افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

:::Noandish.com::: چرا خلبان ها ریش ندارند؟

  • کد خبر : 289312
:::Noandish.com::: چرا خلبان ها ریش ندارند؟

یورونیوز: اگرچه این ربطی به مقررات FAA ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ دنیا قوانین سختگیرانه ای در مورد موهای صورت دارند. به عنوان مثال، خطوط هوایی امریکن، خلبانان را ملزم می کند که موهای صورت خود را قبل از شروع کار بتراشند. سخنگوی این شرکت هواپیمایی می‌گوید: به خلبان‌هایی که موهای صورت دارند […]

یورونیوز: اگرچه این ربطی به مقررات FAA ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ دنیا قوانین سختگیرانه ای در مورد موهای صورت دارند. به عنوان مثال، خطوط هوایی امریکن، خلبانان را ملزم می کند که موهای صورت خود را قبل از شروع کار بتراشند.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی می‌گوید: به خلبان‌هایی که موهای صورت دارند اجازه انجام وظایف خود را نمی‌دهیم، این در واقع به دلیل رعایت نکات ایمنی است. ایمنی یکی از مهم‌ترین مسائل صنعت ماست.

خطوط هوایی امریکن حتی به مسافران ریشو اجازه نمی دهد در کنار درهای خروج اضطراری بنشینند. برخی از خطوط هوایی تنها در صورت داشتن ریش کامل به شما اجازه می دهند در کنار درهای خروج اضطراری بنشینید.

این ربطی به مد ندارد. بلکه بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 1987 بر روی ماسک ها و موهای صورت است. بر اساس این تحقیقات، ریش می تواند عملکرد ماسک های اکسیژن را کاهش دهد. علاوه بر این، چندین مطالعه دیگر صحت این ادعا را تأیید کردند.

با توجه به نتایج یکی از این بررسی ها که از بررسی سه ماسک که معمولاً توسط خدمه پرواز استفاده می شود، به دست آمد، در صورتی که فردی که از این ماسک ها استفاده می کند در ناحیه تماس با صورت ریش داشته باشد، اثربخشی اکسیژن وجود دارد. ماسک برای او کم می شود. میزان کاهش اثربخشی ماسک اکسیژن ارتباط مستقیمی با طول موهای صورت دارد.

بر اساس نتایج یک مطالعه دیگر، ریش های تزئینی که کاملاً زیر ماسک باقی می مانند بین 16 تا 67 درصد باعث نشت اکسیژن از ماسک می شوند. در مورد خدمه، این مقدار با افزایش فعالیت بدنی افزایش می یابد که منجر به افزایش تعداد تنفس آنها می شود.

اکثر خطوط هوایی محدودیتی برای ریش مسافران خود اعمال نمی کنند و به ندرت از آنها خواسته می شود کارهای پیچیده ای مانند خلبانی هواپیما را انجام دهند. با این حال، کاهش جریان اکسیژن به دلیل داشتن ریش پرپشت می تواند در مواقع اضطراری برای مسافران خطرناک باشد.

در واقع چون ریش اجازه تماس کامل ماسک با پوست صورت را نمی دهد باعث نشتی و در نهایت جلوگیری از جریان مناسب اکسیژن به دستگاه تنفسی می شود.

مسافرانی که ریش دارند در مواقع اضطراری ممکن است دچار هیپوکسی یا ضعف در اثر کمبود اکسیژن شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.