افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
6

SOS اضطراری اپل از طریق ماهواره، پس از اینکه خودرو از صخره ای در شمال لس آنجلس خارج شد، به نجات کمک می کند.

  • کد خبر : 6726
SOS اضطراری اپل از طریق ماهواره، پس از اینکه خودرو از صخره ای در شمال لس آنجلس خارج شد، به نجات کمک می کند.

سرویس جدید «Emergency SOS» اپل که به کاربران آیفون خارج از شبکه اجازه می‌دهد از طریق ماهواره برای کمک تماس بگیرند، به اولین عملیات نجات موفقیت‌آمیز این شرکت منجر شده است. همانطور که توسط تیم جستجو و نجات Montrose مرتبط استکه این عملیات را انجام داد، دو نفر بعدازظهر دیروز در یک وسیله نقلیه در […]


سرویس جدید «Emergency SOS» اپل که به کاربران آیفون خارج از شبکه اجازه می‌دهد از طریق ماهواره برای کمک تماس بگیرند، به اولین عملیات نجات موفقیت‌آمیز این شرکت منجر شده است.

همانطور که توسط تیم جستجو و نجات Montrose مرتبط استکه این عملیات را انجام داد، دو نفر بعدازظهر دیروز در یک وسیله نقلیه در حال عبور از جنگل ملی آنجلس بودند که خودروی آنها از جاده خارج شد و “حدود 300 دقیقه از کنار کوه خارج شد.” این ضربه به اندازه‌ای جدی بود که سپر جلو از روی خودرو جدا شد، که به نظر می‌رسد پس از آن سقوط کرده یا به دره‌ای باریک در زیر بزرگراه سر خورده است.

بدون پوشش سلولی (حدود 19 مایلی در جنگل بودند) و احتمالاً مجروح شده بودند، این زوج تصمیم گرفتند سرویس ارتباط ماهواره‌ای جدید را که در سپتامبر برای آیفون 14 و 14 پرو معرفی شد، امتحان کنند.

این سرویس از کاربران می‌خواهد که تلفن خود را به سمت یک ماهواره شریک در حال عبور بگیرند و هنگامی که اتصال برقرار می‌شود، موقعیت مکانی آن‌ها همراه با هر شرایطی ارسال می‌شود، مانند اینکه آیا کسی آسیب دیده است یا خیر. این پیام به یک سرویس رله می رود، که سپس آن را به مقامات مربوطه می دهد – در این مورد آتش نشانی شهرستان لس آنجلس، کلانترها و تیم SAR در مونتروز. (من با تیم تماس گرفتم تا ببینم این تجربه از پایان آنها چگونه بوده است و در صورت شنیدن پاسخ به روز رسانی خواهم کرد.)

تیم امداد و نجات نوشت: «مرکز تماس، طول و عرض جغرافیایی دقیق قربانیان را به ما داد. “[Helicopter] امداد 5 توانست محل قربانیان را بیابد و یک امدادگر را وارد کند. امدادگر متوجه شد که بیماران، یک زن و مرد در 20 سالگی، جراحات خفیف تا متوسط ​​داشتند. هلیکوپتر توانست قربانیان را از دره بیرون بکشد و به بیمارستان محلی منتقل کند.

سرویس اپل تنها یکی از چندین روشی است که افراد ممکن است به زودی بتوانند مستقیماً از طریق تلفن خود از ماهواره استفاده کنند. Lynk وعده تبادل منظم داده‌ها برای اهداف پیام کوتاه و هشدار اضطراری را می‌دهد، و T-Mobile با Starlink همکاری می‌کند تا چیزی شبیه به آن را برای مشترکین نیز فعال کند.

Lynk ممکن است Starlink و Apple را شکست دهد زیرا FCC ارسال پیامک مبتنی بر فضای آن را تأیید می کند

SOS اضطراری اپل از طریق ماهواره پس از سقوط ماشین از صخره ای در شمال لس آنجلس توسط دوین کولدیوی که در ابتدا در TechCrunch منتشر شده بود، نجات را تحریک می کند.





منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.