افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
9

USMNT پتانسیل فعلی جام جهانی را از بین می برد

  • کد خبر : 2283
USMNT پتانسیل فعلی جام جهانی را از بین می برد

هنوز موانعی برای شکستن این گروه آمریکایی و هسته جوان آن وجود دارد، اما بی‌رحمی و حکومت هلند بر لحظات کلیدی پایان دوران حضور آنها در قطر بود. الریان، قطر – قلب مایل بود. مردان جوان آمریکایی در چهارمین بازی خود در جام جهانی در 13 روز، در بوته نابخشودنی و هوای نادر مرحله حذفی، […]


هنوز موانعی برای شکستن این گروه آمریکایی و هسته جوان آن وجود دارد، اما بی‌رحمی و حکومت هلند بر لحظات کلیدی پایان دوران حضور آنها در قطر بود.

الریان، قطر – قلب مایل بود.

مردان جوان آمریکایی در چهارمین بازی خود در جام جهانی در 13 روز، در بوته نابخشودنی و هوای نادر مرحله حذفی، همه چیز دادند. و همانطور که آنها قول داده بودند، بدون ترس یا رزرو با هلند مورد علاقه ایستادند. آنها جلو رفتند، از مالکیت خارج شدند، از هلند گذشتند و با اختلاف قابل توجهی از هلندی ها پیشی گرفتند و هرگز در برابر ناملایمات فروکش نکردند. آمریکا همه چیز را امتحان کرد. واکر زیمرمن، مدافع میانی 6′ 2 اینچی 196 پوندی، حتی سعی کرد در دقیقه 86 با یک ضربه دوچرخه گلزنی کند.

دل راضی بود. اما پاها و مغز به نظر خرج شده بود. در آن لحظات کوچک اما حساسی که سخت‌ترین بازی‌ها را در برابر با تجربه‌ترین و ماهرانه‌ترین اپوزیسیون تعیین می‌کند، ایالات متحده دچار تزلزل شد. و بنابراین به خانه برگشته است، با شکست 3–1 به هلند، در رده هشتم جهان و بدون شکست در 17 ماه، اینجا در استادیوم بین المللی خلیفه.

جام‌های جهانی ماراتن‌هایی هستند که در 90 دقیقه اندازه‌گیری می‌شوند. سوختی که آمریکایی‌ها برای فرار از سخت‌ترین گروه این تورنمنت (براساس رتبه‌بندی فیفا) خرج کردند، که به سه مسابقه سخت، پرتحرک و سرسخت نیاز داشت، به این راحتی قابل جبران نبود. بنابراین، هلندی‌ها در دور اول بازی 2-0-1 آنقدر شیک و متقاعدکننده به نظر نمی‌رسند. آنها مجبور نبودند.

تیم‌هایی که در آن سطح هستند – آنهایی که خود را مدعی جام جهانی می‌دانند – صرفاً برای گذراندن آن‌ها هزینه زیادی نمی‌کنند. آنها دارای دنده های اضافی، سطوح مختلف و عمق و انرژی در ذخیره هستند. آنها کیفیت و خونسردی لازم را دارند تا در لحظاتی که بیشترین اهمیت را دارند اجرا کنند. برای این تیم ها، مرحله گروهی تازه شروع است. ایالات متحده در هر چهار بازی خود در قطر 9 بازیکن را آغاز کرد. و آن‌ها یک قدم عقب‌تر بودند، یا یک اینچ فاصله داشتند، در موارد کافی در مرحله یک هشتم نهایی روز شنبه برای ایجاد تفاوت دردناک.

آدامز پس از حذف آمریکا از جام جهانی 2022 پس از شکست مقابل هلند، شکست را پذیرفت.

ناتاچا پیسارنکو/AP

تایلر آدامز، کاپیتان ایالات متحده گفت: “من فکر می‌کنم در مجموع می‌توانیم واقعاً از عملکرد خود راضی باشیم – روشی که خودمان را تطبیق دادیم، روشی که تیم‌ها را ناراحت می‌کنیم.” “در [first] سه بازی، می توانم بگویم که ما از آن دفاع کردیم [decisive] لحظات واقعاً خیلی خوب و امروز، سه گل از لحظاتی به دست می‌آیند که احتمالاً کمی در خواب هستیم.

