افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

دریافت نور روز بیشتر می تواند به معنای خواب بهتر در شب باشد

  • کد خبر : 9660
دریافت نور روز بیشتر می تواند به معنای خواب بهتر در شب باشد

22 دسامبر 2022 – در این زمان از سال دیرتر به خواب می روید و دیرتر از خواب بیدار می شوید؟ ممکن است لازم باشد ساعت خواب/بیداری خود را تنظیم مجدد کنید. شواهد جدید حاکی از آن است که بیرون رفتن برای قرار گرفتن بیشتر در معرض نور روز – به ویژه در طول صبح […]


22 دسامبر 2022 – در این زمان از سال دیرتر به خواب می روید و دیرتر از خواب بیدار می شوید؟ ممکن است لازم باشد ساعت خواب/بیداری خود را تنظیم مجدد کنید. شواهد جدید حاکی از آن است که بیرون رفتن برای قرار گرفتن بیشتر در معرض نور روز – به ویژه در طول صبح – ممکن است کمک کند.

دکتر هوراسیو د لا ایگلسیا، استاد زیست‌شناسی در دانشگاه واشنگتن در سیاتل، می‌گوید: بله، استفاده از چراغ‌ها و صفحه‌نمایش‌های برقی در شب می‌تواند خواب شما را مختل کند، اما این تمام تصویر نیست. در واقع، نور روز حتی در یک روز ابری در مقایسه با روشنایی داخل ساختمان، به طور قابل توجهی روشن تر است. بنابراین آنها یکسان نیستند.

در مطالعه‌ای روی 507 دانشجوی دانشگاه واشنگتن، ساعات کوتاه‌تر روز در مقایسه با دیگر زمان‌های سال، زمان خواب را حدود نیم ساعت دیرتر در زمستان افزایش داد.

د لا ایگلسیا می گوید: «به چند دلیل مهم است.

اول از همه، نوجوانان و بزرگسالان جوان تمایل دارند که زمان خواب بسیار دیرتر داشته باشند، «یا زمانی که ما آن را دیرهنگام می نامیم، که پیش بینی کننده سلامت جسمی و روانی است. همچنین، اگر کرونوتایپ دیررس دارید، احتمالاً به این معنی است که برای بلند شدن از رختخواب تلاش می‌کنید، در نهایت کمتر می‌خوابید، و همچنین آنچه را که «جت لگ اجتماعی» می‌نامیم، افزایش می‌دهید.»

د لا ایگلسیا می‌گوید جت لگ اجتماعی تفاوت در زمان خواب بین آخر هفته و روزهای هفته است، “و همچنین پیش‌بینی کننده سلامت ضعیف است.”

“رفع آسان”

خواب کم می تواند از یک جهت هزینه بر باشد. محققان در سال 2021 تخمین زدند که اختلالات خواب تقریباً هزینه دارد 95 میلیارد دلار در سال برای تشخیص و درمان در ایالات متحده

د لا ایگلسیا می‌گوید: «مردم پول زیادی را صرف تلاش برای تولید داروهایی می‌کنند که خواب شما را بهبود می‌بخشد، خواب شما را طولانی‌تر می‌کند، ساعت شما را افزایش می‌دهد. اما یک اقدام ساده مانند پیاده روی سریع در صبح، به عنوان مثال، می تواند به تنظیم ساعت خواب شما کمک کند، «و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. این چیزی است که ما در مورد آن دوست داریم – این یک راه حل آسان است.» او می گوید: «حتی اگر بتوانید برای مدت کوتاهی از خانه بیرون بیایید، این باید به شما کمک کند ساعت خود را پیش ببرید… و به شما کمک کند با بلوز زمستانی کنار بیایید.»

د لا ایگلسیا می‌گوید این مطالعه روی دانشجویان بود، اما یافته‌ها می‌تواند برای افراد در سنین دیگر نیز اعمال شود. به عنوان مثال، نوجوانان جوان تر نیز می توانند از دریافت نور روز بیشتر سود ببرند.

و افراد مسن‌تر با زمستان اینجا دست و پنجه نرم می‌کنند، با تلاش برای بلند شدن از رختخواب، و من فکر می‌کنم که این قطعاً باید برای همه سنین ترجمه شود.»

