افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

استاندار قزوین به خاطر پرونده قدیمی به زندان رفت

  • کد خبر : 111589
استاندار قزوین به خاطر پرونده قدیمی به زندان رفت

به گزارش رکنا، انتشار خبر حضور سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در زندان متهم به نشر اکاذیب و اعدام حکم زندان در روزهای اخیر واکنش های متعددی را در فضای سیاسی قزوین برانگیخته است. غلامحسن اسلامی صدر یکی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب در قزوین است که پیش از این سابقه مدیرکلی دفتر شهری استانداری قزوین […]

به گزارش رکنا، انتشار خبر حضور سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در زندان متهم به نشر اکاذیب و اعدام حکم زندان در روزهای اخیر واکنش های متعددی را در فضای سیاسی قزوین برانگیخته است.

غلامحسن اسلامی صدر یکی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب در قزوین است که پیش از این سابقه مدیرکلی دفتر شهری استانداری قزوین و مدیریت منطقه یک شهرداری قزوین را داشت.

وی یکی از فعالان عدالت خواه استان قزوین و از پیگیران اصلی پرونده های پرحاشیه در این استان از جمله پرونده های کارخانه فرنخ و مه نخ و زمین های تعاونی مسکن دادگستری موسوم به هفت سنگان بود. مورد. برخی از این موارد توسط آیت الله عابدینی نماینده فقیه در استان و مراجع در جلسات خصوصی و در تریبون نماز جمعه پیگیری شد.

پس از اعلام اجرای حکم. استاندار قزوین واکنش های زیادی از سوی فعالان سیاسی و رسانه ای استان در فضای مجازی منعکس شد. روز گذشته جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی قزوین در مقابل ساختمان دادگستری استان تجمع کردند و اعتراض خود را نسبت به رسیدگی به پرونده اسلامی صدر و حبس وی اعلام کردند.

آنچه واضح است این است که اگرچه برخی از متفکران علوم انسانی شیوه عدالت خواهی برخی از مدعیان را به شدت مورد انتقاد قرار می دهند، اما همگی بر حسن نیت و عدم منفعت طلبی در پیگیری مشکلات پافشاری می کنند.

به گفته جواد غلامیان، دبیر مجمع شاکیان استان قزوین، اسلامی صدر در هیچ یک از موارد ذی نفع نبوده و به قصد رسیدگی به امور مردم و اجرای عدالت اقدام کرده است. به نظر می رسد عدم رعایت ضوابط و نکات قانونی این رسانه در اظهار نظر موجب محکومیت آن شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری قزوین، سرپرست فرمانداری این شهرستان به جرم نشر اکاذیب در پرونده ای مربوط به سال 1400 به 13 ماه حبس تعزیری محکوم شد که این پرونده از سوی قاضی به مدت دو سال متوقف شد.

سال بعد، مجدداً اسلامی صدر به دلیل نشر اکاذیب در پرونده دیگری به پرداخت 10 میلیون تومبه جریمه نقدی محکوم شد و مجازات تکمیلی آن یعنی مطالعه کتاب سواد رسانه ای و تلخیص آن در نظر گرفته شد، اما به زندان محکوم نشد.

اما صدور حکم جدید مشکل بزرگتری ایجاد کرد. یعنی تعلیق حکم قبلی سرپرست استانداری قزوین را باطل کرد، البته به گفته معاون سیاسی استاندار قزوین، اسلامی صدر داوطلبانه برای اجرای حکم در دادگاه حاضر شد. به گفته عباس کاظمی، استانداری منتظر مشخص شدن تکلیف سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین و تصمیم گیری اصلی و نهایی است.

معاون سیاسی استاندار قزوین امیدوار است با تغییر مسیر قانونی و از سرگیری روند مقرر در ماده ۴۷۷ حکم حبس اسلامی صدر.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.