افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

:::Noandish.com::: قتل مطهری ادامه دارد

  • کد خبر : 249619
:::Noandish.com::: قتل مطهری ادامه دارد

ولی الله شجاع پوریان، سردبیر روزنامه همدلی در سرمقاله این روزنامه نوشت: دوازدهم اردیبهشت در قانون اساسی رسمی کشور به عنوان سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم ثبت شده است. آیت الله مطهری از رهبران اصلی انقلاب در دوران مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته ای ایفا کرد تا جایی که […]

ولی الله شجاع پوریان، سردبیر روزنامه همدلی در سرمقاله این روزنامه نوشت:

دوازدهم اردیبهشت در قانون اساسی رسمی کشور به عنوان سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم ثبت شده است. آیت الله مطهری از رهبران اصلی انقلاب در دوران مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته ای ایفا کرد تا جایی که ایشان را بت انقلاب می دانستند و رهبر فقید انقلاب نیز کارنامه ایشان را تایید می کرد و ادبی بدون استثنا کار می کند و آنها را آموزنده معرفی می کند. بدون شک اگر ترور مخرب او در ماه های اول پیروزی انقلاب نبود، می توانست در بسیاری از برهه های تاریخی انقلاب نقشی بی بدیل داشته باشد و از انحرافات، انحرافات و دوری از مبانی و اصول اولیه جلوگیری کند. آموزه اول اسلامی جمهوری.

با چنین نقش و شناختی از مطهری، بیهوده نبود که گروه فرقان در نخستین روزهای انقلاب و تنها 3 ماه پس از استقرار جمهوری اسلامی، اقدام به ترور او کردند. ترور مطهری در واقع دومین ترور این گروه بود که یکی از قدرتمندترین بازوهای انقلاب را از بین برد و خسارات زیادی به مردم و کشور وارد کرد. آنچه شهید مطهری را از بسیاری از روحانیون انقلابی متمایز می کرد، تفکر سیاسی و فکری او بود که علیرغم اعتقاد راسخ به اسلام و انقلاب، رویکردی مدارا مبتنی بر عقلانیت، اعتدال و آزادی بیان و عقیده داشت. شخصیت ممتاز استاد مطهری به ایشان این امکان را می داد که به راحتی با بسیاری از مخالفان انقلاب به بحث و مناظره بپردازند و با جریان های مختلف فکری دیدار و از آنها حمایت کنند و حق فعالیت مدنی و فکری همه گروه های سیاسی از جمله مارکسیست ها را می دانستند و سعی می کردند از آن بهره ببرند. همه ظرفیت های فکری برای پیشبرد اهداف انقلاب و پرهیز از انحصار و مصادره انقلاب توسط گروهی خاص.

مطهری به خوبی می دانست که تسخیر انقلاب توسط یک اندیشه و گروهی با هر نوع و درجه عقیده و فکری، بلای بزرگی برای انقلاب است و اهمیت هشدارها و هشدارهای او در همان روزهای اول بیهوده نبود. پیروزی انقلاب امروز آشکارتر شده است. استاد مطهری بیش از چهار دهه است که مفقودالاثر است، اما این روزها یکی از آفت های جدی انقلاب، هشدارها و فشارهایی است که شهید مطهری همواره نسبت به آن هشدار می داد. انحراف و فاصله گرفتن از اصول اساسی انقلاب که در اصول مختلف قانون اساسی از جمله حقوق ملت، تقلیل و محدود کردن انقلاب به یک گرایش خاص، حذف همه مخالفان و منتقدان و تخریب شخصیت آنها تبلور یافته است. اخراج فیزیکی که گروه فرقان در اوایل انقلاب انجام داد مخالفانی داشته است. سالیان متمادی جریان فکری و سیاسی خاصی که از قضا در پیروزی انقلاب و حتی در دوران جنگ تحمیلی موفقیت چندانی نداشت، خود را تنها صاحب انقلاب می‌دانست. این جریان فکری از ابتدای دهه 80 به طور جدی وارد ارکان اصلی انقلاب شد. اولین اقدام این جریان انحرافی در پاستور (تغییر عجیب و ناگهانی محمود احمدی نژاد) به قدری مورد استقبال قرار گرفت که حامیان اصلی آن نیز مسئولیت آن را نپذیرفتند، اما از آن پس پای این جریان فکری در چند عنصر مهم اداری باز شد. مقامات کشور و در حال حاضر نفوذ و نفوذ او نیز روز به روز افزایش می یابد.

پس از انتخابات 1400، حتی دوستان نزدیک اصولگرا و یاران سابقشان این جریان انحصارطلبی مطلق را تحمل نکردند و توهم برتری باعث شده است تا تمامی رقبا و شخصیت های خارج از دایره خود را حذف کنند. نقطه عطف و نقطۀ شکست نهایی توافق این جریان در انتخابات بدون مخالفت مجلس در سال 1402 بود. جایی که در نبود رقیب واقعی و انتخابات بی حادثه این قوه مقننه، این جریان تمامیت خواه دیگر شبح های اصولگرایی را به بازی گرفت و در روز آخر با انتشار فهرستی جداگانه به تمام وعده ها و توافقات خود پشت کردند. با شرکای سیاسی خود و نشان دادند که اصولی ندارند و به قاعده اخلاقی پایبند نیستند و شاگردان خوبی از مکتب ماکیاولیسم بوده اند. به گفته نویسنده این خبر، جناح های جدیدی هستند که به جای ترور فیزیکی و حذف مخالفان خود، با ترور شخصی افراد، به حذف مخالفان روی آورده اند. شکی نیست که اگر امروز شهید مطهری در میان ما بود، این جریان فکری به او توهین و متهم می کرد. بسیاری از بزرگان و دلسوزان انقلاب کنونی یا توان مقابله با این جریان فکری انحصارطلب و تمامیت خواه را ندارند و یا هنوز درک نکرده اند که ماهیت و روش این جریان چقدر برای نظام و انقلاب خطرناک و پرهزینه است. . .

مروری بر اتفاقات سال های اخیر در صحنه سیاسی کشور نشان می دهد که این جریان فکری به دنبال تسخیر و تصرف دولت به هر قیمتی و با حذف مخالفان است.پشت پرده بسیاری از تصمیمات اجتماعی این روزها، از فیلترینگ گرفته تا حجاب گرفته تا نظارت اختیاری، این ایده وجود دارد که اگر برخی از بنیانگذاران و عوامل ارشد الف.در صورت کاوش، آثار نفوذ و انحراف به راحتی در آن دیده می شود و در دوران نبرد و جنگ تحمیلی به سختی می توان ردپایی از آن را یافت. نجات انقلاب از دست این جریان تمامیت خواه، اقتدارگرا، خشن، رادیکال و پرهزینه، وظیفه دلسوزان انقلاب است، اگر امام روزی در وصیت نامه خود هشدار داده بود که انقلاب به دست نالایق ها نیفتد. . و مردم عامی، امروز روزی است که باید انقلاب را از دست این مردم و گروه نوظهور فرگان نجات داد. حالا در سالگرد ترور شهید مطهری می توان به این نکته رسید که اگر ایشان در سال 59 به عنوان نیروی فکری انقلاب ترور شوند، چهل و چند دهه بعد، عقلانیت در سیستم تصمیم گیری کشور از بین می رود. کشته و حذف شود. از این منظر می توان گفت که قتل مطهری ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=249619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.