افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

اطلاعیه یک روز خاص؛ آذری ها باید مراقب نفوذ اسرائیل در منطقه باشند

  • کد خبر : 181964
اطلاعیه یک روز خاص؛  آذری ها باید مراقب نفوذ اسرائیل در منطقه باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگان آذربایجان از شاه اسماعیل صفوی گرفته تا فضولی و شهریار نگاهی به قوم گرایی و نژاد نداشتند. آیت الله سید حسن عاملی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز مسلمان آذری در اردبیل گفت: 29 دی در تاریخ آذربایجان به عنوان روز احیای هویت و […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگان آذربایجان از شاه اسماعیل صفوی گرفته تا فضولی و شهریار نگاهی به قوم گرایی و نژاد نداشتند.

آیت الله سید حسن عاملی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز مسلمان آذری در اردبیل گفت: 29 دی در تاریخ آذربایجان به عنوان روز احیای هویت و اصالت مردم آذری یاد شده است. در آن روز مردم آذربایجان از چنگال رژیم کمونیستی نجات یافتند.

وی ضرورت انتقال مفاهیم شجاعت، عشق و محبت مردم آذربایجان به اهل بیت عصمت و طهارت را یادآور شد و تصریح کرد: بر اساس همین بینش معنوی و ارزشی، مردم آذربایجان توانسته اند با بدخواهان مقابله کنند. و هویت اصلی خود را نشان دهید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل گفت: از زمانی که 17 شهر ایران به تصرف روس ها درآمد، در واقع تعلق مردم این دیار به مکتب دینی و تشیع مشهود بود. با شکسته شدن مرزهای فیزیکی در 28 دی ماه حرکت تاریخی مردم آذربایجان برای حضور در میهن تاریخی انجام شد و این حضور با وجود تحریف دشمنان با مولفه های ارزشی، شیعی و مذهبی در تاریخ ماندگار خواهد بود.

آیت الله عاملی افزود: همه آذری ها به هویت اصیل خود می بالند و معتقدیم آذری ها در زیر لوای ائمه اطهار (ع) و علاقه به مکتب استادشان علی (ع) همواره توانسته اند قیام کنند. در برابر ظلم و ستم و خود را از قدرت استکبار نجات دهید.

وی با ابراز خرسندی از آزادی منطقه قره باغ و تعلق مردم این کشور به آذربایجان، خاطرنشان کرد: پیروزی جبهه حق در این عرصه برای ما قابل تحسین بود و خوشحالیم که قره باغ آزاد شده و به کشور بازگردانده شده است. دامان آذربایجان

آیت الله عاملی تدوین فرهنگ لغت کامل زبان ترکی را با همت پژوهشگران ایرانی و اردبیلی متذکر شد و ادامه داد: تا کنون چنین فرهنگ لغتی با اصالت تهیه و تهیه نشده است و قطعا این حرکت ارزش و جایگاه منحصر به فردی خواهد داشت. .

صهیونیسم به دنبال بی هویتی آذری هاست

امام جمعه اردبیل در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: مردم آذربایجان در 28 دی ماه نظام کمونیستی و تزار روسیه را نفی کردند و هویت دینی و شیعی خود را نشان دادند و این حرکت تاریخی باید در نسل های آینده به یادگار بماند.

وی تصریح کرد: دشمن با شگردهای ضد ایرانی و ضد دینی سعی دارد آذری ها را از هویت خود دور کند در حالی که وطن آنها ایران و دین آنها اسلام و شیعه است.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در طول تاریخ سه حمله به آذری ها صورت گرفته است که اولین حمله توسط امپراتوری عثمانی و سپس توسط تزار روسیه انجام شد و در گام سوم، کمونیسم رویکرد ضد دینی را علیه آذری ها آغاز کرد. آذری ها

وی تصریح کرد: اکنون نیز جریان صهیونیستی تلاش می کند آذری ها را بی هویت نسبت به دین و میهن خود جلوه دهد در حالی که اسناد تاریخی نشان می دهد آذری ها مذهبی بوده و تابع ارزش های اسلامی، دینی و شیعه بوده اند.

آیت الله عاملی گفت: ایران امروز امید میلیون ها انسان آزاده و معتقد به اسلام ناب محمدی شده و سعی در نجات خود از زیر یوغ رژیم های استکباری به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد.

غرور آذری نباید مانع تحریف شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ضرورت پاسداشت مفاخر آذری را یادآور شد و افزود: بزرگان آذربایجان در عرصه های مختلف از ادب تا هنر و عشق به صلح و پیشرفت و عدالت بشری خدمت کرده اند. اهل بیت، سپاه، رشته پزشکی و… همیشه مایه خیر و برکت و افتخار بودند.

وی از شورای شهر و شهردار اردبیل خواست تا فرشی هنرمندانه و نفیس مزین به شعر نظامی با بیت «کل عالم تن و ایران دل» تهیه و به موزه شاه اسماعیل تقدیم کنند تا این بزرگوار موضوع هنری در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

آیت الله عاملی ضرورت ایجاد مرکز بین المللی نظامی گنجوی با محوریت استان های آذری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نظامی گنجوی بر خلاف جریان انحرافی خدمت بزرگی به بشریت کرده و توانسته بیشترین انسان ها را سامان دهد.

وی تلاش دشمن برای تحریف شخصیت های آذری مانند نظامی گنجوی، فضولی، شهریار و شاه اسماعیل صفوی را برشمرد و افزود: شاه اسماعیل صفوی به انحاء مختلف مورد سوء ظن دشمنان و اشرار قرار گرفته است و در عصر کنونی نیز تلاش برای تحریف آثار نظامی، فضولی و شهریار در حالی که آثار این شاعران در دایره قوم گرایی و تنگ نظری نژادی گرفتار نیست.

آیت الله عاملی تصریح کرد: در اشعار فضولی و شهریار عمق وفاداری به اهل بیت و عشق به علی بن ابی طالب و امام حسین علیه السلام را دیده ایم که نشان از علاقه آذری ها به ویژه به دین اسلام دارد. . مدرسه خدا

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: آذری ها مراقب نفوذ وهابیت در این منطقه باشند و از این گذشته اجازه ندهند عده ای با توهین آبروی آذری ها را زیر سوال ببرند.

وی تصریح کرد: آذری ها نه تنها در جنگ های قومی و قبیله ای شرکت نمی کنند، بلکه سعی می کنند با احترام و حفظ کرامت با سایر اقوام برخورد کنند.

آیت الله عاملی گفت: وحدت و یکپارچگی مردم آذری در کنار سایر اقوام ارزشمند است و از این نظر مردم آذری مقام ولی فقیه را مایه سربلندی، افتخار و عزت آذری می دانند.

وی افزود: نباید نسبت به گذشته خود احساس انزجار و پشیمانی داشته باشیم، بلکه تاریخ آذری ها مزین به فضائل و فضایل اخلاقی است و آذری ها هرگز دچار بداخلاقی و خواری نمی شوند.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: باید مراقب نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه باشیم چرا که این رژیم پس از انواع جنایات در غزه و سایر کشورها با نفوذ به آذربایجان سعی در ایجاد تفرقه و تفرقه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل لزوم توقف ارسال نفت و مواد غذایی از کشورهای آذری را به رژیم صهیونیستی یادآور شد و افزود: شرم آور است که سران آذربایجان بخواهند با صهیونیست ها دوستی و دوستی کنند. رژیم در حالی که این رژیم بزرگترین دشمن آذری هاست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.