افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

آخرین وضعیت قیمت مسکن در آستانه سال جدید/ افزایش خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری

  • کد خبر : 222236
آخرین وضعیت قیمت مسکن در آستانه سال جدید/ افزایش خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری

بازار املاک یکی از مهم ترین بازارهای اقتصادی در هر کشوری است. این بازار شامل خرید، فروش و اجاره املاکی مانند خانه، آپارتمان، ویلا و مغازه است. بازار املاک و مستغلات تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. بازار املاک و مستغلات این بخش از بخش های مختلفی از جمله خریداران، فروشندگان، نمایندگان […]

بازار املاک یکی از مهم ترین بازارهای اقتصادی در هر کشوری است. این بازار شامل خرید، فروش و اجاره املاکی مانند خانه، آپارتمان، ویلا و مغازه است. بازار املاک و مستغلات تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

بازار املاک و مستغلات این بخش از بخش های مختلفی از جمله خریداران، فروشندگان، نمایندگان املاک، سازندگان ساختمان و متخصصان حقوقی تشکیل شده است. این بازار بسته به روندها و تغییرات در بازارهای دیگر ممکن است در حال رشد یا کاهش باشد.

در آخرین روزهای سال 1402، 18 رویداد مهم در بازار املاک تهران مشاهده شد. آخرین بررسی های میدانی انجام شده از وضعیت بازار معاملات ملکی در مناطق مصرفی شمال و جنوب تهران نشان می دهد که این 18 حادثه و پیچیدگی اتفاقات این روزها در بازار مسکن ناشی از تاثیر ملک است. در مقابل افزایش مداوم دلار. در واقع، دومین واکنش بازار املاک به ادامه افزایش قیمت دلار، مارس را به هزار و چهارصد و دومین ماه رویداد بازار املاک تبدیل کرده است.

اولین واقعیت مربوط به نبض معاملات خرید آپارتمان در روزهای پایانی سال جاری است. بررسی ها و بررسی های میدانی انجام شده در بازار معاملات ملکی مناطق 4، 5، 8، 9، 10، 12، 17 و 19 (هشت منطقه مصرفی بازار املاک تهران) نشان می دهد که حجم معاملات خرید آپارتمان در سال های اخیر. روزها و هفته ها نسبت به وضعیت بازار املاک پایتخت در پاییز بهبود یافته است. این بهبود در برخی از مناطق مانند منطقه 5 نسبت به سایر مناطق قابل توجه و بیشتر بوده است. آن طور که بنگاه های معاملات ملکی و فعالان بازار املاک در تهران روز گذشته اعلام کردند: حجم معاملات افزایش یافته و حتی می توان گفت در برخی مناطق موج برگشته است.

بررسی وضعیت قیمت در ماه مارس

رویداد دوم، مربوط به وضعیت. قیمت خانه در روزهای اخیر. گزارش نتایج بررسی میدانی بازگشت موردی قیمت مسکن در برخی مناطق پرتقاضا و پرمعامله به سطوح قیمتی پایان بهار سال جاری یعنی دوره قبل از تابستان. و قیمت پاییزی کاهش می یابد. .

البته در برخی دیگر از مناطق به ویژه مناطق شرقی و جنوبی پایتخت به دلیل عدم کشش در رشد قیمت و ضعف قدرت خرید، تغییر چندانی در سطح قیمت ها نسبت به ابتدای تابستان ایجاد نشده است. اما برخی از مالکان تخفیف ها و انعطاف پذیری در شرایط پرداخت را به طور کامل حذف یا محدود کرده اند. در این میان و به عنوان سومین اتفاق، بررسی ها حاکی از بازگشت سطح قیمت ها در برخی مناطق میانی شهر در ابتدای بهار است.

تنوع سنی آپارتمان های ارائه شده به بازار املاک و مستغلات.

چهارمین توسعه در بازار املاک تهران مربوط به تنوع سنی آپارتمان های عرضه شده است. در بررسی انواع آپارتمان های فروشی که این روزها در بازار به فروش می رسد، افزایش فروش نوساز در معاملات گزارش می شود.

