افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

آمار صادرات ده ساله گیاهان دارویی رشد 10 درصدی صادرات گیاهان دارویی

  • کد خبر : 228562
آمار صادرات ده ساله گیاهان دارویی  رشد 10 درصدی صادرات گیاهان دارویی

بازار؛ گروه کشاورزی: ایجاد ارزش افزوده برای صادرات گیاهان دارویی و به حداقل رساندن خام فروشی، بهبود فناوری های کاشت، کشت، برداشت و فرآوری، دستیابی به ارقام مناسب، فعال سازی مجدد رویشگاه های طبیعی، کشت گیاهان دارویی و علف ها و توجه جدی به توسعه مکانیزاسیون. یکی از مهمترین وظایف تعیین کننده بر عهده وزارت […]

بازار؛ گروه کشاورزی: ایجاد ارزش افزوده برای صادرات گیاهان دارویی و به حداقل رساندن خام فروشی، بهبود فناوری های کاشت، کشت، برداشت و فرآوری، دستیابی به ارقام مناسب، فعال سازی مجدد رویشگاه های طبیعی، کشت گیاهان دارویی و علف ها و توجه جدی به توسعه مکانیزاسیون. یکی از مهمترین وظایف تعیین کننده بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و در سال های اخیر تسهیلات ویژه ای برای تحقق این امر در نظر گرفته شده است. بنابراین اقدامات انجام شده در این زمینه باعث رشد و افزایش چشمگیر حوزه صادرات گیاهان دارویی شده است. در واقع ایران در زمینه تولید گیاهان دارویی جایگاه خوبی در دنیا دارد و در برخی گیاهان رتبه اول تا سوم جهان را دارد. این پتانسیل بالا موجب بهره برداری بیشتر از ظرفیت های نهفته اقتصادی در این زمینه در سال های اخیر شده است.

مشاور وزیر و مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی: ​​بنا داریم 50 هزار هکتار برای کشت گیاهان دارویی در شرایط بارندگی داشته باشیم که تاکنون 40 هزار هکتار محقق شده است.

این در حالی است که در حال توسعه است کشت گیاهان دارویی خشک. از جمله این که در سال های اخیر از سوی مجریان طرح گیاهان دارویی پیگیری شده است. حسین زینلی مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در نظر داریم 50 هزار هکتار برای کشت گیاهان دارویی در شرایط بارندگی و 40 هزار هکتار داشته باشیم. تاکنون انجام شده است …

زینلی افزود: البته امیدواریم این 50 هزار هکتار تا پایان سال و اوایل فروردین ماه آینده که کشت بهاره آغاز می شود، تکمیل شود. علاوه بر این، سال آینده احتمالاً 55000 هکتار از سطح ما به کشاورزی دیم اختصاص خواهد یافت.

ارزش صادرات زعفران در 10 ماهه سال 1402 بالغ بر 171 میلیون دلار بوده است

زینلی همچنین به آنچه در زمین است مربوط می شود صادرات گیاهان دارویی وی گفت: در حال حاضر بر اساس آنچه در 10 ماهه گذشته یعنی تا پایان دی ماه به دست آمده است، حدود 177 تن زعفران صادر کردیم که ارزش صادرات آن 171 میلیون دلار بوده است. همچنین در مدت مذکور میزان صادرات گل خشک محمدی 466 تن و ارزش آن 2 میلیون و 353 هزار دلار بوده است.

وی در خصوص گلاب و سایر اسانس ها نیز گفت: در حوزه گلاب در ده ماهه امسال یک میلیون و 356 لیتر به ارزش یک میلیون دلار صادر شده است. از سوی دیگر مجموع اسانس هایی که صادر کردیم حدود 669 تن بود که حدود 3 میلیون و 683 میلیون دلار بود.

مشاور وزیر و مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کشت گیاهان دارویی گفت: در حوزه گیاهان دارویی کشت شده در ده سال 83 هزار تن به ارزش 34 میلیون دلار صادر شد. . ماه های امسال و نکته جالب توجه این است که در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی در گذشته به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.