افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

آزادی یک زندانی بدون ملاقات پس از 20 سال در دیدار مجازی با رئیس دیوان عالی استان تهران + فیلم

  • کد خبر : 181130
آزادی یک زندانی بدون ملاقات پس از 20 سال در دیدار مجازی با رئیس دیوان عالی استان تهران + فیلم

به گزارش رکنا، نشست علنی مسئولان قضایی استان تهران با حضور علی القاصی رئیس دیوان عالی کشور و جمعی از معاونین و مقامات ارشد قضایی استان تهران به منظور «تکریم ارباب رجوع» بدون واسطه گوش کن» مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی آنها طرفین پرونده را نگه داشتند و “نقایص احتمالی را برطرف کردند و […]

به گزارش رکنا، نشست علنی مسئولان قضایی استان تهران با حضور علی القاصی رئیس دیوان عالی کشور و جمعی از معاونین و مقامات ارشد قضایی استان تهران به منظور «تکریم ارباب رجوع» بدون واسطه گوش کن» مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی آنها طرفین پرونده را نگه داشتند و “نقایص احتمالی را برطرف کردند و روندهای قضایی را تسهیل کردند.”

در دیدار علنی مسئولان قضایی استان تهران به درخواست های حقوقی و قضایی 315 نفر از مددجویان رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این دیدار به صورت مجازی با چند تن از زندانیان دیدار و ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان، دستورات لازم را برای رفع آنها صادر کرد.

سرنوشت یک زندانی بلاتکلیف را بعد از 20 سال مشخص کنید

یکی از زندانیان زندان تهران بزرگ که از سال 1382 به دلیل بدهی های مالی و فوت تمامی بستگانش در زندان به سر می برد، طی 10 سال گذشته به دستور رئیس جمهور هیچ ملاقاتی در زندان نداشته است. دادگاه عالی استان تهران طی جلسه ای مجازی منتشر شد

بنا به دستور رئیس کل دادگستری استان تهران مقرر شد با استفاده از توان خیرین، مابقی بدهی وی را پرداخت و در همان روز از زندان آزاد شود.

شرایط را برای آزادی زندانی بلاتکلیف با پیگیری بخش مربوطه فراهم کنید.

همچنین یکی از زندانیان زندان غزلحصار که از سال 1393 در زندان به سر می برد، توسط رئیس کل دادگستری استان تهران از دستگاه قضایی مربوطه مشخص و مقدمات آزادی وی فراهم شد.

القاصی در حاشیه نشست مردمی مسئولان قضایی استان تهران با اشاره به دستورات اکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر توجه ویژه مسئولان قضایی به امور زندانیان، اظهار داشت: با توجه به ضرورت ویژه و توجه مستمر به دغدغه ها و مشکلات زندانیان در اولویت تعریف شده است. رسیدگی به امور زندانیان در دادگستری کل استان تهران در اولویت قرار گرفته و اقدامات لازم برای رسیدگی به مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی زندانیان در دستور کار قرار دارد.

حضور 4 هزار و 792 قاضی در زندانهای استان تهران برای پیگیری امور زندانیان

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به بازدید میدانی مسئولان قضایی استان تهران از زندان ها اذعان داشت: برای اطلاع و بررسی وضعیت زندانیان در محل، مدیران واحدهای دادگستری و دادسراهای استان تهران باید حضور در زندان ها و پیگیری مسائل و مشکلات. در همین راستا از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 792 قاضی در زندان های استان تهران حضور یافته و ضمن بررسی مسائل و مشکلات زندانیان دستورات مقتضی را برای کمک به زندانیان صادر کردند.

افزایش ۲۸ درصدی مراجعات قضات و مقامات قضایی استان تهران به زندانها

وی با اشاره به افزایش 28 درصدی مراجعات قضات و مسئولان قضایی استان تهران به زندان‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: رصد مسائل و مشکلات زندانیان توسط قضات و مسئولان قضایی در زندان انجام شد. به کاهش تعداد متهمان که با چهار درصد همراه بود.

ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری جلسات مجازی با زندانیان.

القاصی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم برای برگزاری دیدارهای مجازی با زندانیان اظهار داشت: علاوه بر دیدارهای حضوری قضات و مسئولان قضایی استان تهران با زندانیان که امکان برگزاری جلسات مجازی نیز وجود دارد. رسیدگی به مسائل و مشکلات زندانیان توسط قضات و مسئولان قضایی باید به طور مستمر فراهم شود و از این حیث با برنامه ریزی های انجام شده، زیرساخت های لازم برای این کار در ماه گذشته ایجاد شد.

رصد مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی 400 زندانی در دیدارهای مجازی با مسئولان قضایی

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه تمامی رؤسای واحدهای قضایی، دادسراها، روسای محاکم و حوزه های قضایی موظف به حفظ و نگهداری هستند، گفت: جلسات مجازی وی با زندانیان گفت: علاوه بر برگزاری دیدارهای مردمی به صورت سنتی، دیدارهای مجازی نیز با زندانیان توسط مدیران واحدهای قضایی، دادستان ها، روسای دادگستری و حوزه های قضایی به این معنا و طی یک ماه گذشته برگزار می شود. مسائل، مشکلات و روند قضایی 400 زندانی در جلسات مجازی با مقامات قضایی پیگیری شد که موجب آزادی آنان و زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از آنان شد.

وی همچنین تصریح کرد: در دیدارهای مجازی با زندانیان، اولویت با کسانی است که مدت بازداشت آنها طولانی شده و یا مدت نامحدودی در زندان به سر می برند و پیگیری ویژه و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها انجام می شود. در دستور کار قرار دارد.

القاصی در بخش پایانی سخنان خود اهتمام دستگاه قضایی به مسائل زندانیان را برشمرد و اذعان داشت: بر اساس تاکیدات و دستورات رئیس قوه قضائیه مسائل، مسائل و مشکلات زندانیان را پیگیری کنید. زندانیان دغدغه و اولویت در دستور کار دادگستری استان تهران است که در این زمینه از تمامی ظرفیت های موجود برای رفع مشکلات و مسائل زندانیان استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.