افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

چگونه ایستر اگ اندروید 14 را کشف کنیم؟

  • کد خبر : 99654
چگونه ایستر اگ اندروید 14 را کشف کنیم؟

ایستر اگ (Easter Egg) در اصطلاح کامپیوتری به یک پیام یا ویژگی پنهان گفته می‌شود که در داخل یک برنامه یا بازی کامپیوتری قرار داده شده است. گفته می‌شود که ایستر اگ برای اولین بار توسط آتاری در بازی‌ها قرار داده شده و از آن پس به یک رسم در بین توسعه‌دهندگان بازی و برنامه […]

ایستر اگ (Easter Egg) در اصطلاح کامپیوتری به یک پیام یا ویژگی پنهان گفته می‌شود که در داخل یک برنامه یا بازی کامپیوتری قرار داده شده است. گفته می‌شود که ایستر اگ برای اولین بار توسط آتاری در بازی‌ها قرار داده شده و از آن پس به یک رسم در بین توسعه‌دهندگان بازی و برنامه تبدیل شده است.

گوگل هم به عنوان یکی از غول‌های دنیای نرم افزار، با انتشار هر نسخه جدید اندروید، یک ایستر اگ را در داخل سیستم عامل موبایلی خود قرار می‌دهد. این کار از زمان اندروید 2.3 موسوم به «نان زنجبیلی» (Gingerbread) شروع شد و تاکنون ادامه داشته است.

بنابراین، اگر جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 14 را روی دستگاه خود نصب کرده باشید، مطمئناً برایتان جذاب خواهد بود که بدانید ایستر اگ آن چیست و چگونه می‌توانید این ایستر اگ را مشاهده کنید. ما نیز در این مقاله از اسمارتک نیوز قصد داریم به همین موضوع پرداخته و شما را به خواسته‌تان برسانیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ایستر اگ اندروید چیست؟

ایستر اگ های اندروید ویژگی‌های پنهانی هستند که گوگل در تمامی نسخه‌های اصلی اندروید گنجانده است. اگر از نسخه‌های اخیر اندروید استفاده می‌کنید، یک ایستر اگ پنهانی وجود دارد که می‌توانید آن را در سیستم عامل گوشی یا تبلت خود کشف کنید. به طور معمول، ایستر اگ یک تصویر، اثر هنری یا یک بازی تعاملی سرگرم کننده است.

به عنوان مثال، ایستر اگ اندروید 12 ابتدا یک ساعت را نشان می‌دهد، اما با تنظیم آن بر روی 12:00، لوگوی نسخه در مرکز و در داخل یک دایره بزرگ نمایش داده می‌شود. در اندروید 13 نیز ایستر اگ یک ساعت تعاملی است که با تنظیم روی 13:00، لوگوی اندروید 13 را با حباب‌های کوچک در اطراف آن نشان می‌دهد.

ایستر اگ اندروید 13

حال، در جدیدترین نسخه از اندروید، ایستر اگ لوگوی رسمی اندروید 14 را با پس‌زمینه سیاه نشان می‌دهد که شامل دایره‌های سفید کوچکی است که شبیه ستاره‌های متحرک هستند. اما در پشت لوگوی شناور یک بازی کوچک پنهان شده است که کنترل یک فضاپیما را به شما می‌سپارد.

چگونه ایستر اگ اندروید 14 را کشف کنیم؟

مانند ایستر اگ اندرویدهای قبلی، می‌توانید با کند و کاو در صفحه تنظیمات، ایستر اگ اندروید 14 را کشف کنید. با این حال، ما برای راحتی شما روش کار را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  1. اپ تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. به پایین بروید و About phone را انتخاب کنید.
  3. روی Android version ضربه بزنید.
  4. در صفحه بعد، چندین بار پشت سر هم روی Android version ضربه بزنید تا ایستر اگ اندروید 14 نمایان شود.
  5. برای چند ثانیه روی لوگو ضربه بزنید و نگه دارید. لوگو شروع به لرزیدن می‌کند و گوشی شما ویبره می‌خورد. پس از مدتی، لوگو ناپدید می‌شود و یک فضاپیمای کوچک را در حال حرکت در صفحه مشاهده خواهید کرد.

ایستر اگ اندروید 14

می‌توانید فضاپیما را با ضربه زدن و نگه داشتن هر نقطه روی صفحه کنترل کنید و سپس انگشت خود را در اطراف دایره سبز نمایش داده شده حرکت دهید. همچنین، می‌توانید موقعیت خود را در پایین و سمت چپ صفحه در کنار سرعت‌تان ببینید.

با فرض اینکه از سیستم پیمایش حرکتی و استاندارد اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید بازی را با کشیدن انگشت خود به پایین ببندید. اگر هم از روش پیمایش 3 دکمه‌ای استفاده می‌کنید، کافیست روی دکمه برگشت در پایین صفحه ضربه بزنید.

از ایستر اگ اندروید 14 لذت ببرید

ایستر اگ اندروید 14 لوگوی رسمی این نسخه را نشان می‌دهد. به عنوان یک امتیاز ویژه، گوگل یک بازی ساده فضایی را هم برای شما تدارک دیده که می‌توانید با آن سرگرم شوید. کافیست مراحل بالا را دنبال کنید تا ایستر اگ اندروید 14 را باز کرده و دوستان خود را با آن شگفت‌زده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=99654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.