افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

انتخاب شرکت بدهکار چینی برای توسعه فرودگاه امام؟

  • کد خبر : 147972
انتخاب شرکت بدهکار چینی برای توسعه فرودگاه امام؟

اکبر محمودی; بازار: در حالی که فرودگاه امام خمینی (ره) به نگین زیبایی در دایره صنعت هوانوردی تبدیل خواهد شد، برخی گمانه زنی ها حکایت از موانعی در توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) دارد. مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) به نگین زیبایی در دایره صنعت هوانوردی تبدیل خواهد شد […]

اکبر محمودی; بازار: در حالی که فرودگاه امام خمینی (ره) به نگین زیبایی در دایره صنعت هوانوردی تبدیل خواهد شد، برخی گمانه زنی ها حکایت از موانعی در توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) دارد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) به نگین زیبایی در دایره صنعت هوانوردی تبدیل خواهد شد و در پایان دولت سیزدهم نسبت به ابتدای دولت، ظرفیت ناوگان هوایی کشور دو برابر می شود، گفت: قرارداد فاز دوم توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) توسط شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا و منبع منابع مالی اجرا می شود. این پروژه وزارت راه و بهره برداری زیر نظر شهر فرودگاهی امام است.

آمارها نشان می دهد که روزانه 170 پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود که در برخی روزها این تعداد به 300 پرواز نیز می رسد، بنابراین توجه به توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) موضوعی بسیار راهبردی است. ارائه خدمات به مسافران مقرون به صرفه و بسیار مهم خواهد بود.

بازرپاش با اشاره به استفاده از ظرفیت دانش بنیان برای تامین زیرساخت های نرم افزاری کلان پروژه جاده ایران، طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) با سرمایه گذاری 2.5 میلیارد یورویی را آرزوی دیرینه مردم دانست. از سوی دیگر در اسفندماه سال آینده ظرفیت ترمینال موجود فرودگاه امام به 10 میلیون نفر می رسد. ترمینال سلام همچنین با ظرفیت 5 میلیون مسافر به مردم در سفرهای حج و زیارت خدمات رسانی می کند.

بذرپاش: پروژه توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) با سرمایه گذاری 2.5 میلیارد یورویی آرزوی دیرینه مردم است. از سوی دیگر در اسفندماه سال آینده ظرفیت ترمینال موجود فرودگاه امام به 10 میلیون نفر می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت 35 میلیون نفری در فاز توسعه فرودگاه امام گفت: با احتساب ظرفیت ترمینال یک و ترمینال سلام، ظرفیت شهر فرودگاهی به 50 میلیون نفر در سال افزایش می یابد. که در راستای کلان پروژه جاده ایران است.

اما این توسعه قطعا نیاز به تامین مالی کافی دارد که قطعا از دسترس شرکت های ملی و دولت خارج است. بر اساس اعلام مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی، مذاکرات با شرکت چینی برای ساخت فرودگاه امام خمینی (ره) چند ماه به طول انجامید و فاز اول این فرودگاه به ارزش 500 میلیون دلار آغاز خواهد شد. اسفند ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

انتخاب شرکت بدهکار چینی برای توسعه فرودگاه امام؟  |  نماینده مجلس: شرکت نفت نفتی برای انحلال ندارد!

در حال حاضر ظرفیت کل فرودگاه امام خمینی (ره) 11 میلیون مسافر است که 8 میلیون نفر از آن استفاده می کنند و پس از اتمام بازسازی در نیمه اول سال 1403، ظرفیت کل فرودگاه به 15 میلیون مسافر خواهد رسید.

ترمینال جدید فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت 410 هزار مترمربع ساخته می شود و با تکمیل این پروژه با ظرفیت 35 میلیون مسافر، ظرفیت کل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خواهد بود. 50 میلیون مسافر در سال

ترمینال جدید فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت 410 هزار متر مربع ساخته می شود و پس از تکمیل این پروژه با ظرفیت 35 میلیون مسافر، ظرفیت کل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به این شهر خواهد رسید. 50 میلیون مسافر در سال

انتخاب شرکت بدهکار چینی برای توسعه فرودگاه امام؟  |  نماینده مجلس: شرکت نفت نفتی برای انحلال ندارد!

چلابری، مدیرعامل شرکت فرودگاه امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که تامین مالی توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) از کجا تامین می شود، گفت: تامین مالی از طریق غرامت نفتی انجام می شود که امکان اخذ بین 2500 تا 3000 میلیون دلار را فراهم می کند. دلار». امیدواریم بتوانیم در شهریور ماه قرارداد را اجرا کنیم و از مهرماه عملیات اجرایی آغاز شود.»

