افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

۲۴۰ واحد تولیدی راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه فعالیت بازگشته است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 97095
۲۴۰ واحد تولیدی راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه فعالیت بازگشته است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کرمی عصر شنبه در آئین بهره برداری از فاز اول واحد نشاسته صنایع تبدیلی در شهرستان نقده که مناسبت روز ملی روستا و عشایر انجام گرفت، افزود: ریل گذاری و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای فعالان اقتصادی در استان انجام می‌شود تا آنان بدون دغدغه بتوانند در این مسیر به تولید و […]

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کرمی عصر شنبه در آئین بهره برداری از فاز اول واحد نشاسته صنایع تبدیلی در شهرستان نقده که مناسبت روز ملی روستا و عشایر انجام گرفت، افزود: ریل گذاری و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای فعالان اقتصادی در استان انجام می‌شود تا آنان بدون دغدغه بتوانند در این مسیر به تولید و خدمت بپردازند.

وی با بیان اینکه توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی بیانگر تلاش مستمر دولت و استاندار آذربایجان غربی در بهبود روند کسب و کار و معیشت مردم منطقه است، اضافه کرد: تفاهم نامه‌های خوبی با استان‌های مرزی ترکیه و عراق در این زمینه منعقد شده‌است و براساس این تفاهم نامه‌ها در قالب فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری تعاملات مطلوبی رقم خواهد خورد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در بهار سال آتی نشست استانداران جنوب شرقی ترکیه در ارومیه در راستای تفاهم نامه‌های منعقد شده برگزار می‌شود.

کرمی ادامه داد: توسعه اقتصادی استان مهمترین هدفی است که در حال پیگیری توسط تیم اقتصادی دولت سیزدهم بوده و نتیجه آن در تأمین اشتغال استان مشخص و واضح است.

وی بیان کرد: بر اساس پایش ماهانه و تلاش اقتصادی در آذربایجان‌غربی توانستیم تورم ماهانه را به ۱.۸ درصد کاهش دهیم.

کرمی با اشاره به داده‌های مرکز آمار ایران در این خصوص ادامه داد: این در حالی است که میانگین تورم کشور در شهریور ماه ۲ درصد است.

وی یادآور شد: تیم اقتصادی استان با تشکیل کمیته‌های مهار تورم، اشتغال، سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید و با برگزاری یکشنبه‌های حمایت از تولید به دنبال کاهش روز افزون نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی است.

کرمی در خصوص تورم سالانه نیز گفت: بیشترین نرخ تورم ثبت شده در یکی از استان‌ها با نرخ ۵۶.۸ درصد است که این رقم در آذربایحان‌غربی ۴۸.۸ درصد ثبت شده و میانگین تورم سالانه کشور هم‌اکنون ۴۶.۱ است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=97095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.