افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

اسمارتک نیوز » در انتظار اقتدار تیم ملی

  • کد خبر : 191859
اسمارتک نیوز » در انتظار اقتدار تیم ملی

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 19:30 امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف تیم سوریه می رود. شاگردان امیر قلانوی در این دیدار حساس و سرنوشت ساز حضور پررنگی در گروه C جام ملت ها داشتند و […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 19:30 امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف تیم سوریه می رود.

شاگردان امیر قلانوی در این دیدار حساس و سرنوشت ساز حضور پررنگی در گروه C جام ملت ها داشتند و موفق شدند با 3 پیروزی 4-1 مقابل فلسطین، 1-0 مقابل هنگ کنگ و 2-1 مقابل تیم ملی 9 امتیازی شوند. امارات و صعود قدرتمندی به عنوان تیم اول گروه دارند. حالا یوس باید مقابل تیمی بازی کند که به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم به این مرحله رسیده است. سوریه در گروه B جام ملت ها با تساوی بدون گل مقابل ازبکستان، یک بر صفر مغلوب استرالیا شد و یک بر صفر هند را شکست داد و با چهار امتیاز به دور بعد صعود کرد. هدایت این تیم بر عهده هکتور کوپر آرژانتینی است.

مربی معروفی که در سال های گذشته نیمکت نشین تیم هایی چون مایورکا، اینترمیلان و والنسیا بوده و با والنسیا در دو فصل متوالی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرده است. این مربی 68 ساله که به تفکرات تدافعی معروف است توانسته برنامه های تاکتیکی خود را تا حدودی در سوریه پیاده کند. تا جایی که این تیم در سه بازی مرحله گروهی جام ملت ها تنها یک بار دروازه خود را باز کرده و حالا قطعا به دفاع در ضدحمله مقابل تیمی مثل ایران فکر می کند. حالا باید با تیمی روبرو شوند که کاملا تهاجمی است.

در این شرایط روی کاغذ خیلی ها یوز را با بازیکنانی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون که زوج خطرناکی در خط حمله تشکیل داده اند، برنده اینجا می دانند. این در حالی است که سوریه در مرحله گروهی تنها یک گل به ثمر رساند که نشان دهنده ضعف آنها در خط حمله است اما با آمدن عمر خربین که چند روزی مصدوم بود امیدوارند در دیدار مقابل ایران شرایط بهتری داشته باشند.

نکته مهم در مورد ترکیب تیم ملی در بازی امروز این است که قلانوی به دلیل دو اخطاره بودن محمدحسین کنعانی زادگان را در اختیار ندارد و سیدمجید حسینی مصدوم نیز به این دیدار راه نخواهد یافت. بنابراین و به احتمال زیاد روزبه چشمی در کنار شجاع خلیل زاده در دفاع میانی بازی خواهد کرد و رامین رضاییان در ترکیب اصلی به جای صادق محرمی که به دلیل پارگی رباط صلیبی جام را از دست داد، به میدان می رود. اما موضوع دیگری که تیم ملی باید به آن توجه کند، گلزنی زودهنگام و شکستن قلعه مستحکم دفاعی سوری هاست زیرا ممکن است هر چه می گذرد گلزنی برای این تیم دشوارتر شود. با این حال اهالی فوتبال امیدوارند که این آمار همانند دیدارهای قبلی مقابل سوریه به نفع ایران باشد.

این دو تیم 30 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که نتایج این دیدارها 18 برد برای ایران، یک برد برای سوریه و 11 تساوی بوده است. در این دیدارها در مجموع 65 گل به ثمر رسید که سهمیه ایران 50 گل و سوریه 15 گل بود. این تیم در صورت شکست سوریه در 23 بهمن باید به مصاف برنده دیدار بحرین و ژاپن برود که بازی او امروز از ساعت 15:00 شروع می شود

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.