دانش‌آموزان برای اندازه‌گیری فعالیت و قرار گرفتن در معرض نور، دیتالاگرهای خودکار را دور مچ دست خود می‌بستند. نور فضای باز حداقل با شدت 50 لوکس تعریف شد. محققان یافته‌های هر چهار فصل از جمله جلسه تابستانی در دانشگاه را مقایسه کردند.

را مطالعه در ماه نوامبر به صورت آنلاین منتشر شد مجله تحقیقات پینه آل.

اگر به نظر منطقی تر است که غروب دیرتر در تابستان به معنای زمان خواب دیرتر است، شما تنها نیستید.

دلا ایگلسیا می‌گوید: «اگرچه دلیل خوبی داشتیم که فکر می‌کردیم خواب فصلی تغییر می‌کند، اما هیچ پیش‌بینی روشنی نداشتیم که در کدام جهت تغییر می‌کند». و در واقع، پیش‌بینی‌ای که ما داشتیم کاملاً اشتباه بود.»

دانش آموزان 35 دقیقه دیرتر به خواب رفتند و 27 دقیقه دیرتر از دانش آموزان در طول روزهای مدرسه تابستانی بیدار شدند.

محققان هیچ تفاوت قابل توجهی در طول مدت خواب بر اساس فصل پیدا نکردند. اما دانش‌آموزان از زنگ هشدار برای بیدار شدن در پاییز و زمستان در مقایسه با بهار و تابستان 10 درصد بیشتر استفاده می‌کردند.

اثرات متعدد سلامتی ممکن است

دکتر کارین جانسون، مدیر پزشکی برنامه پزشکی خواب منطقه ای بای استیت در اسپرینگفیلد، می گوید: «تصور من این است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید تأثیر بیشتری نسبت به نور مصنوعی دارد – که با آنچه ما می دانیم مطابقت دارد. درگیر با مطالعه است.

او می‌گوید: «علاوه بر کم خوابی، ناهماهنگی برنامه اجتماعی با برنامه بدن به خودی خود، حتی اگر میانگین مدت خواب یکسان باشد، بر سلامتی تأثیر می‌گذارد». این تأثیر به توضیح این موضوع کمک می کند که چرا دائمی کردن زمان صرفه جویی در تابستان در زمستان احتمالاً به طور تصاعدی بدتر از تأثیر آن در تابستان است.

جانسون می‌گوید: نقطه میانی خواب بعدی – که به‌عنوان نیمه‌ی زمان ساعت بین به خواب رفتن و بیدار شدن تعریف می‌شود – کرونوتایپ عصر و جت لگ اجتماعی بیشتر «به شدت با بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط است». سندرم متابولیک و چاقی، مشکلات قلبی عروقی، افسردگی، اضطراب و عملکرد ضعیف تر و مهارت های فکری نمونه هایی هستند.

تنظیم عرض جغرافیایی

در ادامه، د لا ایگلسیا و همکارانش مایلند مطالعه را به مکان های دیگر گسترش دهند.

آنها قصد دارند با همکاران در سن دیگو که در عرض جغرافیایی پایین تری قرار دارد و در نور روز تغییرات یکسانی ندارد، کار کنند. این می‌تواند به پاسخ به این سوال کمک کند که در دانشگاه‌های دیگر دانشگاه‌ها چه اتفاقی می‌افتد، جایی که تغییر فصل چندان قوی نیست.

د لا ایگلسیا می گوید: «شاید این موضوع مربوط به عرض های جغرافیایی شمالی باشد.

نمایش منابع

منابع:

هوراسیو د لا ایگلسیا، دکترا، استاد زیست شناسی، دانشگاه واشنگتن، سیاتل.

کارین جانسون، MD، مدیر پزشکی، برنامه پزشکی خواب منطقه ای Baystate، اسپرینگفیلد، MA.

مجله تحقیقات پینه آل: “قرار گرفتن در معرض نور در طول روز یک پیش بینی کننده قوی برای تغییرات فصلی در خواب و زمان شبانه روزی دانشجویان است.

مجله پزشکی خواب بالینی: “استفاده از مراقبت های بهداشتی و هزینه های افزایشی برای اختلالات خواب در ایالات متحده.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=9660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.