این بازی ها، اگر چیزی باشد که این تیم از آن حذف کند، این است که به حاشیه می رسد، مرد. به حاشیه می رسد.»

مت ترنر دروازه‌بانی که حداقل سه سیو خیره‌کننده انجام داد، گفت: «فکر می‌کنم امشب کارهای بزرگی انجام دادیم، اما کارهایی را هم انجام دادیم که در مجموع برای ما بسیار نامشخص بود – به‌ویژه در دفاع.

او ادامه داد: “سکوت کر کننده است.” «همه ناامید هستند. همه در روحیه غم انگیزی هستند، زیرا می دانستیم که می توانیم در این بازی رقابت کنیم و این کار را انجام دادیم. اما رقابت و باخت احساس بهتری به آن نمی‌دهد.»

آمریکایی‌ها از جلوی پا شروع کردند، هلندی‌ها را عقب راندند و در دقیقه دوم تقریباً به گل رسیدند که آدامز خط دفاع هلند را شکست و کریستین پولیسیچ را تنها یافت. ستاره آمریکایی گل تعیین کننده را در پیروزی روز سه شنبه مقابل ایران به ثمر رسانده بود، اما در خلیفه، ضربه سفید او توسط آندریس نوپرت هلندی مهار شد.

به حاشیه می رسد.

هشت دقیقه بعد، در اولین فرصت بازی، هلندی ها پیش افتادند. اورانژ عقب نشسته بود و از فشار دادن به ایالات متحده امتناع می کرد و در عین حال مدافعان میانی زیمرمن و تیم ریم را مجبور می کرد تا بیشتر رشته ها را در ترکیب تیمش بکشند. اگرچه این باعث شد تا از طریق مدافعان کناری دیلی بلیند و دنزل دامفریس ضد حریف شوند، اما این یک مالکیت 20 پاس بود که منجر به گل ابتدایی آنها شد. آمريكايي‌ها كم كم قدرت بيشتري نداشتند و وقتي دامفريس سانتر خود را به سمت بالاي محوطه جريمه آمريكا قطع كرد، ممفيس ديپاي بارسلونا تنها بود. آدامز نتوانسته بود به اندازه کافی سریع بهبود یابد و یونس موسی با تأخیر این شکاف را پر کرد.

با ضربه پایانی نیمه اول، هلندی ها خنجر را در بازی مشابه پیدا کردند. این بار Blind بود که از سمت چپ وارد مسابقه می‌شد، سرجینو دست را پشت سر می‌گذاشت، و یک کراس کات بک دیگر را تمام می‌کرد. ایالات متحده تنها تیمی در این جام جهانی بود که در مرحله گروهی از بازی باز گلی دریافت نکرد (ولز از روی نقطه پنالتی گل زد.) اما فضاها و دوندگانی که در آن زمان بسته شده بودند، روز شنبه باز بودند. و هلندی ها از دست ندادند.

برهالتر و پولیشیچ در لحظاتی پس از قطعی شدن حذف آمریکا در جام جهانی.

مارتین مایسنر/AP

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی ایالات متحده، گفت: «فقط لحظاتی است که یک بازیکن کمی اینجا، آنجا از زمین خارج می‌شود، و در انتهای تور به پایان می‌رسد، و وقتی در این سطح بازی می‌کنید، وقتی با این کیفیت بالا بازی می‌کنید، این اتفاق می‌افتد.» گفت. مایه تاسف است که در یک بازی حذفی اتفاق می افتد، اما این اتفاق افتاد. ما باید از آن درس بگیریم.»

