افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

ایران از مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان استقبال می کند

  • کد خبر : 34812
ایران از مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان استقبال می کند

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار تحولات جاری منطقه قفقاز جنوبی از جمله مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان و راه های گسترش و تعمیق روابط دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. وزیر امور خارجه […]


به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار تحولات جاری منطقه قفقاز جنوبی از جمله مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان و راه های گسترش و تعمیق روابط دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


وزیر امور خارجه با اشاره به سفر سال گذشته نخست وزیر ارمنستان به تهران و توافقات مهمی که در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام شد، یکی از اهداف نشست امروز را پیگیری توافقات سران دو کشور دانست و بر تسریع در اجرای پروژه های توافق شده در حوزه های مختلف تجاری، انرژی، حمل و نقل و کنسولی تاکید کرد.


امیر عبداللهیان با اشاره به جایگاه مهم قفقاز در سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران و حمایت همیشگی کشورمان از تقویت همگرایی و همکاری میان کشورهای منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح آذربایجان و ارمنستان و پیشرفت های اخیر در روند مذاکرات استقبال می کند و آنها را مثبت ارزیابی می کند.


وی با اشاره به لزوم حل و فصل ریشه های اختلافات برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه، موثرترین راه دستیابی به صلح همه جانبه را از طریق گفت وگوها و سازوکارهای منطقه ای از جمله سازوکار 3+3 دانست و تصریح کرد: تبدیل منطقه قفقاز به میدان درگیری و رقابت بین قدرت ها، مسیر صلح را با مشکل مواجه می کند.


در این دیدار، آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان، ضمن تاکید بر اهمیت روابط با کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران، به توافقات صورت گرفته در سال گذشته سران دو کشور در تهران اشاره و بر لزوم اجرای هر چه سریعتر این توافقات به ویژه فعال شدن قرارداد خلیج فارس – دریای سیاه در زمینه اجرای کریدور تبادل انرژی بین دو کشور و اجرای کریدور تبادل انرژی بین دو کشور تاکید کرد.


وی با اشاره به مذاکرات صلح جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه، همکاری دو کشور ایران و ارمنستان در این زمینه را سازنده و برای منطقه مفید خواند.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.