افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
7

استایل وینتیج چیست؟ چگونه می توان در سال 1402 به سبک وینتیج یا رترو لباس پوشید؟

  • کد خبر : 107470
استایل وینتیج چیست؟ چگونه می توان در سال 1402 به سبک وینتیج یا رترو لباس پوشید؟

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- همه ما می دانیم که استایل‌ ها و سبک لباس پوشیدن هر فرد بسته به سلیقه و جایگاه او متفاوت است، پس یکی از نکته هایی باید در ابتدا به آن توجه کنید این است که آیا استایل وینتیج یا رترو استایل شما هستند […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- همه ما می دانیم که استایل‌ ها و سبک لباس پوشیدن هر فرد بسته به سلیقه و جایگاه او متفاوت است، پس یکی از نکته هایی باید در ابتدا به آن توجه کنید این است که آیا استایل وینتیج یا رترو استایل شما هستند یا خیر که البته برای جواب به این سوال باید در ابتدا با این دو استایل و ویژگی های آن ها به صورت کامل آشنا باشید. شاید در ابتدایی ترین تعریف به ذهن همه ما این برسد که برای ست کردن استایل وینتیج می‌ توان از آیتم‌ های قدیمی و طرح‌ های زمان‌ های گذشته در لباس‌ های خود استفاده کرد. که البته این تا حدودی درست است ولی تنها نکته ای که استایل وینتیج را از دیگر استایل ها متمایز می کند این نیست، بلکه نکته های ظریف بیشتری هستند که باعث تمایز این سبک حتی با سبک رترو می شوند.

بله استایل وینتیج به استفاده از لباس‌ ها و آیتم‌ هایی اشاره دارد که در زمان‌ های گذشته در موقعیت‌ های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. ولی گاهی اوقات افراد وینتیج را استایلی با لباس‌های کهنه و از مد افتاده می‌ دانند، درصورتی که هرگز اینگونه نیست. در مقابل این استایل دارای لباس‌ ها و اکسسوری‌ هایی است که بسیار ارزشمند و قیمتی هستند بر عکس استایل گرانج و مینیمال که رو به سادگی دارند. با دیدن این اقلام یاد خاطرات گذشته زنده شده و ما را به زمان‌ های دور می‌ برد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با استایل وینتیج  و یا تفاوت استایل وینتیج و رترو با یکدیگر آشنا شوید.

تفاوت استایل وینتیج و رترو

استایل وینتیج دقیقا به چه دوره ای اشاره می کند؟

یکی از سوال های رایج در مورد این استایل این است که استایل وینتیج دقیقا به چه دوره ای اشاره می کند؟ یا برای مثال منظور از لباس های قدیمی چه نوع لباس هایی است؟  شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلمه وینتیج به محصولاتی گفته می‌ شود که بین 20 تا 100 سال گذشته ساخته و استفاده شده‌اند. قدیمی‌ تر از آن را با کلمه عتیقه می‌ شناسند، پس می توان گفت لباس‌ هایی با تقلید از دوره کلاسیک که بر اساس سلیقه کاملا مدرن طراحی و ساخته می‌ شوند استایل وینتیج را تشکیل می دهند. این استایل برای اولین بار در جنگ جهانی و به واسطه مردم برای صرفه جویی در مصرف  پارچه و تولیدات جدید استفاده شده است و بعدها مورد استقبال و توجه قرار گرفته است.

تفاوت استایل وینتیج و رترو

تفاوت استایل وینتیج و رترو

تفاوت استایل وینتیج و رترو

خیلی از ماها خیال می کنیم که استایل وینتیج و رترو دو استایل یکسان هستند، در حالی که این دو سبک دارای تفاوت های مختلفی هستند که در ادامه با این تفاوت ها آشنا خواهید شد. استایل وینتیج و رترو هر دو سبک لباس‌ های قدیمی و نوستالژی را تداعی می‌ کنند که زمانی مادر و پدبزرگ‌ هایمان با آن‌ ها جوانیشان را سپری کرده‌ اند، و امروزه همان استایل‌ ها دوباره به چرخه مد بازگشته و مورد استفاده قرار می‌ گیرند. البته با این تفاوت که متریالی که لباس رترو با آن‌ ها ساخته می‌ شود می تواند قدیمی یا جدید باشد، اما لباس‌ های وینتیج بیش از 30 سال قدمت دارند. پس به صورت کلی می توان گفت قیمت لباس‌ های وینتیج به خاطر این که بازمانده‌ای از دوران پر شکوه گذشته مد و فشن هستند خیلی بالا است، اما لباس رترو فقط با الهام از طراحی‌ های مطرح قدیمی ساخته شده‌اند.

تفاوت استایل وینتیج و رترو

تفاوت استایل وینتیج و رترو

استایل وینتیج در 1402 چگونه است؟

با توجه به توضیحات بالا اگر بخواهیم این روزها یک استایل وینتیج داشته باشیم باید به سراغ لباس های 20 تا 100 سال پیش برویم. برای مثال شما برای استایل پاییزه خود می توانید از کلاه های برت  استفاده کنید که به نوعی کلاه وینتیج محسوب می شود. البته به صورت کلی انتخاب لباس پشمی مانند دامن های کلوش و پشمی می تواند به استایل شما سبکی وینتیج ببخشد که برای پاییز هم گزینه مناسبی خواهد بود.

تفاوت استایل وینتیج و رترو

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=107470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.