افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

وقتی تکنولوژی به کمک شبکه ورزش آمد

  • کد خبر : 99506
وقتی تکنولوژی به کمک شبکه ورزش آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرنگارهای اعزامی این سازمان هم حق نداشتند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند و اکثرا قاچاقی وارد محوطه‌های ورزشی می‌شدند. پنج سال بعد اما ماجرا کاملا فرق داشت. بازی‌های آسیایی هانگژو امسال به شکل خوبی از صداوسیما پخش شد. شبکه ورزش از ساعت ۴ بامداد برنامه زنده خودش را شروع می‌کرد و […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرنگارهای اعزامی این سازمان هم حق نداشتند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند و اکثرا قاچاقی وارد محوطه‌های ورزشی می‌شدند. پنج سال بعد اما ماجرا کاملا فرق داشت. بازی‌های آسیایی هانگژو امسال به شکل خوبی از صداوسیما پخش شد. شبکه ورزش از ساعت ۴ بامداد برنامه زنده خودش را شروع می‌کرد و به مدت ۱۳ ساعت روی آنتن بود.

شبکه ورزش تا جایی که امکان داشت تمام رقابت‌های کاروان ایران را پوشش داد و البته از بازی‌های مهم دیگر کشورها هم غافل نبود. شبکه ورزش البته دکور خوبی هم برای برنامه‌اش که «دهکده آسیایی» نام داشت سفارش داده بود و این موضوع کاملا در مقایسه با دکور شبکه سه خودنمایی می‌کرد.

این شبکه البته یک استدیو کاملا مدرن مجازی هم داشت. این برای اولین بار بود که در معاونت سیمای صداوسیما، از تکنولوژی VR (واقعیت مجازی) برای ساخت برنامه و طراحی دکور استفاده می‌شد و ترکیب این موضوع با تکنولوژی AR یا «واقعیت افزوده»، باعث شده بود که دست این شبکه برای دادن نکات آماری به بیننده باز شود.

«دهکده آسیایی» برای پوشش مسابقات از مجریان ۲ برنامه سرشناس شبکه ورزش یعنی لذت فوتبال و شبهای فوتبالی استفاده کرده بود تا نشان دهد این مسابقات را کاملا جدی گرفته است. مهدی توتونچی، رسول مجیدی و حسین رضایی کار اجرای برنامه پخش زنده را برعهده داشتند و پیمان اسدیان هم کار اجرای برنامه تحلیلی شبانه را. این برای اولین بار بود که پیمان اسدیان که بیشتر از قاب شبکه خبر او را دیده بودیم٬ در شبکه ورزش ظاهر می شد. شبکه ورزش به غیر از این موارد، چندمسابقه را هم برای اولین بار به صورت زنده پوشش داد که تا به حال هرگز از تلویزیون ایران پخش نشده بود. شطرنج یکی از این رشته ها بود که دیدار مرحله آخر ماده تیمی‌اش که منجر به قهرمانی ایران شد، روی آنتن رفت.

مسابقات اسکیت فری‌استایل هم برای اولین بار بود که در بخش مردان و زنان روی آنتن می‌رفت. ضمنا این شبکه برای دقایقی یکی از بازی‌های الکترونیک حاضر در این مسابقات را هم پوشش داد. بر اساس شنیده‌ها٬ شبکه ورزش قصد دارد مسابقات پاراآسیایی را که از دو هفته دیگر شروع می‌شود٬ با همین کیفیت و در همین استدیو روی آنتن ببرد.

۵۷۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=99506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.