دلالان و فعالان املاک می‌گویند که سازندگان نسبت به ماه‌های گذشته فروشنده‌تر شده‌اند و اگرچه در چند ماه اخیر تمایلی به فروش واحدهای خود نداشتند، اما اکنون برخی از پرونده‌ها را در بازار منتشر کرده‌اند. بخش مهمی از آنها مصمم به فروش هستند و پای میز مذاکره می نشینند. این موضوع نشان دهنده پنجمین رویداد از نگاه واسطه های املاک در قالب افزایش تعداد قراردادها نسبت به تابستان و پاییز است.

فعالان بازار املاک تهران می گویند در یک ماه گذشته در برخی مناطق پرتقاضا حجم خرید و فروش ملک سه برابر شده است. در مجموع در تعداد زیادی از شرکت های بازاریابی املاک، تعداد قراردادهای خرید و فروش در یک ماه گذشته برابر با تمام قراردادهای منعقد شده در دو فصل تابستان و پاییز امسال بوده و در برخی موارد حتی غلبه بر.

افزایش چشمگیر تقاضای سرمایه

یکی دیگر از تحولات مهم بازار املاک تهران در اسفندماه به افزایش محسوس خرید سرمایه نسبت به ماه های گذشته مربوط می شود. رصد تقاضای مسکن در روزهای پایانی سال جاری نشان می دهد که تقاضای سرمایه برای خرید آپارتمان در اسفندماه نه تنها در مقایسه با تابستان و پاییز، بلکه در دو ماه اول زمستان (دی و بهمن) رشد داشته است. بازگشت گروهی از سرمایه گذاران به بازار شبانه املاک در سال جاری ششمین اتفاقی است که می توان به آن اشاره کرد.

غلبه بازرگانان بنگاه به بنگاه

این در حالی است که در قالب هفتمین ویژگی بازار املاک تهران در اسفند ماه، اکنون نوع غالب معامله گران ملکی، خریداران و فروشندگان امضا به امضا، یعنی متقاضیانی هستند که به احسن تبدیل شده اند. به افرادی اطلاق می شود که هم در نقش فروشنده (واحد فعلی) و هم در نقش خریدار (آپارتمان نوساز) به قصد بهبود محل سکونت و منزل خود در بازار حضور دارند. اکثر افرادی که از این دسته از فروشندگان آپارتمان خریداری می کنند سرمایه گذار هستند که بازار تجاری آپارتمان های کوچک و متوسط ​​با عمر مفید بیشتر برای آنها جذابیت بیشتری دارد.

در ماه های اخیر به ویژه در تابستان و پاییز متقاضیان تبدیل به احسن اگرچه قصد خرید آپارتمان مورد نظر خود را داشتند اما به دلیل عدم مراجعه همزمان برای انجام معامله فروش موفق نشده بودند. در تبدیل ملک شما؛ ورود سرمایه گذاران و افزایش تقاضا به دلیل نوسانات ارزی به گفته فعالان بازار مسکن مشکل آنها را در روزهای پایانی سال تا حدودی حل کرده است و گروه قابل توجهی از آنها موفق به فروش آپارتمان های قدیمی و خرید آپارتمان های نوساز شده اند. .

با این حال، نگاه خریداران سرمایه به بازار املاک در حال حاضر نگاهی بلندمدت است که عمدتاً با هدف حفظ و ارتقای ارزش دارایی ها در بازاری بدون ریسک است. بنابراین هشتمین رویداد مهم بازار مسکن در اسفندماه، ورود تقاضای سرمایه بلندمدت به این بازار است و این دسته از خریداران نه تنها در کوتاه مدت بلکه در میان مدت انتظار افزایش قیمت قابل توجهی ندارند.

از فایل بازار خارج شوید.

فعالان املاک و مستغلات تهران مدعی هستند خروج میانگین حدود یک چهارم و در برخی محله ها سهم بیشتر از فروش شرکت ها، نهمین رویداد بازار املاک در اسفند ماه 1402 است. این موضوع، یعنی خروج پرونده از بازار و تاخیر در روند فروش به دلیل افزایش مداوم قیمت دلار دومین واکنش فروشندگان به افزایش نرخ ارز در زمستان امسال تلقی می شود.

