افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

آیا سپاهان 3-0 می بازد؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 117287
آیا سپاهان 3-0 می بازد؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، دیدار تیم های سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا که قرار بود 19 مهرماه در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود، با تصمیم سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شد. این موضوع به جلسه کمیته اجرایی لیگ قهرمانان اروپا کشیده خواهد شد. در سال 2023 آسیا باز […]

به گزارش خبرنگار مهر ، دیدار تیم های سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا که قرار بود 19 مهرماه در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود، با تصمیم سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شد. این موضوع به جلسه کمیته اجرایی لیگ قهرمانان اروپا کشیده خواهد شد. در سال 2023 آسیا باز خواهد گشت.

در پی این اتفاق کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بررسی های لازم رای خود را صادر و اعلام کرد که سپاهان 3 بر صفر شکست خورد. همچنین بر اساس این تصمیم باشگاه سپاهان به پرداخت 200 هزار دلار جریمه نقدی و برگزاری 3 بازی خارج از ورزشگاه نقش جهان محکوم شد.

رای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در شرایطی صادر شده است که خبرگزاری مهر 18 مهر در گزارشی با عنوان (بررسی پرونده سپاهان-اتحاد؛ جزییات اتفاقات رخ داده در ورزشگاه نقش جهان) ) به بررسی واقعیت های پشت صحنه این بازی پرداخت و تاکید کرد با توجه به شرایط تیم سپاهان به دلیل سهل انگاری در برگزاری این دیدار، بازنده خواهند شد. این گزارش مورد پسند سران باشگاه سپاهان قرار نگرفت و با ارسال پاسخی به خبرگزاری مهر (نشت تیم اصفهانی؛ پاسخ باشگاه سپاهان و توضیح سپاهان/چرا نامه AFC را منتشر نمی کند) سعی شد از مسئولیت این ناکامی فرار کند اما رای کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش مهر را تایید کرد.

متن کامل این گزارش که 27 اسفندماه در گروه ورزشی مهر منتشر شده به شرح زیر است.

جلسه هماهنگی بدون مشکل و اخطار برگزار شد

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار می شود که طبق قوانین مسابقات، یک روز قبل از هر بازی مرحله گروهی، جلسه ای بین مسئولان AFC، نمایندگان دو تیم و همچنین مسئولان امنیتی و اجرایی برگزار می شود. مدیران فدراسیون فوتبال کشور میزبان. در این جلسه جزئیات نحوه اجرا و حتی محل حضور تماشاگران در ورزشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. محل آمبولانس، آتش نشانان و حتی دوربین های فیلمبرداری نیز مورد ارزیابی قرار گرفت تا دیدار سپاهان و الاتحاد عربستان برگزار شود.

مدیرعامل کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به استفاده از سیستم داور ویدیویی که دوربین در آن قرار می گیرد، تصویر مورد نیاز داور اول برای تشخیص هر صحنه مشکوک اعلام شده توسط کمک داور فیلم، باشگاه سپاهان به عنوان میزبان اعلام می شود. ، به طوری که در این مسیر هیچ مانعی وجود نداشته باشد. جلسه هماهنگی با امضای حاضرین در جلسه به پایان می رسد تا تمامی موارد جزئی و عمده در روز بازی توسط سرپرست AFC مورد ارزیابی قرار گیرد.

اخطار سرپرست AFC هر شب بود

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از آخرین تمرین تیم اتحاد در اصفهان به ارزیابی نهایی از ورزشگاه نقش جهان می پردازد. در این بازدید مدیران باشگاه سپاهان نیز حضور داشتند و سه سردیس در مورد محل قرارگیری نیمکت داوران و سه سردیس به دلیل ممانعت از حرکت داور هنگام مشاهده تصاویر VAR هشدار داد. به وضوح خواستار تغییر محل این سردیس و رفع مانع حرکت داور است اما مسئولان سپاهان مدعی هستند در این بازدید توانسته اند به ناظر توجیه کنند که به دلیل طولانی شدن عملیات ساخت و ساز برای برداشتن نیمکت. و همچنین Sardis نصب شده است، باید مکان دیگری برای VAR ساخته شود.

الاتحاد آماده بازی بود

باشگاه یونیون عربستان پس از ورود به ورزشگاه نقش جهان اصفهان لیست ترکیب خود را به نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام و وی طبق روال برای انتشار فهرست اولیه دو تیم به رسانه ها اعلام خواهد کرد. مربیان اتحاد به همراه تعدادی از بازیکنان این تیم در چمن حضور خواهند داشت تا با حال و هوای ورزشگاه نقش جهان آشنا شوند. تدارکات الاتحاد توپ های تمرینی و تجهیزات لازم را در زمین قرار می دهد تا بازیکنان برای تمرین آماده شوند.