تاسف بار و به نوعی اجتناب ناپذیر. این زمانی است که همیشه احتمال وقوع این اتفاق وجود داشت – زمانی که یک تیم بی‌تجربه که نزدیک به دستیابی به پتانسیل‌هایش است، در مقابل تیمی قرار می‌گیرد که قبلاً در اینجا حضور داشته است و از کشوری می‌آید که برای دهه‌ها بازیکنان در کلاس جهانی تولید می‌کند.

برهالتر ادامه داد: “از نظر من، کیفیت تهاجمی، کیفیت پایان تهاجمی وجود داشت، که هلند از آن برخوردار بود و ما کمی از آن کم داریم.” “این است [a matter of] زمان. طبیعی است. ما یک گروه بسیار جوان داریم. ما بازیکنانی داریم که دوران حرفه ای خود را شروع می کنند، و آنها به آن خواهند رسید… ما در حال حاضر ممفیس دیپای نداریم.”

پولیشیچ ضعیف گفت: “ما 2-0 شکست خوردیم، اما به نظر نمی رسید اینطور باشد. اما این کاری است که تیم های خوب انجام می دهند – آنها شما را مجازات می کنند.”

اما آمریکایی‌ها مانند همیشه به مقابله پرداختند. گیو رینا در آغاز نیمه دوم در اولین اقدام طولانی خود در این جام جهانی وارد زمین شد، ابتدا به جای ژسوس فریرا در جلو و سپس در وین راست هنگامی که حاجی رایت وارد مسابقه شد (مهاجم جاش سارجنت با مچ پا پیچ خورده بیرون بود) . بازی باز شد و تیم ها موقعیت های خود را عوض کردند. ریم با یک ضربه کرنر در دقیقه 49 نزدیک شد، پولیسیچ و وستون مک کنی اندکی پس از آن ظاهر خوبی داشتند و سپس ترنر با یک دابل سیو درخشان در دقیقه 71 هلندی را رد کرد. پنج دقیقه بعد، رایت با پای خود به پاس پولیسیچ رسید و توپ روی نوپرت چرخید. آمریکایی‌ها زنده بودند. دل همه جا بود.

دروازه بان هلندی در مورد آمریکایی ها گفت: “آنها دیوانه وار می شوند – مثل جهنم.” آنها سخت تر کار می کنند. آنها تسلیم نمی شوند.»

اما این هلندی‌ها بودند که گل بعدی را روی یک سانتر دیگر – این بار از Blind – به یک هدف دیگر می‌رسانند – این بار دامفریس، که در تیر 81 کاملاً تنها بود. آنتونی رابینسون، مدافع چپ، که در تمام دقایق جام جهانی بازی کرده بود (و خوب بازی کرد) و حدود 15 دقیقه قبل در زمین مصدوم شده بود، از بازی خارج شد.

رابینسون گفت: “من فکر می کنم شاید آنها تیم ما را کمی از نظر موقعیت یابی جدا کردند.” “همه ما مشتاق و مشتاق هستیم که تلاش کنیم و به سمت توپ برویم و شاید گاهی اوقات این بدان معناست که از جمله من، با رفتن به سمت توپ و گذاشتن کمی فضا گم می شویم.” بنابراین در یک روز دیگر، ممکن است این اتفاق نیفتد. اما امروز این کار انجام شد و ما به خاطر آن مجازات شدیم.»

این حاشیه ها در ارتفاع هستند.

“من فکر می کنم از منظر انرژی – از یک بازده فیزیکی، از یک برون داد ذهنی – شما هر چیزی را که دارید دادید. اما فکر می‌کنم وقتی به آن بازی نگاه می‌کنید، من اینجا نمی‌نشینم و می‌گویم هالند بهتر بود.

او افزود: «ما آنها را در اکثر بازی‌ها ناراحت کردیم – ناراحت‌کننده‌تر از بقیه بازی‌هایشان». و من فکر می‌کنم که بسیاری از تیم‌ها می‌گویند که نمی‌خواهند مقابل ما بازی کنند، آن‌طور که ما بازی می‌کنیم. بنابراین ناامید کننده است.»

بازیکنان USMNT پس از باخت روز شنبه مقابل هلند هواداران خود را تشویق می کنند.

