افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

اصلاح سبک زندگی؛ موضوعی که مردم نمی دانند

  • کد خبر : 194149
اصلاح سبک زندگی؛  موضوعی که مردم نمی دانند

آفتاب نیوز: دکتر مرضیه سیاهپوش اظهار داشت: موضوع طب سنتی و درمان آن یک بحث علمی است و یکی از مهم ترین اصول طب سنتی ایران چه در پیشگیری و چه در درمان، اصلاح سبک زندگی است، موضوعی که عموما مردم با آن ناآشنا هستند. وی با بیان اینکه فرهنگ ما در درمان، فرهنگ مصرف […]

آفتاب نیوز:

دکتر مرضیه سیاهپوش اظهار داشت: موضوع طب سنتی و درمان آن یک بحث علمی است و یکی از مهم ترین اصول طب سنتی ایران چه در پیشگیری و چه در درمان، اصلاح سبک زندگی است، موضوعی که عموما مردم با آن ناآشنا هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما در درمان، فرهنگ مصرف دارو است که به هیچ وجه روش صحیحی نیست و گاهی اوقات بیمارانی که به ما مراجعه می کنند، اصرار به تجویز دارو دارند و تصور می کنند که گیاهان دارویی کاملا بی خطر هستند و حتی معجزه می کنند. اینطور نیست و رسالت اصلی طب سنتی اصلاح سبک زندگی است.

این متخصص طب سنتی ایران گفت: اصلاح سبک زندگی به معنای ارتقای سطح سلامت مردم است، اگر انسان سالم است باید سلامت خود را حفظ کند و اگر بیمار است سلامت خود را بازیابد. زکریای رازی، یکی از پزشکان برجسته جهان و معروف به مرد هزاره، می گوید تا زمانی که تغذیه و برنامه ریزی وجود داشته باشد، یعنی اصلاح سبک زندگی، دارو تجویز نخواهد کرد.

یک متخصص طب سنتی ایران در مرکز جهاد درمانی دانشگاه قزوین خاطرنشان کرد: زکریای رازی در شرایطی اجازه تجویز دارو را داد که با اصلاح سبک زندگی کاری از پیش نمی رفت. در مورد ناباروری با طب سنتی، گاهی بیماران ما دوست ندارند سبک زندگی را اصلاح کنند و فکر می کنند باید داروهای گیاهی تجویز شود.

وی گفت: گاهی بیماران با ناباوری 20 ساله به ما مراجعه می کنند و با تجویز تجویز شده انتظار دارند در صورتی که اصلاح سبک زندگی زمان بر باشد، باروری بعد از 2 هفته اتفاق بیفتد. اینکه طب سنتی یک علم است و اصلاح سبک زندگی زمان زیادی می برد، در جامعه امری فرهنگی نیست و به همین دلیل است که در مورد طب سنتی باورهای غلطی وجود دارد.

سیاه پوش تصریح کرد: سبک زندگی شامل معیارهایی برای بهبود تغذیه، ورزش، فعالیت بدنی کافی، خواب کافی در شب، دوری از استرس و هیجانات شدید هیجانی است. آنچه در فضای مجازی در مورد طب سنتی گفته می شود اشتباه است زیرا طب سنتی یک گرایش پزشکی و مبتنی بر اصول علمی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.