پیگیری های خبرنگار مهر نشان می دهد که اتحادیه عربستان برای برگزاری این دیدار مشکلی نداشته و حتی بازیکنان این تیم برای دقایقی در راهرو رختکن بدن خود را گرم می کنند اما برای ورود به زمین منتظر اجازه سرپرست هستند. AFC که پخش نمیشه.

اخطار دوم از سوی سرپرست و سپس تماس با مقر AFC

برخلاف ادعای مسئولان سپاهان، سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا سه ساعت قبل از شروع بازی در جریان بررسی تصاویر VAR توسط داور، نسبت به وجود سردیس شهید سلیمانی و نیمکت داور هشدار جدی تری داد که سپاهان اعلام کرد. که این مشکل قابل تغییر نیست چون زمان مناسب است، سی دی برای حذف نصب نشده است. پس از چالش باشگاه سپاهان در این خصوص، داور مسابقه دلیل آنها را غیر موجه دانسته و با توجه به اخطارهای فوق مستقیماً با عوامل اجرایی AFC در مقر AFC تماس می گیرد.

چرا سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا از کلمه سیاسی برای تعلیق بازی استفاده کرد؟

پس از تاخیر در ورود بازیکنان الاتحاد به ورزشگاه برای گرم کردن، مسئولان عربستانی که در جایگاه های ویژه ورزشگاه حضور داشتند از ماجرا مطلع می شوند و سفیر عربستان راهی سالن های ورزشگاه می شود. اتحاد. رختکن و سپس اتاق ناظران AFC برای بررسی موضوع. سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه ای با حضور سران باشگاه های اتحاد و سپاهان تاکید کرد که سردیس در مسیر درستی قرار ندارد.

اگرچه گزارش ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز منتشر نشده است، اما ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم “سیاسی” برای لغو بازی استفاده کرد. خبرنگار مهر کسب گزارش داد که پس از طفره رفتن مسئولان سپاهان از درخواست سرپرست و امتناع از انتقال سردیس، وی از این عنوان استفاده می کند. شاید اگر سپاهانی ها به خواسته آنها توجه می کردند، کار به کنفدراسیون آسیایی و سیاسی شدن موضوع کشیده نمی شد.

به بیان واضح تر، مخالفت سران باشگاه سپاهان و عدم تمکین به درخواست سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا، شرایط را پیچیده می کند و او پس از اطمینان از اینکه سپاهانی ها نمی خواهند حرف او را بشنوند، با ستاد این کنفدراسیون تماس می گیرد. و آن وقت است که از کلمه “سیاست” استفاده می کند.

عدم توجه نیروها مشکل ساز شد.

عدم توجه باشگاه سپاهان به درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اعمال قوانین جاری برای نصب VAR نه تنها منجر به لغو این مسابقه شد، بلکه تفاسیر سیاسی مختلفی را نیز به دنبال داشت. این در حالی است که باشگاه سپاهان با حفظ شأن و منزلت شهید «حاج قاسم سلیمانی» به راحتی می توانست از برداشت های غیرعادی سیاسی و امنیتی در این موضوع دوری کند.

در واقع مشکل اصلی محل سردیس و قرار گرفتن او در VAR بود و ربطی به مسائل سیاسی نداشت.

جزئیات اتفاقات ورزشگاه نقش جهان/ مقصر اصلی را شناسایی کردند

الاتحاد با مجوز AFC رفت

به نظر می رسد باشگاه الاتحاد عربستان برای بازی مقابل سپاهان مشکلی نداشته است. حتی آنها پیشنهاد میزبان را برای ورود به زمین از مکانی دیگر پذیرفتند اما سرپرست کنفدراسیون فوتبال آسیا اصرار سپاهان بر مسیر ورود تیم ها و همچنین نظارت داوران بر صحنه های VAR را تخلف دانست و خواستار حل مشکل بدون اشاره به موضوع شد. مشکل امنیتی حل نشدن این موضوع در چارچوب مقررات ورزشی باعث شد تا طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، الاتحاد بدون بازی مقابل سپاهان به عربستان بازگردد.

منتظر تصمیم AFC هستیم

مشکلی که در دیدار سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان به وجود آمد نه تنها رقابت های فصل جاری این بازی ها را به حاشیه راند، بلکه به محل بحث وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی تبدیل شده است. حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا تا قبل از 22 اکتبر (30 آبان) در مورد این دیدار تصمیم نهایی را خواهد گرفت تا یکی از احتمالات در نظر گرفته شده برای این دیدار مانند اعلام نتیجه انضباطی بازی، برگزاری مجدد آن در اصفهان و یا برگزاری مسابقه باشد. در شهر یا کشور دیگری اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.