افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

ASUS ROG AL-X راه اندازی شد: یک هیولای بازی قابل حمل

  • کد خبر : 283721
ASUS ROG AL-X راه اندازی شد: یک هیولای بازی قابل حمل

ایسوس بالاخره جدیدترین لپ تاپ گیمینگ خود را با نام ROG Ally X که اوایل ماه گذشته رونمایی شد، روانه بازار کرد. این دستگاه جانشین Rogue سال گذشته نیست، بلکه نسخه گران‌تری با پیشرفت‌های قابل توجه نسبت به مدل اصلی است. در نگاه اول، بزرگترین پیشرفت Rogue Alloy X باتری بزرگتر آن است. ایسوس ظرفیت […]

ایسوس بالاخره جدیدترین لپ تاپ گیمینگ خود را با نام ROG Ally X که اوایل ماه گذشته رونمایی شد، روانه بازار کرد. این دستگاه جانشین Rogue سال گذشته نیست، بلکه نسخه گران‌تری با پیشرفت‌های قابل توجه نسبت به مدل اصلی است.

در نگاه اول، بزرگترین پیشرفت Rogue Alloy X باتری بزرگتر آن است. ایسوس ظرفیت باتری را از 40 وات ساعت در مدل راگ آلیاژی به 80 وات ساعت در مدل جدید افزایش داده است. اگرچه خود شرکت هیچ ادعای رسمی در مورد عمر باتری بر حسب وات ساعت ندارد، اما بعید نیست که عمر باتری تقریبا دو برابر مدل قبلی باشد.

یکی دیگر از زمینه های بهبود رم و حافظه ذخیره سازی است. ROG AL-X با 1 ترابایت حافظه پرسرعت PCIe NVMe SSD عرضه می شود که نسبت به مدل اصلی 512 گیگابایتی پیشرفت قابل توجهی دارد. مهمتر از آن، این مدل جدید از درایوهای M.2 2280 استفاده می کند که اندازه رایج تری نسبت به درایو 2242 در مدل فعلی است. این تغییر، ارتقاء حافظه را در آینده ارزان تر و آسان تر می کند.

رم نیز از 16 گیگابایت LPDDR5 با کلاک 6400 مگاهرتز به 24 گیگابایت LPDDR5 با فرکانس 7500 مگاهرتز ارتقا یافته است.

ایسوس ROG AL-X

ایسوس همچنین تغییرات عمده ای در سیستم خنک کننده داخلی ایجاد کرده است. Rugged Alloy X از فن‌های جدیدی استفاده می‌کند که با وجود نازک‌تر بودن، جریان هوا را تا 10 درصد بهبود می‌بخشد. طراحی جدید همچنین هوا را به صفحه نمایش هدایت می کند و در حین بازی آن را خنک نگه می دارد. علاوه بر این، محل درگاه کارت حافظه microSD نیز جابجا شده است. در مدل قبلی، این پورت اغلب به دلیل نزدیک بودن به شیر خروجی حرارت از کار می افتاد.

شاید در نگاه اول طراحی دستگاه تغییر چندانی نکرده باشد. اما با بررسی دقیق تر، متوجه تغییراتی شدیم. بدنه Rag Alloy X نسبت به مدل اصلی خمیدگی کمتری دارد. علاوه بر این، دستگیره ها عمیق تر شده اند تا در دست گرفتن دستگاه آسان تر و ایمن تر شود. مکان جوی استیک ها و دکمه های کنترلر برای دسترسی آسان تر دوباره طراحی شده است. خود جوی استیک ها نیز برای ارائه پاسخ بهتر و عمر طولانی تر بهبود یافته اند. کلیدهای جهت دار (D-pad) نیز مجدداً طراحی شده اند و اکنون هنگام انجام حرکات دایره ای کمتر احساس گیر می کنند. اسکنر اثرانگشت در بالای دستگاه نیز برای مکان یابی آسان کمی فرو رفته است. در نهایت دکمه های پشت دستگاه کوچکتر شده اند تا فشارهای تصادفی کاهش یابد.

ایسوس ROG AL-X

از نظر اتصال، ROG XG Mobile جایگزین پورت ترکیبی USB-C به اضافه رابط ROG XG Mobile با دو پورت USB-C شده است. یکی از این پورت ها Thunderbolt 4 و دیگری USB 3.2 Gen 2 است که در نهایت تمامی این تغییرات باعث افزایش وزن دستگاه شده است. وزن Rag Alloy X 678 گرم است که 68 گرم بیشتر از مدل اصلی است.

اما برخی چیزها هستند که تغییر نکرده اند. Rogue Alloy X از همان تراشه Ryzen Z1 Extreme به عنوان مدل اصلی استفاده می کند (نسخه غیر Extreme مدل X وجود ندارد). صفحه نمایش این مدل همان صفحه نمایش 7 اینچی 1080p با نرخ نوسازی 120 هرتز از نوع IPS LCD و با فناوری AMD FreeSync Premium است. بلندگوها و همچنین اتصالات بی سیم نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده اند. شارژری که همراه دستگاه هست همون شارژر 65 واتی هستش. نرم افزار دستگاه با نسخه جدید ASUS Armory Crate SE (که برای مدل فعلی نیز موجود خواهد بود) به روز شده است، اما همچنان ویندوز 11 Home را اجرا می کند.

ایسوس ROG AL-X

اگرچه Rogue Alloy X جانشین مدل قبلی خود نیست، اما به نظر می رسد یک گام رو به جلو باشد. به خصوص جالب است که در کنار برخی تغییرات کلی تر (مانند باتری، حافظه و فضای ذخیره سازی)، بسیاری از مسائل خاصی که در بررسی مدل معمولی مطرح شده است (مانند گرمایش صفحه نمایش در حین بازی، اسکنر اثر انگشت اسکنر که مشکل است). برای استفاده) ثابت شده است (دستگیره های کم عمق و دکمه های پشتی وجود داشت که به راحتی به طور تصادفی فشار داده می شد).

Rag Alloy X اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس است. این دستگاه فقط در رنگ مشکی عرضه می شود و با اشتراک 3 ماهه Game Pass 799 دلار قیمت دارد.

در مجموع، با پیشرفت های عمده در باتری، رم، فضای ذخیره سازی، خنک کننده و طراحی، به نظر می رسد ASUS ROG AL-X رقیب سرسختی برای سایر لپ تاپ های بازی در بازار باشد. شاید قیمت ۷۹۹ دلاری آن کمی بالا به نظر برسد، اما با توجه به مشخصات قدرتمند و تجربه بی نظیری که در بازی ارائه می کند، ارزش خرید را دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.