چلادری: فرودگاه امام در دو فاز طراحی شد که فاز اول آن قرار بود در سال 1383 توسط یک شرکت خارجی انجام شود اما به دلایل امنیتی همکاری ادامه پیدا نکرد و شرکت های هواپیمایی در این مدت و از 15 سال گذشته آشیانه های مورد نیاز خود را ساختند. سال‌ها شرکت‌هایی که مقرشان در فرودگاه امام بود با شرکت‌های خارجی مختلف مشورت کردند اما به نتیجه نرسیدند.

وی گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) در دو فاز طراحی شد که قرار بود فاز اول آن در سال 1383 توسط یک شرکت خارجی انجام شود که به دلایل امنیتی این همکاری ادامه پیدا نکرد و شرکت های هواپیمایی سوله ها را دریافت نکردند. در این مدت و از 15 سال گذشته شرکت های مستقر در فرودگاه امام با چند شرکت خارجی رایزنی کردند اما به نتیجه نرسیدند تا اینکه با عزم دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی با شعار «ایران راه» راه های اصلی، ریلی، دریایی، حمل و نقل هوایی و مسکن تعریف شد.

در شهریور ماه سال گذشته تصمیم گرفتیم با این شرکت چینی مذاکره کنیم تا از تجربیات و دانش آنها استفاده کنیم. همچنین مقرر شد این پروژه از منابع داخلی اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: شهریور سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که با شرکت چینی مذاکره کردیم تا از تجربیات و دانش آنها استفاده کنیم. همچنین مقرر شد این پروژه از منابع داخلی اجرایی شود. وقتی شرکت چینی از ما خواست پیمانکار دست دوم باشیم، پس از بررسی مکان، خاتم الانبیا را معرفی کردیم.

در برخی تجهیزات فرودگاهی به دلیل تحریم ها مشکل داریم و از طریق این قرارداد تجهیزات و طراحی لازم فرودگاه توسط شرکت چینی تامین می شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه لازم در سطح فرودگاه وارد مذاکره شدیم و بازدیدهای متعددی از فرودگاه های چین انجام دادیم، گفت: در برخی تجهیزات فرودگاهی به دلیل تحریم ها مشکل داریم و از طریق این توافق، تجهیزات و طراحی فرودگاه مورد نیاز انجام می شود. توسط شرکت چینی ارائه شده است. البته هر چیزی که بتوان در داخل کشور تولید کرد از داخل کشور تامین می شود، اما برخی از مدرن ترین تجهیزات دنیا مانند وسایل کمک ناوبری که در اروپا تولید می شوند باید وارد شوند.

انتخاب شرکت بدهکار چینی برای توسعه فرودگاه امام؟  |  نماینده مجلس: شرکت نفت نفتی برای انحلال ندارد!

همانطور که اعلام شد منابع مالی این قرارداد که ارزش آن تقریباً 2.5 میلیارد دلار است از محل جبران نفت تامین می شود. جدا از حواشی انتخاباتی این شرکت گمنام و بدهکار، فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرگزاری بازار می گوید نفتی را که چینی ها برای اجرای اینها می گیرند از کجا می گیرند. پروژه ها. قرار است عرضه شود.

عباسی: تولید نفت کشور ظرفیت مشخصی دارد و نمی توان به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آن را افزایش داد. شرکت نفت هر چیزی را که دارد می فروشد، پول را طبق قوانین بودجه خرج می کند و به خزانه واریز می کند.

وی با بیان اینکه تولید نفت کشور ظرفیت مشخص و محدودی دارد و نمی توان به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آن را افزایش داد، ادامه داد: شرکت نفت هر چه دارد فروخته و پول آن را طبق قوانین بودجه خرج کرده و به خزانه واریز می کند.

شرکت نفت مازاد نفتی ندارد که بخواهد با یک شرکت چینی آن را تصفیه کند. ما حتی در کشتی ها هم انبار زیادی نداریم.

وی ادامه داد: شرکت نفت مازاد نفت ندارد که بخواهد با یک شرکت چینی آن را منحل کند. ما حتی انبار زیادی قایق نداریم.

تامین مالی پروژه توسعه فرودگاه امام خمینی از طریق غرامت نفتی چند روز پس از آن منتشر شد که رسانه آمریکایی بلومبرگ از افزایش صادرات نفت ایران به چین خبر داد. بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات نفت ایران به چین به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان در 10 سال گذشته است.

بر اساس قراردادی که وزارت راه و شهرسازی با چینی ها منعقد کرده، توسعه فرودگام امام خمینی (ره) توسط شرکت «هاکان» انجام می شود.

به نظر می رسد این اقدام وزارت راه و شهرسازی این بار پای فرودگاه امام خمینی (ره) را باز کرده است. بر اساس قراردادی که وزارت راه و شهرسازی با چینی ها امضا کرده، توسعه امام خمینی (ره) فرودگام توسط شرکت «هاکان» انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.