افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

“Kuril” برای روسیه است. ژاپنی غمگین خودکشی کرد!

  • کد خبر : 191599
“Kuril” برای روسیه است.  ژاپنی غمگین خودکشی کرد!

آفتاب نیوز: دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در پیامی در این شبکه اجتماعی نوشت اما به شرط بررسی (اختلاف) کوریل و حفظ تحریم ها. مدودف سه شرط برای این توافقنامه صلح پیشنهاد کرد: 1. مسئله ارضی باید یک بار برای همیشه بر اساس قانون اساسی روسیه حل شود. 2. جزایر کوریل به طور فعال […]

آفتاب نیوز:

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در پیامی در این شبکه اجتماعی نوشت اما به شرط بررسی (اختلاف) کوریل و حفظ تحریم ها.

مدودف سه شرط برای این توافقنامه صلح پیشنهاد کرد:

1. مسئله ارضی باید یک بار برای همیشه بر اساس قانون اساسی روسیه حل شود.

2. جزایر کوریل به طور فعال گسترش خواهند یافت و به موازات آن، نقش استراتژیک آنها از جمله استقرار سلاح های جدید در آنجا افزایش خواهد یافت.

3. روسیه به “احساسات ژاپنی” نسبت به به اصطلاح “مناطق شمالی” اهمیتی نمی دهد. اینها مناطق مورد مناقشه نیستند. بخشی از روسیه است.

و افزود: اگر سامورایی های ژاپنی خیلی ناراحت باشند، می توانند به شیوه سنتی ژاپنی و «هاراگیری» به زندگی خود پایان دهند. البته اگر جرات داشته باشند!

وی ادامه داد: ژاپنی ها حملات اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی را فراموش کرده اند و اکنون به آمریکایی ها نزدیک شده اند.

ژاپن و روسیه از پایان جنگ جهانی دوم درگیر مناقشه ارضی بر سر جزایر کوریل بوده اند. ژاپن ادعا می کند که جزایر ایتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و هابومای در مجمع الجزایر کوریل متعلق به این کشور است و آنها را “سرزمین های شمالی” می نامد. از سوی دیگر، مسکو اصرار دارد که این جزایر پس از جنگ جهانی دوم بخشی از خاک اتحاد جماهیر شوروی سابق شدند و هیچ بحثی در این مورد قابل قبول نیست.

پیش از این نخست وزیر ژاپن گفته بود که این کشور آماده انعقاد پیمان صلح با روسیه است، اما قصد دارد به سیاست تحریم های ضد روسیه و حمایت از اوکراین ادامه دهد.

کیشیدا به پارلمان این کشور گفت که جنگ در اوکراین روابط دوجانبه بین مسکو و توکیو را دشوار کرده است: ما به گسترش فعالانه تحریم ها علیه روسیه و حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد. با این حال کیشیدا افزود: ژاپن همچنان به راه حل مسئله ارضی و انعقاد پیمان صلح (با روسیه) پایبند است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.