افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

مسیر شهدا متوقف نمی‌شود/ درس بزرگ شهدا به جوانان فلسطین و لبنان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 97575
مسیر شهدا متوقف نمی‌شود/ درس بزرگ شهدا به جوانان فلسطین و لبنان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین خدادادی در مراسم یادواره سه تن از شهدای روستای تقی آباد شهرستان بهاباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امنیت با اشاره به اینکه شهدا درس بزرگی به دشمنان دادند و نشان دادند که ایران اسلامی ملتی مسلمان، آزادیخواه و […]

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین خدادادی در مراسم یادواره سه تن از شهدای روستای تقی آباد شهرستان بهاباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امنیت با اشاره به اینکه شهدا درس بزرگی به دشمنان دادند و نشان دادند که ایران اسلامی ملتی مسلمان، آزادیخواه و شیعه امام علی (ع) هستند، اظهار داشت: اگر امروز جامعه و فرزندان ما در امنیت و سلامتی به سر می‌برند به خاطر خون‌هایی است که شهدای هشت سال دفاع مقدس در راه اسلام و تأمین امنیت ایران دادند.

وی با بیان اینکه ترویج مکتب شهادت با برگزاری یادواره شهدا ضروری است و ارزش‌های اسلامی را به نسل آینده پیوند می‌دهد، ادامه داد: امروز دشمن با جنگ نرم به اسلام ضربه وارد می‌کند و مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار باشند و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با یزیدیان زمانه مقابله کنند.

جانشین تیپ ۱۸ الغدیریزد بیان کرد: ملت بزرگ و قدرشناس ایران هرگز نمی‌گذارند مسیر شهدا متوقف شود و تا آخرین نفس خواهند ایستاد و راه آنان را ادامه می‌دهند تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

خدادادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های سردار رشید اسلام، شهید محمدرفیع رفیعیان بهابادی افزود: شهید رفیعیان فرمانده لجستیک و پشتیبانی تیپ پیروز ۱۸ الغدیربود و او اکنون اگر در جمع ما بود، خود یکی از مدافعان حرم محسوب می‌شد و برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) نیز در جبهه‌ها حضور داشت.

شهدای مدافع حرم ادامه دهندگان راه شهدای دفاع مقدس هستند

امام جمعه بهاباد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: عزت، افتخار و اقتدار ملی امروز کشور دستاورد شهدا، جانبازان و مفقودالاثرهایی است که برای دفاع از کیان کشور از جان خود گذشتند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را به برکت قدرت و اثرگذاری خون شهدا دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی خود به خود به وجود نیامده و تداوم پیدا نکرده و خون‌های فراوانی برای آن ریخته شده و در واقع شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند و خون‌های پاک آنان بر استحکام پایه‌های انقلاب افزوده است.

درس شهدا به جوانان سوری و دشمنان داعش

همچنین در این مراسم سرهنگ کهدوئی یکی از یادگاران دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: عزتی که در دنیا نصیب انسان می‌شود به طور حتم حاصل در کنار شهدا بودن و راه آنها را انتخاب کردن است چرا که آنان راه آزادی و آزادگی را انتخاب کرده اند.

این یادگار دفاع مقدس و مدافع حرم بیان داشت: شهدا با استقامتشان به همه جوانان لبنان و مخالفان داعش درس دادند و جوانانی که در سوریه در مقابل تکفیری‌ها امروز ایستاده‌اند از شهیدان انقلاب اسلامی درس گرفته‌اند.

وی، الگوی مقاومت، ایستادگی و عزت و پیشرفت و اقتدار امروز ملت ایران را مدیون خون شهیدان دانست و افزود: شهدا یک درس بزرگ به همه ملت‌ها دادند و آن درس مقاومت و ایستادگی است.

کهدوئی افزود: شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند و وظیفه امروز ما حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های شهیدان است تا در قیامت شرمنده آنان نشویم.

شهرستان بهاباد در دوران دفاع مقدس ۱۵۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد، سه شهید متعلق به روستای تقی آباد هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=97575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.