افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 21 May , 2024
0

ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج و خاص در کلینیک های طرح سلامت نوروزی.

  • کد خبر : 221067
ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج و خاص در کلینیک های طرح سلامت نوروزی.

به گزارش رکنا، امیرحسام علیرضایی در نشست معاونان وزیر بهداشت در تهران گفت: در حال حاضر نرخ اهدای عضو در کشور 13.4 به ازای هر میلیون نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. وی با بیان اینکه تاکید ما بر راه اندازی و توسعه دیالیز صفاقی است، افزود: افزایش نرخ نیروی کار، […]

به گزارش رکنا، امیرحسام علیرضایی در نشست معاونان وزیر بهداشت در تهران گفت: در حال حاضر نرخ اهدای عضو در کشور 13.4 به ازای هر میلیون نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر راه اندازی و توسعه دیالیز صفاقی است، افزود: افزایش نرخ نیروی کار، اجرای سیاست های تشویقی، ارتقای کیفیت و استانداردسازی و داشتن فضا از اقدامات لازم برای توسعه دیالیز صفاقی این مراکز است.

علیرضایی از ابلاغ بخشنامه «بهبود نظام ارائه خدمات توانبخشی» خبر داد و اظهار داشت: راه اندازی و ارتقای واحدهای توانبخشی (توانبخشی) قلبی و ریوی، کلینیک های توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی) در بیمارستان های دولتی بیش از این. مقررات بر فیزیوتراپی در بیمارستان‌های با کمتر از 100 تخت (بیش از 64 تخت) و ایجاد بخش توانبخشی بیمارستان برای بزرگسالان تأکید دارد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در خصوص کلینیک های توانبخشی راه اندازی شده است، گفت: مجوز اصولی 175 تخت توانبخشی جدید برای بزرگسالان صادر شده است. همچنین در حوزه خدمات توانبخشی در کشور 14 واحد گفتار درمانی، 10 واحد فیزیوتراپی، 10 واحد کاردرمانی و 4 واحد توانبخشی قلبی ایجاد شده است.

علیرضایی افزود: بر اساس ماده 41 قانون جوانان جمعیت حداقل یک مرکز درمانی تخصصی را تجهیز یا تأسیس کنید. عقیمی سطح 2 در دانشگاه های علوم پزشکی 77 مرکز ناباروری سطح 2 در کشور برای دسترسی به خدمات تخصصی سطح 2 فعال شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت تصریح کرد: تمامی واحدهای شناسایی و تهیه اعضا و بخش های پیوند اعضا در کشور در ایام نوروز به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی با اعلام اینکه تمامی اورژانس های مراکز تخصصی درمان سرطان در ایام تعطیل فعال هستند، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از وقفه در روند درمان بیماران، لازم است تمامی مراکز دولتی شیمی درمانی و رادیوتراپی پاسخگوی تمامی مراجعین و بخش خصوصی به نشانی حداقل یک سوم از تعداد تخت های شیمی درمانی سرپایی (حداقل 2 روز در هفته) باید خدمات لازم را ارائه دهند.

علیرضایی با تاکید بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی باید مراکزی را که امکان ارائه خدمات تشخیصی، تخصصی و درمان سرطان را دارند در ایام نوروز به اطلاع عموم برسانند، گفت: هر دانشگاه حداقل یک مرکز دندانپزشکی دولتی به صورت 24 ساعته و به صورت بزرگ دارد. شهرها به غیر از مراکز دولتی، حداقل 2 مرکز خصوصی دندانپزشکی شبانه روزی در ایام نوروز فعال بوده و اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.