افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

عشایر حافظ منابع طبیعی هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 96820
عشایر حافظ منابع طبیعی هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی در مراسم آئین افتتاحیه ۲۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین که در مجموعه باغستان این سازمان برگزار شد اظهار کرد: عشایر حافظ منابع طبیعی استان هستند و باید توجه ویژه ای به این قشر شود. وی افزود: ۲۵ درصد تولید در کشور مربوط به عشایر است […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی در مراسم آئین افتتاحیه ۲۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین که در مجموعه باغستان این سازمان برگزار شد اظهار کرد: عشایر حافظ منابع طبیعی استان هستند و باید توجه ویژه ای به این قشر شود.

وی افزود: ۲۵ درصد تولید در کشور مربوط به عشایر است و این قشر مولد علاوه بر تولید حافظ مرزهای کشور نیز هستند.

وی بر لزوم اهمیت انجام ممیزی مراتع توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد و عنوان کرد: ممیزی مراتع بایستی به موقع انجام شود تا از سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

عطایی یادآور شد: گاهاً مشاهده شده که مراتع توسط افراد سودجو شخم زده می‌شود که منابع طبیعی باید از این امر جلوگیری و از مراتع حفاظت کند چرا که این امر مشکلاتی را برای عشایر منطقه فراهم می‌کند.

وی افزود: با تعامل و مشارکت منابع طبیعی بعنوان بخش دولتی و عشایر منطقه بعنوان بخش خصوصی می‌توان جلوی این کار ناصواب را گرفت تا مراتع صیانت شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از عشایر بعنوان تولید کنندگان سبز یاد کرد و گفت: تولیدات عشایر بعنوان تولید سبز محسوب می‌شود چرا که این قشر مولد از آب سبز و باران برای تولید استفاده می‌کنند که این بسیار ارزشمند است.

عطایی یادآور شد: دولت طی چند سال گذشته سازمان مستقلی بنام اداره امور عشایر را ایجاد کرد تا مشکلات و کمبودهای عشایر به طور ویژه بررسی شود که این نشان از نگاه ویژه مسئولین به این قشر زحمتکش تولید کننده را می‌رساند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=96820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.