمی خاصی ندارید و سالم هستید، ممکن است مشکلات دیگری داشته باشید. اگر می خواهید به جمع افرادی بپیوندید که در آشپزخانه خود جعبه ای از گیاهان دارویی دارند، کافی است 50 تا 100 گرم از هر کدام از گیاهان دارویی را که برای چای جعبه گیاهان دارویی شما معرفی می کنیم تهیه کنید.

رازهای پنهان برای درمان شب ادراری

درمان شب ادراری با چای هل

هل فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ادویه بومی هند، نپال و اندونزی است. هل در دو رنگ سبز و مشکی موجود است. این ادویه مفید حدود چهار هزار سال پیش مورد استفاده قرار می گرفت. گل های هل از آوریل تا آگوست و در برخی از اقلیم ها تا اواخر سپتامبر ظاهر می شوند.دانه های هل دارای طعمی گرم و بسیار معطر هستند و استفاده از آن ها را لذت بخش، منحصر به فرد می کند و به غذا یا نوشیدنی ها شیرینی می بخشد. 50 گرم یا یک قاشق غذاخوری دانه هل را از وسط نصف کنید و در یک کاسه آب جوش بریزید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه دم بکشد سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و به کودک خود بدهید این چای بسیار مفید است. برای درمان شب ادراری .

درمان شب ادراری با چای جعفری

گیاه جعفری برای اولین بار در سواحل دریای مدیترانه مانند ایتالیا، الجزایر و تونس یافت شد و بیش از 2000 سال است که توسط انسان در مناطق دیگر کشت می شود. جعفری در بین یونانیان بسیار محبوب است به همین دلیل از آن در مراسم مختلف استفاده می کنند. علاوه بر این، جعفری در بین رومانیایی ها مصارف دارویی و خوراکی دارد و از برگ و ریشه آن در غذاهای مدیترانه ای و اروپایی استفاده می شود. این گیاه نسبتاً گرمسیری است و برای رشد به رطوبت و نور خورشید کافی نیاز دارد. جعفری در تمام فصول سال در بازار یافت می شود. این سبزی ارزان قیمت، گیاهی بسیار مغذی است و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی دارد. خوردن جعفری قبل از خواب باعث بهبود ادرار شبانه در کودکان می شود. برای تهیه دم کرده جعفری و بهره مندی از فواید آن، مقداری برگ جعفری خشک شده را به مدت 15 دقیقه در آب بجوشانید، سپس آن را صاف کرده و روزی دو یا سه بار برای کاهش بی اختیاری ادرار در شب استفاده کنید. مواد مغذی جعفری عبارتند از: ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس. برگ جعفری همچنین حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین است.

4

درمان شب ادراری با چای لیمو و زنجبیل

گیاهی معطر لیمو که از خانواده نعناع است. این گیاه بومی اروپا، شمال آفریقا و غرب آسیا است، اما در سراسر جهان رشد می کند. علف لیمو بومی منطقه مدیترانه است و در بیشتر اروپا و آمریکای شمالی کشت می شود. مهمترین کشورهای تولید کننده این گیاه اسپانیا، فرانسه و کشورهای اروپای شرقی هستند. این گیاه در شمال ایران نیز می روید. چای بادرنجبویه یکی دیگر از داروهای خانگی مفید برای شب ادراری است. برای یک چای با طراوت، علف لیمو را به مدت 15 دقیقه یا بیشتر با چای معمولی دم کنید. سپس از عسل طبیعی برای شیرین کردن آن استفاده کنید. روزانه 3 الی 4 فنجان چای بادرنجبویه بنوشید تا فواید آن را در کاهش شب ادراری کشف کنید، یا برگ های بادرنجبویه را روی ناحیه لگن فردی که از شب ادراری رنج می برد بمالید تا فواید بی نظیر آن را ببینید.

درمان شب ادراری با چای گل ختمی

گل ختمی به عنوان یک گیاه زینتی شناخته می شود. این گیاه از خانواده پانیرکیان است و دارای گلهای بنفش، صورتی، قرمز، زرد و سفید است. گیاه خاتمی یکی از گیاهان چند ساله است که دارای ساقه ای استوانه ای شکل با برگ های پهن سبز رنگ است. از این گیاه گیاهی می توان برای اهداف درمانی بسیاری استفاده کرد. یکی از گیاهان مفید در درمان شب ادراری گل ختمی است. همانطور که در نمانک توضیح داده ایم برای تهیه دمنوش گل ختمی یک قاشق گل ختمی را در قوری ریخته و آب با دمای 70 یا 80 درجه در آن می ریزند و به مدت 15 دقیقه می گذارند تا دم بکشد سپس با کمی عسل شیرین می کنند. و نوشیدنی دو بار در روز برای درمان شب ادراری استفاده کنید.

3

درمان شب ادراری با چای زعفران

قدمت کاشت و استفاده از زعفران به 3000 تا 3500 سال قبل برمی گردد. در مورد منشأ زعفران در تاریخ جهان اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند خاستگاه زعفران ایالت باستانی مادها در ایران است و برخی دیگر می گویند زعفران اولین بار در یونان باستان و در منطقه ای به نام ساتیوس و همچنین در ترکیه و آسیای صغیر (جنوب غربی آسیا) کشت می شده است. اسناد نیمه دستوری در واقع نشان می دهد که اولین مزارع زعفران توسط ایرانیانی که توسط معاویه به شام ​​تبعید شده اند کاشته شده است. زعفران آن را در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق غذاخوری پودر سیب زمینی شیرین به آن اضافه کنید و هر شب برای رفع شب ادراری به کودک خود بدهید.

درمان شب ادراری با چای دم اسب

دم اسب از خانواده سرخس ها بسیار پرطرفدار است و سابقه استفاده درمانی از آن به دوران امپراتوری یونان باستان برمی گردد.دم اسب در مناطقی با آب و هوای معتدل و مرطوب می روید. ساقه‌های آن دارای برگ‌های سبز و دراز است. گیاهان دارویی دم اسب، خرس و پوست بلوط را در آب ریخته و بجوشانید تا دمنوش گیاهی درست شود، سپس آن را صاف کرده و روزانه ۲ تا ۳ فنجان از این دمنوش گیاهی را بنوشید تا مشکل بی اختیاری ادرار برطرف شود.

درمان شب ادراری با چای سنبل الطیب

گیاه سنبل الطیب به طور معمول در مناطقی مانند جنگل های پراکنده، لبه نهرها و خندق ها به صورت وحشی رشد می کند. این گیاه در اکثر نقاط آسیا و ایران یافت می شود.جوشانده سنبل الطیب برای درمان شب ادراری کودکان مفید است. ریشه خشک شده سنبل الطیب را بشویید و مقداری آب جوش اضافه کنید و بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه بماند تا ترکیبات شیمیایی تسکین دهنده این گیاه آزاد شود. مصرف زیاد سنبل الطیب می تواند باعث مسمومیت شود.

10

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.