افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

ارزش صادرات آلومینیوم خام از 91 میلیارد دلار گذشت و ایران رتبه 21 را در بازار جهانی دارد.

  • کد خبر : 144626
ارزش صادرات آلومینیوم خام از 91 میلیارد دلار گذشت و ایران رتبه 21 را در بازار جهانی دارد.

بازار؛ گروه صنعتی: آلومینیوم فلزی سبک و مستحکم است که در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، هوانوردی، بسته بندی، الکترونیک، ساخت و ساز، دریایی و ورزشی استفاده می شود. به عبارت دیگر آلومینیوم پرمصرف ترین فلز غیر آهنی غیرفولاد در جهان است و عنصر اساسی برای طیف وسیعی از محصولات قابل بازیافت است و بازاری […]

بازار؛ گروه صنعتی: آلومینیوم فلزی سبک و مستحکم است که در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، هوانوردی، بسته بندی، الکترونیک، ساخت و ساز، دریایی و ورزشی استفاده می شود. به عبارت دیگر آلومینیوم پرمصرف ترین فلز غیر آهنی غیرفولاد در جهان است و عنصر اساسی برای طیف وسیعی از محصولات قابل بازیافت است و بازاری پویا دارد.

آلومینیوم خام صادراتی از همه کشورها در سال 2022 در مجموع 91.4 میلیارد دلار ارزش داشت که نسبت به سال قبل از آن 2021 که ارزش آن 47.6 میلیارد دلار بود بیش از 22 درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش های جهانی منتشر شده، آلومینیوم خام صادر شده از همه کشورها در سال 2022 ارزش کل 91.4 میلیارد دلار داشته است که به طور متوسط ​​67.2 درصد نسبت به 54.7 میلیارد دلار در چهار سال قبل در سال 2018 افزایش یافته است. بنابراین، ارزش صادرات آلومینیوم خام در سال 2022 به ثبت رسیده است. نسبت به سال قبل، 2021 که بالغ بر 47.6 میلیارد دلار بوده، بیش از 22 درصد افزایش داشته است.

6 کشور تامین کننده 49 درصد از بازار آلومینیوم جهان

از طرفی در حوزه صادرات جهانی آلومینیوم در سال 2022، کانادا، روسیه، امارات متحده عربی، هند، مالزی و بحرین شش صادرکننده برتر از نظر ارزش صادرات آلومینیوم خواهند بود و تقریبا نیمی (حدود 49 درصد) از بازار جهانی را تامین خواهند کرد.
در واقع بر اساس این گزارش، از نظر ارزش صادرات، کانادا در سال 2022 بیش از 9 میلیارد دلار صادرات داشته و سهمی بیش از 10 درصد از کل صادرات آلومینیوم را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، روسیه به عنوان دومین صادرکننده آلومینیوم دارای ارزش صادرات 8.75 میلیارد دلار و سهم بازار حدود 10 درصد است. در عین حال، امارات نیز صادراتی به ارزش 8.64 میلیارد دلار را به ثبت رساند و با سهم 9.5 درصدی در رتبه سوم صادرات آلومینیوم از نظر ارزش صادرات قرار دارد.

کشورهای آسیایی بالاترین ارزش صادرات آلومینیوم را در سال 2022 دارند، یعنی بیش از 41 درصد از کل فروش جهانی را تشکیل می دهند.

همچنین کشورهای «هند، مالزی، بحرین، نروژ، استرالیا، هلند، ایسلند، قطر، ایالات متحده آمریکا، آلمان، ایتالیا و موزامبیک» بین رتبه‌های چهارم تا پانزدهم صادراتی قرار دارند. به این ترتیب در سال 2022، این مناطق از کشور بیش از 75 درصد از صادرات جهانی آلومینیوم را جابجا خواهند کرد.

جایگاه بیست و یکم ایران در بازار جهانی آلومینیوم از نظر ارزش صادرات

از سوی دیگر، از منظر قاره ای، کشورهای آسیایی بالاترین ارزش صادرات آلومینیوم را در سال 2022 تعیین کرده اند، یعنی بیش از 41 درصد از کل فروش جهانی را به خود اختصاص داده اند. صادرکنندگان اروپایی نیز در جایگاه دوم قرار دارند و بیش از 35 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند. در همین حال، 12.3 درصد دیگر از محموله های آلومینیوم در سراسر جهان از آمریکای شمالی وارد شده است. این به این دلیل است که درصد کمتری (5.5%) از اقیانوسیه و سپس آمریکای لاتین (1.1%) به بازارهای جهانی رفته است.

بر اساس این گزارش، ایران جزو صادرکنندگان آلومینیوم است و طبق آمار، ایران در سال 2022 از نظر ارزش صادرات آلومینیوم در رتبه بیست و یکم قرار خواهد گرفت و از این حیث نسبت به سال قبل یعنی نسبت به سال قبل از آن در رتبه بیست و یکم قرار خواهد گرفت. تا سال 2021 رشد 39 درصدی را مشخص کرده است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.