افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

10 مورد از امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال

  • کد خبر : 99679
10 مورد از امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال

با سرعت چشمگیر تحولات در دنیای دیجیتال و قوت گرفتن روی کار آمدن کامپیوترهای کوانتومی، انتخاب یک کیف پول ایمن اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌یابد. این کیف‌پول‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته و امکانات امنیتی قوی به شما امکان می‌دهند تا از تهدیدات امنیتی در امان بمانید. این‌گونه می‌توانید معاملات خرید و فروش در صرافی ارز […]

با سرعت چشمگیر تحولات در دنیای دیجیتال و قوت گرفتن روی کار آمدن کامپیوترهای کوانتومی، انتخاب یک کیف پول ایمن اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌یابد. این کیف‌پول‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته و امکانات امنیتی قوی به شما امکان می‌دهند تا از تهدیدات امنیتی در امان بمانید. این‌گونه می‌توانید معاملات خرید و فروش در صرافی ارز دیجیتال خود را با آرامش بیشتری مدیریت کنید. در این مقاله، لیستی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال را با هم مرور خواهیم کرد.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال را بیشتر بشناسیم!

کیف‌پول ارزهای دیجیتال ابزاری ضروری برای تمامی فعالان بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. این کیف‌پول‌ها امکان ذخیره‌سازی امن دارایی‌های دیجیتال شما را فراهم می‌کنند. همچنین شما را قادر می‌سازند تا ارزهای دیجیتال مختلف را مدیریت، ارسال و دریافت کنید. انواع مختلفی از کیف‌پول ارزهای دیجیتال وجود دارد که گاهی از طرف صرافی ارز دیجیتال انتخابی شما، معرفی می‌شوند. هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و موارد استفاده خاص خود را دارند. انواع کیف‌پول ارزهای دیجیتال عبارتند از:

کیف پول‌های سخت افزاری و نحوه ارتباط با صرافی ارز دیجیتال

کیف پول‌های سخت افزاری، دستگاه های فیزیکی هستند که به نحوی خاص، برای ذخیره ارزهای دیجیتال به‌صورت آفلاین طراحی شده‌اند. این کیف‌پول‌ها بالاترین سطح امنیت را فراهم می‌کنند، زیرا به اینترنت متصل نیستند. همین امتیاز آنها را در برابر تهدیدات آنلاین صرافی ارز دیجیتال، مانند هک یا بدافزار مصون می‌دارد. برندهای محبوب کیف پول سخت افزاری عبارتند از:

کیف پول سخت افزاری Trezor

مشابه Ledger، شرکت Trezor نیز کیف‌پول‌های سخت‌افزاری بسیار ایمن را برای ذخیره‌سازی ارزهای پشتیبانی شده در صرافی ارز دیجیتال ایرانی ارائه می‌کند. دستگاه‌های Trezor برای محافظت از کلیدهای خصوصی شما در برابر تهدیدات آنلاین طراحی شده اند. این کیف پول‌ها در دو مدل Trezor One و  Trezor T در بازار عرضه می‌شوند که سرعت پردازش بالایی دارند.

کیف پول سخت افزاری لجر Ledger

شرکت Ledger به خاطر کیف پول‌های سخت‌افزاری خود که از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شوند، مشهور است. کیف پول‌ لجر کلیدهای خصوصی شما را آفلاین نگه‌ می‌دارد. این ویژگی خطر تهدیدات آنلاین محتمل در صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی را کاهش می‌دهد. این کار یک لایه امنیتی ویژه برای شما ایجاد می‌کند.

لجر Ledger رکورد پشتیبانی بیش از 700 کوین را دارد که در میان تمامی کیف‌پول‌ها بی‌نظیر است. اخیرا این شرکت با رونمایی از ورژن Ledger Nano X که قابلیت بلوتوث را نیز داراست، گوی سبقت را از تمامی رقبا ربود.

کیف پول‌های نرم افزاری مورد پشتیبانی در صرافی ارز دیجیتال

کیف پول‌های نرم افزاری، برنامه‌های دیجیتالی هستند که می‌توانید آنها را روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید. آنها طبق مراتب زیر دسته‌بندی می‌شوند:

کیف ‌پول دسکتاپ:

بر روی کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ شما نصب می‌شوند و سطح بالایی از امنیت را فراهم می‌کنند. این کیف پول‌ها به صورت آفلاین کار می‌کنند. از نمونه‌های رایج این دسته، می‌توان به Exodus و Electrum اشاره کرد.