Francisco Seco/AP

ایالات متحده در اینجا در قطر به دلیل تجاوز، بی امان بودن، انسجام آشکار و نحوه انجام خود در داخل و خارج از زمین، مورد احترام و تمجید قرار گرفت. برنامه در حال رشد است. همه آن را می بینند و آمریکایی ها دور از دسترس هستند. اما سطوحی برای این وجود دارد و صعود از مرحله گروهی به مرحله یک هشتم نهایی روز شنبه با شیب تند بود. اینجا جایی است که نخبگان شکوفا می شوند. ایالات متحده از گروه خود صعود کرده و در 92 سال فقط یک بار در یک بازی حذفی پیروز شده است. از زمان بازگشت به جام جهانی در سال 1990 – دوران مدرن این برنامه – 1-12-7 در برابر مخالفان اروپایی بود.

آمریکایی ها پیشرفت کرده اند. اما آنها هنوز هم برای ادامه کار باید تناسب اندام، شاداب و نزدیک به ایده آل باشند.

با این وجود، طی سه هفته گذشته مشخص بود که یک هویت، یک فرهنگ و بسیاری از خودباوری جعل شده است. ایالات متحده فقط از حضور در اینجا خوشحال نبود. بازیکنان در حالی که بعد از بازی صحبت می کردند، له شده، عبوس و مأیوس بودند. شکاف بین ایالات متحده و مدعیان عنوان واقعی است، اما مردان لباس پوش زمانی را می بینند که این فاصله کمتر خواهد شد. برهالتر که قراردادش در پایان ماه به پایان می‌رسد، چهار نفر از پنج جوان‌ترین ترکیب اولیه را در این مسابقات تا کنون به میدان فرستاد. بازیکنان او در بسیاری از باشگاه‌های برتر ورزش هستند و می‌دانند که به «تیم‌های بزرگ» مانند انگلیس و هلند فرصت‌های زیادی برای فکر کردن داده‌اند.

این تیم ملی برای بسیاری از آنها به یک دعوت، جستجو و پناهگاه تبدیل شده است. درد واقعی بود پولیشیچ پس از سوت پایان بازی برای دقایقی در میانه میدان ایستاد و توسط تعدادی از هموطنان او را در آغوش گرفتند و دلداری دادند. آدامز روی زانوهایش نشسته بود و در کنار یک کارمند آمریکایی جمع شده بود. همه چیز داده بودند

آیا می‌توانیم در برابر تیم‌های برتر به اندازه کافی خوب عمل کنیم تا پیروز شویم؟ برهالتر گفت: امروز یک نوع نتیجه عجیب در چنین بازی ای است، زمانی که ما واقعاً خوب عمل می کنیم، به خصوص در نیمه اول. بنابراین من فکر می کنم این گروه نزدیک است. برای حضور جوانترین ترکیب در جام جهانی… مردم آمریکا باید خوشبین باشند.”

مک‌کنی می‌گوید: «ما چهار سال پیش یک هدف مشترک داشتیم-ماموریتی که بر اساس آن تغییر نگاه جهان به فوتبال آمریکا بود. من فکر می کنم این مسابقات واقعاً باورهای زیادی را بازگردانده است، احترام زیادی را به فوتبال ایالات متحده و فوتبال در کشور ما بازگردانده است.

او در پایان گفت: “من فکر می کنم ما نشان داده ایم که می توانیم در نهایت غول باشیم.” ممکن است هنوز آنجا نباشیم، اما فکر می‌کنم قطعاً در راه هستیم. و من فکر می کنم ما نشان داده ایم که می توانیم با تیم های درجه یک رقابت کنیم.

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • اعتبار دهنده: USMNT بازی خارج از جام جهانی توسط Savvy Netherlands
  • کروم: چگونه سه بازیکن میانی USMNT به مرحله حذفی راه یافتند
  • اسقف: لحظه تقارن مک کنی با یک طرفدار جوان آمریکایی



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=2283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.