افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

ایران مذاکره و گفتگو را راه حل مشکلات منطقه می داند

  • کد خبر : 109531
ایران مذاکره و گفتگو را راه حل مشکلات منطقه می داند

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر دوشنبه در دیدار جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که برای شرکت در اجلاس «گروه همکاری قفقاز» به تهران سفر کرده بود، گفت: اسلام جمهوری ایران همواره بین کشورها مذاکره و گفتگو می کند. وی همسایه را راه‌حل مشکلات منطقه می‌داند و ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر دوشنبه در دیدار جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که برای شرکت در اجلاس «گروه همکاری قفقاز» به تهران سفر کرده بود، گفت: اسلام جمهوری ایران همواره بین کشورها مذاکره و گفتگو می کند. وی همسایه را راه‌حل مشکلات منطقه می‌داند و ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای این نشست منشأ تقویت همکاری‌های سازنده و تعاملات منطقه‌ای باشد.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین با تاکید بر موضع اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مشکلات منطقه با دخالت نیروهای خارجی، بر حل مشکلات منطقه از طریق تعامل و همکاری بیشتر کشورها تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه قبلاً به آقای الهام گفته بودم رژیم صهیونیستی نه دوست اوست و نه دوست هیچ کشور مسلمانی، افزود: وضعیت کنونی غزه سیگنالی است به همه ملت های منطقه که غربی ها را ببینیم. به ویژه آمریکا با حمایت های خود که نه تنها دوست و همدل کشورهای منطقه نیستند، بلکه تنها به دنبال منافع نژادپرستانه آنها در منطقه هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت گسترش روابط و همکاری های تهران و باکو در زمینه های مختلف، تصریح کرد: ارتقای سطح تعاملات و روابط با کشور دوست، برادر و همسایه آذربایجان یکی از محورهای سیاست خارجی ایران و جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری اسلامی. ایران یکی از کشورهای مهم و قدرتمند منطقه است، اگرچه بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها تاکید دارد، اما بر حل مسائل و مشکلات از طریق تفاهم و تعامل بین کشورها تاکید دارد.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای قائل است، خاطرنشان کرد: رویکرد ایران به مشکلات به ویژه پیشگیری از بروز مشکلات، پای کشورهای منطقه به روی آنها باز است. منطقه مورد تایید و مورد حمایت جمهوری آذربایجان است و لذا برگزاری نشست «گروه همکاری قفقاز» در تهران را مفید، مثبت و سازنده می دانیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، چشم انداز روابط دو کشور را روشن توصیف کرد و گفت: در سال های اخیر ماه‌ها، دو کشور پیشرفت‌های چشمگیری در ارتقای سطح روابط و ارتقای همکاری‌های دوجانبه داشته‌اند.

بایراموف همچنین از استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در رسیدگی به مشکلات منطقه از جمله در رابطه با وضعیت کنونی غزه انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر حملات به مردم بی دفاع این منطقه متوقف شود و صلح برقرار شود. منطقه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.