کیف‌پول موبایل:

این دسته، برنامه‌های موبایلی هستند که برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده‌اند. این کیف‌پول‌ها کاربری آسانی را برای تراکنش‌های روزانه فراهم می‌کنند. صرافی ارز دیجیتال شما سعی خواهد کرد لیستی از معتبرترین کیف پول‌ها را پشتیبانی کند. کیف پول‌های تلفن همراه محبوب عبارتند از: Trust Wallet و Coinbase Wallet.

کیف‌پول‌های تحت وب:

این دسته، کیف پول‌هایی هستند که روی یک مرورگر وب کار می‌کنند. این کیف‌پول‌ها اگرچه بسیار کاربرپسند هستند، اما امنیت کمتری دارند. آنلاین بودن، آن‌ها را به گزینه‌ای آسیب‌پذیر در برابر هک تبدیل کرده‌است.از نمونه‌های این کیف‌پول‌ها می‌توان Coinbase،Blackchain و Binance را به خاطر سپرد.

کیف پول کاغذی در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

کیف پول‌های کاغذی، تکه‌های کاغذی فیزیکی هستند که حاوی QRکد کلیدهای عمومی و خصوصی ارز دیجیتال شما هستند. اگر این کاغذها را به همراه لباس‌های چرک، در ماشین لباسشویی نشویید امنیت بالایی دارند. تنها نگرانی در مورد آن‌ها، حفظ‌شان از آسیب فیزیکی و دسترسی غیرمجاز است. سایت walletgenerator.net به شما کمک خواهد کرد تا کیف پول‌های کاغذی رایگان برای خود در قالب Pdf ایجاد کنید.

کیف پول سرد و قابلیت استفاده در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

کیف پول سرد به کیف پول‌هایی اطلاق می‌شود که به اینترنت متصل نیستند و امنیت بیشتری را فراهم می‌کنند. هر دو کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی در این دسته قرار می‌گیرند.

10 مورد از امن ترین و بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

طبق مطالب بالا، با توجه به انواع گوناگون کیف پول‌های ارز دیجیتال شما می‌توانید از هر رده، مناسب‌ترین را انتخاب کنید. دو مورد از بهترین کیف پولهای سخت افزاری نام برده شد. بهترین انتخاب از میان کیف پول‌های نرم‌افزاری:

10 مورد از امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال

Binance:

بایننس یک پلتفرم صرافی ارز دیجیتال با مجموعه‌ای قوی از ویژگی‌های معاملات ارز دیجیتال است.

Coinbase:

کوین‌بیس یک کیف پول ارز دیجیتال برای فروش ارزهای دیجیتال، انتقال، خرید و ذخیره آن‌هاست. می توانید تمام NFT ها و سکه‌های ارز دیجیتال خود را در یک مکان در کیف پول کوین بیس ذخیره کنید.

Exodus:

به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری شناخته می‌شود که به دلیل رابط کاربرپسند و اقدامات امنیتی قوی شهرت یافته است.

Trust Wallet:

این کیف پول یک کیف پول چند ارزی است که به صورت غیر متمرکز کار می‌کند.

Guarda:

یکی دیگر از کیف پول‌هایی است که از نظر امنیت شهرت بالایی دارد و در بررسی‌های کاربران امتیاز بالایی کسب می‌کند.

GreenAddress:

این کیف پول ویژگی جالب «فقط تماشا» را برای رویت موجودی ارائه می‌کند.

Myetherwallet:

این کیف پول برای نسخه اندروید و IOS در دسترس است.

BRD:

یک کیف پول موبایل با تمرکز بر امنیت و سادگی است.

جمع‌بندی

هنگامی که صحبت از امنیت ارزهای دیجیتال می‌شود، انتخاب کیف پول مناسب مهم‌ترین موضوع به شمار می‌آید. مهم است که نوع کیف پول انتخابی شما با نیازهای خاص و ترجیحات امنیتی‌تان مطابقت داشته باشد. بسیاری از فعالان در صرافی ارز دیجیتال از ترکیبی از انواع کیف پول استفاده می‌کنند؛کیف پول سخت افزاری برای ذخیره سازی طولانی‌مدت و کیف پول موبایلی برای تراکنش های روزمره. تنها توصیه ما به شما این است که همیشه امنیت را در اولویت قرار دهید. همچنین به‌روز نگه‌داشتن نرم‌افزار کیف پول از اقدامات ضروری برای حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتال شماست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=99679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.