افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
4

آیا استانبول هم به همین صورت پخته می شود؟ آیا قبلا برنج را سرخ کرده اید؟ می خندد، این راه حلی برای عدم چسبندگی آن است.

  • کد خبر : 137312
آیا استانبول هم به همین صورت پخته می شود؟  آیا قبلا برنج را سرخ کرده اید؟  می خندد، این راه حلی برای عدم چسبندگی آن است.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- پلو استانبولی یا دمی گوجه یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با برنج، گوجه فرنگی، مقدار زیادی پیاز تند، سیب زمینی، پاستا و تعدادی ادویه و چاشنی درست می شود. تهیه استانبول سخت نیست، اما بسیار مهم است که برنج خیس یا خیس نباشد. […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- پلو استانبولی یا دمی گوجه یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با برنج، گوجه فرنگی، مقدار زیادی پیاز تند، سیب زمینی، پاستا و تعدادی ادویه و چاشنی درست می شود. تهیه استانبول سخت نیست، اما بسیار مهم است که برنج خیس یا خیس نباشد. بیشتر اوقات برنج استانبولی پخته می شود به همین دلیل بعضی ها آب کمتری اضافه می کنند و در این صورت معمولاً می جوشد پس راه حل این است که آب کمتری اضافه نکنید، باید به نوعی مقاومت برنج را افزایش دهید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم راه کار بسیار خوبی را به شما بگوییم.

به مقدار کافی آب و نمک به برنج اضافه کنید.

استفاده از برنج ایرانی مرغوبی که قبلاً تجربه پخت و پز با آن را داشته اید بسیار مهم است تا بتوانید پلوهای مخلوطی مانند استانبولی، لوبیا پلو، دمپختک و … درست کنید تا بدانید چقدر آب اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که عموما برای 3 فنجان برنج به 1 قاشق چایخوری نمک و 2.5 لیوان آب نیاز دارید و باید برنج را 1 ساعت قبل خیس کنید.

به این ترتیب مقاومت برنج افزایش می یابد.

بعضی وقتا با اینکه از برنج خوب که تجربه پختش رو داری استفاده میکنی به همون مقدار آب و نمک اضافه میکنی ولی پلوتون هنوز پخته، حالا چرا؟ اجازه بدهید به شما بگویم.

گوجه فرنگی و ماکارونی این خاصیت را دارند که نمی گذارند آب از چاه برنج خارج شود، اما اگر آب برنج خوب زه نکشد چه اتفاقی می افتد؟ بدیهی است که برنج شما حالت خمیری پیدا می کند پس باید قوت برنج را به نحوی افزایش دهید تا دیگر حالت خمیری پیدا نکند. برای این کار وقتی برنج خیس شد، آب آن را رزرو کرده، 2 قاشق غذاخوری روغن را در قابلمه بریزید و برنج را به مدت 5 دقیقه تفت دهید. در این مدت روی آن قرار دهید و مرتب هم بزنید سپس آبی را که برنج در آن خیس کرده بودید بجوشانید و بعد از 5 دقیقه به برنج اضافه کنید. اگر آب سرد باشد، چون برنج داغ آن را تکان می دهد و از هم می پاشد.

از زمانی که یادم می آید این روش را از مربی خوب آشپزی خانم پریناز گل آور یاد گرفتم. جا دارد از شما تشکر ویژه ای داشته باشم که همیشه با آموزش های خود ما را مجبور به امتحان طعم های جدید می کنید.

استانبول





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.