اولین واکنش او در ژانویه بود. در ژانویه قیمت دلار پس از 9 ماه ثبات، 6 درصد افزایش یافت. اگرچه فروشندگان در بیشتر موارد سطح قیمت خانه ها را تغییر ندادند و با فروش به قیمت قبلی موافقت کردند، اما اکثر آنها عنصر تخفیف را از شرایط فروش حذف کردند.

اما با ادامه افزایش قیمت دلار، در بهمن ماه و در روزهای اخیر به طور میانگین حدود یک چهارم فروشندگان در برخی مناطق پرونده خود را پس گرفته و اعلام کرده اند که فروش را به بعد از نوروز 1403 موکول می کنند که این تعداد فایل تولید شده بیشتر است. در بازار املاک و در شرکت ها در برخی مناطق به ویژه در ضعیف ترین محله ها.

این در حالی است که در برخی محله ها و مناطق مصرفی نیمه شمالی تهران، برخی از فروشندگان با رکود در نیمه نخست امسال، از شرایط فعلی که تقاضا در بازار افزایش یافته سوء استفاده کرده و عزم فروش دارند. . این فروشندگان مشابه شرایطی که در تابستان و پاییز امسال رخ داد، انتظار افت تقاضا و کاهش قیمت در سال آینده را ندارند. تشکیل گروهی از فروشندگان مصمم به فروش در مواجهه با نوسانات نرخ ارز دهمین شاخصه بازار املاک اسفندماه است. به این ترتیب می توان گفت بازار فروش از نظر رفتار فروشندگان دچار نوعی دودستگی شده است.

خانه اولی ها غایب از بازار

یازدهمین رویداد مربوط به نتایج حضور و غیاب طیف متقاضیان. خرید خانه در حالی که حجم معاملات ملکی در مناطق و محله های مورد بررسی نسبت به تابستان و پاییز افزایش یافته است، بازار همچنان تا حد زیادی غایب است. اولین خانه ها در روزهای پایانی سال 1402 تا حد زیادی از بازار املاک غایب بودند و قدرت خرید پایین آنها را دلیل این غیبت اجباری می دانند.

مشاهده خریداران مختلف در قالب افزایش تقاضای مسکن از سوی متقاضیان سایر شهرها در برخی مناطق و محله های تهران دوازدهمین رویداد ملکی اسفند ماه 1402 است.

این در حالی است که نبض معاملات مسکن این روزها با وجود افزایش نسبت به ماه های گذشته، نسبت به پایان سال گذشته ضعیف است. فعالان بازار املاک تهران با تشریح سیزدهمین ویژگی بازار اسفند سال 1402 می گویند: سال گذشته در این زمان بازار فروش بیشتری داشت.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که فعالیت معاملاتی در بازار املاک در اسفندماه در مناطق 4 و 5 به ویژه منطقه 5 نسبت به سایر مناطق به ویژه مناطق پایین شهر بیشتر است و این چهاردهمین ویژگی واقعی تهران است. بازار املاک در چند وقت اخیر روزها.

دو ویژگی دیگر بازار املاک تهران در روزهای پایانی سال جاری مربوط به حس پولی معامله گران و مقایسه حس پولی آنها در اسفندماه با دی ماه است. در حالی که اکثر فعالان بازار مسکن تهران نسبت به ادامه رشد نرخ ارز در دی ماه امسال تردید داشتند، برخی از معامله گران بازار مسکن چشم انداز دلار را متفاوت از نیمه اول سال می بینند. موضوعی مشابه رویداد هفدهم. بازار املاک و مستغلات این بدان معناست که دلالان در بازار حضور ضعیفی دارند.

تحلیل و دیدگاه سرمایه گذاران املاک (بلندمدت) نشان می دهد که در شرایط کنونی اعتماد آنها به بازار مسکن بیشتر از سایر بازارها است و همین موضوع باعث شده تا در روزهای پایانی این بازار به بازار املاک و مستغلات بروند. سال . این چشم انداز نیز هجدهمین ویژگی بازار املاک در آخرین روزهای سال 1402 است.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.