افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

انتشار سوابق عملکرد شرکت های بزرگ تولیدی و تجاری.

  • کد خبر : 116852
انتشار سوابق عملکرد شرکت های بزرگ تولیدی و تجاری.

به گزارش بازار، گمرک به منظور امکان ارزیابی وضعیت واردات و صادرات واحدهای تولیدی و تجاری در فرآیند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا انجام می شود. گزارش عملکرد شرکت ها در حوزه امور گمرکی با در نظر گرفتن شاخص های کلیدی و تخصصی منتشر می شود. این گزارش ها در قسمت واردات، انواع کالاهای […]

به گزارش بازار، گمرک به منظور امکان ارزیابی وضعیت واردات و صادرات واحدهای تولیدی و تجاری در فرآیند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا انجام می شود. گزارش عملکرد شرکت ها در حوزه امور گمرکی با در نظر گرفتن شاخص های کلیدی و تخصصی منتشر می شود.

این گزارش ها در قسمت واردات، انواع کالاهای وارداتی، کشورهای مبدأ واردات و گمرکات مهم شرکت و همچنین ارزش، حجم و تعداد اظهارنامه در سه مسیر را در 2 قسمت ترخیص شامل می شود. کالاها و کالاهای مشمول تشریفات گمرکی. این شاخص ها در رویه صادرات شامل ارزش، حجم و تعداد اظهارنامه در سه مسیر، نوع کالا و کشورهای مقصد صادرات می باشد.

در زمینه تسهیلات نیز در این گزارش مواردی از جمله پذیرش وجوه مربوط به ترخیص کالا از گمرک، میزان بهره مندی از انبار اختصاصی، صادرات از مبادی ورود موقت، بهره مندی از تسهیلات ذکر شده است. طبق مواد 51 و 66 قانون امور گمرکی، درج اظهارنامه، در مسیر سبز میزان ترخیص بدون ارائه کد ساتا درج می شود.

سنجش زمان یکی دیگر از محورهای این گزارش هاست که در این بخش میانگین زمان انجام تشریفات گمرکی در مراحل کارشناسی، پرداخت به گمرک و بارگیری کالا از یک سو و همچنین میانگین زمان پاسخگویی به استعلامات سازمان ها بررسی می شود. همسایه ها اعم از استانداردها، حفظ نباتات و … پرداخت شده است. تبیین نکات کلیدی عملکرد شرکت ها از دیگر محورهای مهمی است که به شرکت ها در تسهیل و تسریع در ترخیص کالا کمک می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.